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  • 인원

    1-1 명

    BGG추천: - 명
  • 게임시간

    30-90 분

  • 연령

    12+

    BGG추천: 16+
  • 게임 난이도

    2.37 / 5

게임 소개

카드놀이, CDG향의 전략 레벨 게임으로, 마르코만닉 전쟁, 170CE-180CE를 배경으로 합니다. 마르쿠스 아우렐리우스 황제의 관점에서 연주되는 당신의 목표는 세 부족을 무찌르고 평정하는 것입니다. 동시에 지도에서 벗어난 전쟁과 반란, 병력 부족, 제한된 자원, 전염병의 영향 등을 관리하면서 원로원과 로마 시민들과 함께 당신의 입지를 유지하는 것입니다.

마르코만니 전쟁(Marcomannic War)은 서기 166년부터 180년까지 로마인들이 다뉴브 강을 따라 느슨한 독일인과 사르마티아인 부족의 연합을 상대로 벌인 일련의 전쟁이다. 카르눈툼 근처에서 로마군을 격파하고 2만명의 로마군을 사살한 후, 독일 야만인들은 도나우 강을 약탈하고 아퀼레이아를 포위하여 거의 300년 만에 처음으로 적군이 이탈리아에 침입했다. 한편 사르마티아는 다키아와 코스토보치를 침공했고, 코스토보치는 발칸반도와 그리스까지 내려왔다. 전쟁과 역병이 끔찍한 인적·물적 자원의 비용을 뽑아내면서 로마가 평화를 회복하는 데 10년 이상이 걸렸다.

이 게임은 170CE의 처참한 카르눈툼 전투부터 180CE의 마르쿠스 아우렐리우스의 죽음까지를 다룬다. 각 턴(1년)은 초기 캠페인, 후기 캠페인, 겨울 라운드, 소모/집결 라운드의 4개 라운드로 나뉜다.

각 라운드가 시작될 때마다 플레이어는 3장의 야만 카드를 뽑고 그 효과를 해결한다. 야만족 카드는 적의 부족을 활성화시키고(사기를 회복하거나 진군하게 한다), 지도에서 벗어난 갈등을 유발하거나, 역병, 반란, 반란과 같은 특별한 사건을 일으킨다.

차례가 되면 로마 선수는 정해진 숫자의 카드(초반에는 5장, 후반에는 3장, 겨울에는 1장)를 뽑고 그들이 선택한 액션이나 이벤트 중 원하는 만큼 플레이한다. 행동에는: 야만인 부족 공격, 요새 건설, 군단 이동, 그리고 증가하는 "이 포함된다.임페리움 포인트.” 많은 카드들은 "와 같은 역사에 기반을 둔 사건에서도 플레이할 수 있다.마르쿠스 아우렐리우스 기둥에 묘사된 번개의 기적과 전염병의 영향을 완화하는 "갈렌"사건" 모든 카드는 연말까지 사용하거나 폐기해야 하며, 다음 해까지 사용할 수 있는 카드는 제외한다.명상.

전투는 로마인은 1d6, 야만인은 1d6으로 해결된다. 로마의 역할은 전선에 배치된 군단의 수와 지도자의 전투 등급에 따라 달라진다. 카드는 패배를 피하거나 승리를 얻기 위해 "리저브"를 약속하는 데 사용될 수 있다. "Ambush,"를 포함한 기타 카드전술적 우월성" 및 "경로 & 인용은 전투 결과에 영향을 미칠 수 있습니다. 적의 다이롤은 부족의 사기와 지형에 의해 변형되는데, 이는 다뉴브 강 이북의 영토에 대한 야만인들의 지식과 로마인들의 보급선 유지의 어려움을 나타낸다.

플레이어는 여러 가지 방법으로 패배할 수 있다: 마르코만니가 이탈리아에 침입하면 게임은 즉시 종료된다. 플레이어의 임페리움 포인트(IP)가 "usction"uppation으로 떨어지면 돌연사 또한 발생한다." 만약 세 부족이 모두 180CE에 의해 패배하고 평정되지 않았다면 게임 또한 패배로 끝난다.

플레이어는 야만인들을 그들의 홈 스페이스로 몰아넣고 그곳에서 그들을 물리침으로써 승리한다. 한 부족이 패배하면 요새를 구축하고 주둔지에 병력을 배치하여 평정을 유지해야 하며, 그렇지 않으면 조약을 파기하고 전투에 다시 참여할 수 있다. 세 부족이 모두 항복했을 때 최후의 승리가 발생한다. 플레이어의 점수는 경과한 년 수, IP 수준, 오프맵 충돌의 수를 고려합니다.
A solitaire, CDG-flavoured, strategic-level game set during the Marcomannic Wars, 170CE-180CE. Playing from the perspective of Emperor Marcus Aurelius, your goal is to defeat and pacify three different tribes while managing off-map wars and rebellions, troop shortages, limited resources, and the effects of plague—all while maintaining your standing with the Senate and people of Rome.

The Marcomannic Wars were a series of conflicts fought by the Romans against a loose coalition of German and Sarmatian tribes along the Danube from 166CE to 180CE. After crushing a Roman army and killing as many as 20,000 Roman soldiers near Carnuntum, German barbarians ravaged the Danube provinces and besieged Aquileia, marking the first time a hostile force had entered Italy in nearly 300 years. Meanwhile, Sarmatians invaded Dacia and Costoboci descended deep into the Balkans and Greece as far as Athens. It took Rome more than a decade to restore peace, with war and plague extracting a terrible cost of human and material resources.

The game covers the war from the disastrous Battle of Carnuntum in 170CE to Marcus Aurelius' death in 180CE. Each turn (lasting one year) is divided into four rounds: early campaign, late campaign, winter and an attrition/house keeping round.

At the start of each round, the player draws three barbarian cards and resolves their effects. Barbarian cards activate enemy tribes (restoring their morale or causing them to advance), trigger off-map conflicts, or cause special events such as plague, mutiny, or rebellions.

On their turn, the Roman player draws a set number of cards (5 during the early campaign, 3 during the late campaign, and 1 during winter) and plays as many or few as they choose for either actions or events. Actions include: attacking barbarian tribes; building forts; moving legions; and increasing "Imperium Points.” Many cards can also be played for historically based events, such as the "Lightning miracle" depicted on the Column of Marcus Aurelius; and the "Galen" event that mitigates the effects of plague. All cards must be used by the end of the year or discarded, except for one card that can be held over into the next year by use of the "Meditations" deck.

Battles are resolved by rolling 1d6 for the Romans and 1d6 for the Barbarians. The Roman role is modified by the number of legions assigned to the front and the combat rating of the leader. Cards can be spend to commit "reserves" to avoid a defeat or eek out a victory. Other cards including "Ambush," "Tactical Superiority" and "Route" can affect the outcome of battles. Enemy die rolls are modified by the morale of the tribe and the terrain, representing the barbarians' knowledge of the lands north of the Danube and Romans' difficulties in maintaining supply lines.

Players can lose in a number of ways: if the Marcomanni break through into Italy the game immediately ends. Suddenly death also occurs if the player's Imperium Points (IP) drop into "usurpation." If all three tribes have not been defeated and pacified by 180CE the game also ends in a loss.

The player wins by driving barbarians back into their home space and defeating them there. Once a tribe is defeated they must be kept pacified by building forts and keeping troops assigned to garrisons, or they may break their treaty and rejoin the fight (as happened historically). Final victory occurs if all three tribes have surrendered. The player's score takes into account the number of years that have elapsed, their IP level, and the number of off-map conflicts they have resolved.

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