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BGG랭킹
BGG전체 : 9621
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인원
1-4 명
BGG추천: 1-4 명 -
게임시간
20-20 분
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연령
8+
BGG추천: 8+ -
게임 난이도
1.67 / 5
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디자이너
Bernhard Lach, Uwe Rapp, Reinhard Staupe
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아티스트
Oliver Freudenreich
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인원
게임 소개
Qwinto: Das Kartenspiel은 주사위 게임 Qwinto의 카드 게임 버전입니다. 오리지널 게임처럼 플레이어들이 각각 개인별 스코어 시트를 갖고 있으며, 주황색, 노랑색, 보라색 등 3줄로 빈 공간을 채우기 위해 숫자(1-18)를 사용하려 한다. 행 내에서 낮은 숫자는 높은 숫자의 왼쪽에 배치되어야 하며 반복할 수 없습니다. 행으로 구성된 2공간 및 3공간 열에서는 숫자를 반복할 수 없지만 숫자는 임의의 순서로 지정할 수 있습니다.
스코어 시트 외에도 게임에는 32장의 카드가 포함되어 있으며, 카드 번호는 0-6, -2로 4가지 색상(노란색, 주황색, 보라색, 회색)이다. 각 플레이어는 3장의 카드를 무작위로 가지고 시작하고, 2x2 정사각형 안에 4장의 카드를 놓습니다. 차례에 따라, 플레이어는 자신의 카드와 사각형에 있는 카드들 중 하나에 카드를 놓고, 그 카드와 두 개의 인접한 카드를 합하여 이 숫자와 회색이 아닌 모든 카드의 색을 큰 소리로 표시한다. 각 선수는 점수표에 보라색이나 노란색 행에 13을 쓸 수 있다. 숫자가 1보다 작거나 모든 카드가 회색이면 아무도 아무것도 쓸 수 없고, 활동 중인 플레이어가 스코어 시트에 아무것도 쓸 수 없으면 페널티 박스에 대신 표시해야 한다.
만약 한 플레이어가 같은 번호를 가진 두 개의 카드를 가지고 있다면, 그 카드들 중 하나를 놓을 수 있고, 그 다음에 일치하는 숫자를 인접한 공간에 둘 수 있기 때문에 합계가 급격하게 바뀔 수 있다. 한 선수는 자신의 차례를 끝내기 위해 카드 세 장을 리필합니다.
한 선수가 점수표에 두 줄의 숫자 또는 네 칸의 페널티 공간을 모두 채우면 게임이 종료된다. 각 플레이어는 각 행에 대해 점수를 매긴다: 공백이 비어 있으면 숫자당 1점, 행이 가득 차면 오른쪽의 숫자만큼 점수를 매긴다. 각 3칸 열에 대해 모든 공백이 채워지면 플레이어는 펜타곤의 숫자와 같은 점수를 얻는다. 벌점당 5점을 잃는다. 가장 많은 금액을 가진 사람이 이기는 거야!
스코어 시트 외에도 게임에는 32장의 카드가 포함되어 있으며, 카드 번호는 0-6, -2로 4가지 색상(노란색, 주황색, 보라색, 회색)이다. 각 플레이어는 3장의 카드를 무작위로 가지고 시작하고, 2x2 정사각형 안에 4장의 카드를 놓습니다. 차례에 따라, 플레이어는 자신의 카드와 사각형에 있는 카드들 중 하나에 카드를 놓고, 그 카드와 두 개의 인접한 카드를 합하여 이 숫자와 회색이 아닌 모든 카드의 색을 큰 소리로 표시한다. 각 선수는 점수표에 보라색이나 노란색 행에 13을 쓸 수 있다. 숫자가 1보다 작거나 모든 카드가 회색이면 아무도 아무것도 쓸 수 없고, 활동 중인 플레이어가 스코어 시트에 아무것도 쓸 수 없으면 페널티 박스에 대신 표시해야 한다.
만약 한 플레이어가 같은 번호를 가진 두 개의 카드를 가지고 있다면, 그 카드들 중 하나를 놓을 수 있고, 그 다음에 일치하는 숫자를 인접한 공간에 둘 수 있기 때문에 합계가 급격하게 바뀔 수 있다. 한 선수는 자신의 차례를 끝내기 위해 카드 세 장을 리필합니다.
한 선수가 점수표에 두 줄의 숫자 또는 네 칸의 페널티 공간을 모두 채우면 게임이 종료된다. 각 플레이어는 각 행에 대해 점수를 매긴다: 공백이 비어 있으면 숫자당 1점, 행이 가득 차면 오른쪽의 숫자만큼 점수를 매긴다. 각 3칸 열에 대해 모든 공백이 채워지면 플레이어는 펜타곤의 숫자와 같은 점수를 얻는다. 벌점당 5점을 잃는다. 가장 많은 금액을 가진 사람이 이기는 거야!
Qwinto: Das Kartenspiel is a card game version of the dice game Qwinto. As in the original game, players each have an individual score sheet, and they're trying to use numbers (1-18) to fill in the empty spaces in three rows, which are colored orange, yellow and purple. Within a row, lower numbers must be placed to the left of higher numbers, and no number can be repeated. In the two- and three-space columns formed by the rows, no number can be repeated, but numbers can be in any order.
Aside from the score sheet, the game includes 32 cards, with the cards numbered 0-6 and -2 in four colors (yellow, orange, purple, gray). Each player starts with a random hand of three cards, then four cards are laid in a 2x2 square. On a turn, a player lays a card from their and onto one of the cards in the square, then sums that card and the two adjacent cards, stating this number and the color of all non-grey cards out loud, e.g., "13 in purple and yellow". Each player can then write a 13 in either the purple or yellow row on their score sheet. If the number is less than 1 or all the cards are grey, then no one can write anything; if the active player can't write anything on their score sheet, then they must mark a penalty box instead.
If a player has two cards with the same number, they can lay down one of them, then the matching number in an adjacent space, thus possibly changing the sum drastically. A player refills their hand to three cards to end their turn.
When a player has completely filled two rows with numbers or all four penalty spaces on their score sheet, the game ends. Each player tallies the points for each of their rows: 1 point per number if spaces are empty, or as many points as the rightmost number if the row is full. For each three-space column, if all spaces are filled, then the player scores points equal to the number in the pentagon. For each penalty point, the player loses 5 points. Whoever has the highest sum wins!
Aside from the score sheet, the game includes 32 cards, with the cards numbered 0-6 and -2 in four colors (yellow, orange, purple, gray). Each player starts with a random hand of three cards, then four cards are laid in a 2x2 square. On a turn, a player lays a card from their and onto one of the cards in the square, then sums that card and the two adjacent cards, stating this number and the color of all non-grey cards out loud, e.g., "13 in purple and yellow". Each player can then write a 13 in either the purple or yellow row on their score sheet. If the number is less than 1 or all the cards are grey, then no one can write anything; if the active player can't write anything on their score sheet, then they must mark a penalty box instead.
If a player has two cards with the same number, they can lay down one of them, then the matching number in an adjacent space, thus possibly changing the sum drastically. A player refills their hand to three cards to end their turn.
When a player has completely filled two rows with numbers or all four penalty spaces on their score sheet, the game ends. Each player tallies the points for each of their rows: 1 point per number if spaces are empty, or as many points as the rightmost number if the row is full. For each three-space column, if all spaces are filled, then the player scores points equal to the number in the pentagon. For each penalty point, the player loses 5 points. Whoever has the highest sum wins!
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