-
BGG랭킹
BGG전체 : 558
STRATEGY : 397
FAMILYGAMES : 147 -
-
인원
2-4 명
BGG추천: 2-4 명 -
게임시간
60-60 분
-
연령
10+
BGG추천: 10+ -
게임 난이도
2.26 / 5
-
디자이너
Andreas Seyfarth, Karen Seyfarth
-
아티스트
Michael Menzel
-
인원
게임 소개
Thurn & Taxi에서 플레이어들은 다양한 방법으로 보너스 포인트를 모으며 바이에른과 주변 지역을 가로지르는 우체국 루트를 건설한다. 이 게시판은 각 도시에서 일부 이웃 도시까지 이어지는 도로가 있는 모든 도시의 지도를 보여준다. 보드 주변에는 다양한 색상의 지역들이 있는데, 대부분 두 개 또는 세 개의 도시들이 있고, 바이에른의 모든 도시들이 중앙에 있는 큰 지역들이 있다.
플레이어는 각 도시가 옆 도시와 인접하고 이 두 도시를 연결하는 도로가 생기도록 이 도시에서 저 도시로 우편 노선을 건설한다. 각 노선은 최소 세 개의 도시로 구성되어야 합니다. 플레이어는 한 번에 하나의 경로만 만들 수 있습니다. 노선은 노선 순서대로 배열된 혼합된 도시카드로 표시됩니다.
플레이어는 20개의 색상의 우체국, 캐리지 하우스 카드, 플레이어 보조 카드로 시작한다. 보드에는 보너스 타일, 캐리지 카드, 도시 카드가 채워져 있다. 차례에 따라, 플레이어는 6장의 도시 카드, 즉 페이스 업(Face-up) 도시 카드(또는 페이스 다운 데크 상단)에서 카드를 뽑고 새로운 경로를 시작하거나 현재 카드를 추가할 수 있다. 루트를 추가한 후 루트의 길이가 3개 도시 이상일 경우 플레이어가 완주 선언을 하고 득점할 수 있다. 플레이어는 경로의 길이와 경로에 있는 도시에 따라 도시에 우체국을 배치하고 보너스 타일을 수집하며 더 높은 가치의 캐리어를 획득할 수 있다. 선택적으로, 플레이어는 두 번째 카드를 뽑거나, 두 번째 카드를 혼합하거나, 여섯 개의 도시 카드 디스플레이를 새로 고치거나, 경로를 마칠 때 경로 길이보다 더 높은 가치의 마차를 획득하는 형태로 우체국의 공무원으로부터 지원을 받을 수 있다. 루트가 득점되면 해당 루트의 도시 카드는 폐기되고 플레이어는 다음 차례에 새로운 루트를 시작한다.
플레이어가 우체국 공급량을 소진하거나 값 7 캐리지를 획득하면 게임이 종료된다. 차례대로 꼴찌가 차례를 마칠 때까지 경기가 계속된다. 플레이어는 가장 높은 가치를 지닌 캐리지와 보너스 타일로 점수를 획득하고, 배치되지 않은 우체국에 대해서는 점수를 잃는다. 가장 많은 점수를 받은 선수가 승리합니다.
턴할 때마다 경로에 하나 이상의 도시를 추가해야* 하며, 그렇지 않으면 전체 경로를 잃게 된다는 사실은 게임에 즐거운 계획 요소를 제공합니다.
플레이어는 각 도시가 옆 도시와 인접하고 이 두 도시를 연결하는 도로가 생기도록 이 도시에서 저 도시로 우편 노선을 건설한다. 각 노선은 최소 세 개의 도시로 구성되어야 합니다. 플레이어는 한 번에 하나의 경로만 만들 수 있습니다. 노선은 노선 순서대로 배열된 혼합된 도시카드로 표시됩니다.
플레이어는 20개의 색상의 우체국, 캐리지 하우스 카드, 플레이어 보조 카드로 시작한다. 보드에는 보너스 타일, 캐리지 카드, 도시 카드가 채워져 있다. 차례에 따라, 플레이어는 6장의 도시 카드, 즉 페이스 업(Face-up) 도시 카드(또는 페이스 다운 데크 상단)에서 카드를 뽑고 새로운 경로를 시작하거나 현재 카드를 추가할 수 있다. 루트를 추가한 후 루트의 길이가 3개 도시 이상일 경우 플레이어가 완주 선언을 하고 득점할 수 있다. 플레이어는 경로의 길이와 경로에 있는 도시에 따라 도시에 우체국을 배치하고 보너스 타일을 수집하며 더 높은 가치의 캐리어를 획득할 수 있다. 선택적으로, 플레이어는 두 번째 카드를 뽑거나, 두 번째 카드를 혼합하거나, 여섯 개의 도시 카드 디스플레이를 새로 고치거나, 경로를 마칠 때 경로 길이보다 더 높은 가치의 마차를 획득하는 형태로 우체국의 공무원으로부터 지원을 받을 수 있다. 루트가 득점되면 해당 루트의 도시 카드는 폐기되고 플레이어는 다음 차례에 새로운 루트를 시작한다.
플레이어가 우체국 공급량을 소진하거나 값 7 캐리지를 획득하면 게임이 종료된다. 차례대로 꼴찌가 차례를 마칠 때까지 경기가 계속된다. 플레이어는 가장 높은 가치를 지닌 캐리지와 보너스 타일로 점수를 획득하고, 배치되지 않은 우체국에 대해서는 점수를 잃는다. 가장 많은 점수를 받은 선수가 승리합니다.
턴할 때마다 경로에 하나 이상의 도시를 추가해야* 하며, 그렇지 않으면 전체 경로를 잃게 된다는 사실은 게임에 즐거운 계획 요소를 제공합니다.
In Thurn & Taxis, players build post office routes across Bavaria and the regions around, collecting bonus points in various ways. The board shows a map of all the cities, with roads leading from each one to some of its neighbors. There are various colored regions around the board, most with two or three cities, and a large region with all the Bavarian cities in the center.
Players build postal routes from city to city to city so that each city is adjacent to the next city on the route and there is a road connecting these two cities. Each route must consist of at least three cities. Players may build only one route at a time. Routes are represented by melded city cards arranged in the order of the route.
Players start with a supply of 20 post offices in their color, a carriage house card, and a player aid card. The board is populated with bonus tiles, carriage cards and city cards. On a turn, a player will draw a card from a display of six, face-up city cards (or the top of the face-down deck) and meld one card, either starting a new route or adding to the current one. If after adding to the route, the length of the route is at least three cities, the player may declare it finished and score it. The player may, depending on the length of the route and which cities are in the route, place post offices in the cities, collect bonus tiles, and acquire a higher value carriage. Optionally, the player may receive support from one postal official in the form of drawing a second card, melding a second card, refreshing the six city card display, or acquiring a higher value carriage than the route length when finishing a route. Once a route is scored, the city cards of that route are discarded, and the player begins a new route on their next turn.
When a player exhausts their supply of post offices or acquires a value 7 carriage, the end of the game is triggered. Play continues until the player who is last in turn order finishes their turn, and the game ends. Players score points for their highest valued carriage and bonus tiles, then lose points for unplaced post offices. The player with the most points wins.
The fact that you *must* add at least one city to your route each turn or lose the whole route gives the game an enjoyable planning element.
Players build postal routes from city to city to city so that each city is adjacent to the next city on the route and there is a road connecting these two cities. Each route must consist of at least three cities. Players may build only one route at a time. Routes are represented by melded city cards arranged in the order of the route.
Players start with a supply of 20 post offices in their color, a carriage house card, and a player aid card. The board is populated with bonus tiles, carriage cards and city cards. On a turn, a player will draw a card from a display of six, face-up city cards (or the top of the face-down deck) and meld one card, either starting a new route or adding to the current one. If after adding to the route, the length of the route is at least three cities, the player may declare it finished and score it. The player may, depending on the length of the route and which cities are in the route, place post offices in the cities, collect bonus tiles, and acquire a higher value carriage. Optionally, the player may receive support from one postal official in the form of drawing a second card, melding a second card, refreshing the six city card display, or acquiring a higher value carriage than the route length when finishing a route. Once a route is scored, the city cards of that route are discarded, and the player begins a new route on their next turn.
When a player exhausts their supply of post offices or acquires a value 7 carriage, the end of the game is triggered. Play continues until the player who is last in turn order finishes their turn, and the game ends. Players score points for their highest valued carriage and bonus tiles, then lose points for unplaced post offices. The player with the most points wins.
The fact that you *must* add at least one city to your route each turn or lose the whole route gives the game an enjoyable planning element.
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.9
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
439
-
2024-11-18
-
Lv.9
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
426
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
364
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
326
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
596
-
2024-11-13
-
Lv.18