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BGG랭킹
BGG전체 : 4804
WARGAMES : 390
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인원
2-2 명
BGG추천: 1-1 명 -
게임시간
60-120 분
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연령
10+
BGG추천: 12+ -
게임 난이도
2.53 / 5
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디자이너
Denis Sauvage
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아티스트
Nicolas Treil
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인원
게임 소개
1806년 8월 9일 프로이센의 프리드리히 빌헬름은 나폴레옹에 의해 라인 동맹이 창설된 것에 대응하여 동원령을 내렸다. 전쟁은 피할 수 없게 된다.
프로이센군은 러시아 동맹군을 기다리지 않고 에르푸르트에 집중한다. 나폴레옹은 1806년 10월 7일 대군과 함께 작센에 입성하여 베를린으로 향한다.
일주일 후 예나와 아우에르슈테트에서 패배한 프로이센군은 북쪽으로 후퇴했다. 무라트 기병대의 추격이 시작될 수 있습니다...
게임이 역사를 만났을 때:
"Napoleon 1806"은 역사와 시뮬레이션의 기로에 있는 워게임으로, 두 역사와 워게임 애호가인 Denis Sauvage와 Julien Busson이 이 열정을 여러분과 나누고자 한 것입니다.
나폴레옹 1806과 함께, 1시간에서 2시간 안에 두 명의 플레이어가 아우에르슈테트와 예나 전투로 절정에 달했던 나폴레옹 1세의 제국 정복의 핵심에서 프로이센과 프랑스의 충돌을 다시 경험하게 된다.
나폴레옹 1806은 노련한 그로그나드들과 새로운 장난기 센세이션을 시도하기를 원하는 젊은 징집병들을 위해 만들어졌다. 전략, 기대, 결정은 나폴레옹 1806 게임 시스템의 엔진이다.
나폴레옹 1806의 규칙은 세 부분으로 나뉘며 15분 안에 배울 수 있습니다. 첫 번째 것은 "이라고 불린다.징집병의 규칙은 게임의 모든 개념을 쉽게 습득할 수 있도록 한다. 두 번째, "그로너드 룰은 "포그 오브 워"를 포함한 더 많은 기교를 가져다 준다. 마지막, "원수의 규칙은 나폴레옹 1806과 경쟁할 수 있도록 허용한다.
나폴레옹 황제만큼 잘해야 하는 도전에 응할 것인가 아니면 프로이센 군대의 지휘 하에 그의 계획을 좌절시키는 데 성공할 것인가?
나폴레옹 1806을 연주하는 방법:
나폴레옹 1806의 경기는 7차례로 진행되며, 각 차례는 이틀간의 유세를 나타낸다. 플레이어들은 자신의 군단과 교대로 작전을 수행한다. 두 군대 중 한 군대가 선수를 패배시킬 때까지 피로와 손실이 누적된다.
이 게임은 동작과 전투를 수행하는 카드를 기반으로 합니다. 운이 따른다고 해도 전략이 승리의 열쇠다. 기동 훈련을 용이하게 하기 위해 군단을 다른 접근 경로로 이동시키고, 행군과 전투로 인한 부하들의 피로를 관리하며, 결정적인 전투에서 승리하기 위해 병력을 집중시킵니다. 이것이 여러분이 직면하게 될 도전입니다.
프랑스군은 적군보다 더 많고 경험이 풍부하지만 러시아 지원군이 도착하기까지 시간이 촉박하다. 프로이센군은 과소평가되어서는 안 된다! 프랑스 선수가 이기려면 공격 기술과 행동 속도를 익혀야 한다. 그 프로이센 선수는 수비적이기는 하지만, 역습과 그의 상대를 놀라게 하기 위해 그에게 주어진 기회를 잡아야 할 것이다. 경기가 빠른 만큼 한 선수 한 명 한 명이 하루 저녁에 양군의 운명을 책임질 수 있는 기회를 갖게 된다.
프로이센군은 러시아 동맹군을 기다리지 않고 에르푸르트에 집중한다. 나폴레옹은 1806년 10월 7일 대군과 함께 작센에 입성하여 베를린으로 향한다.
일주일 후 예나와 아우에르슈테트에서 패배한 프로이센군은 북쪽으로 후퇴했다. 무라트 기병대의 추격이 시작될 수 있습니다...
게임이 역사를 만났을 때:
"Napoleon 1806"은 역사와 시뮬레이션의 기로에 있는 워게임으로, 두 역사와 워게임 애호가인 Denis Sauvage와 Julien Busson이 이 열정을 여러분과 나누고자 한 것입니다.
나폴레옹 1806과 함께, 1시간에서 2시간 안에 두 명의 플레이어가 아우에르슈테트와 예나 전투로 절정에 달했던 나폴레옹 1세의 제국 정복의 핵심에서 프로이센과 프랑스의 충돌을 다시 경험하게 된다.
나폴레옹 1806은 노련한 그로그나드들과 새로운 장난기 센세이션을 시도하기를 원하는 젊은 징집병들을 위해 만들어졌다. 전략, 기대, 결정은 나폴레옹 1806 게임 시스템의 엔진이다.
나폴레옹 1806의 규칙은 세 부분으로 나뉘며 15분 안에 배울 수 있습니다. 첫 번째 것은 "이라고 불린다.징집병의 규칙은 게임의 모든 개념을 쉽게 습득할 수 있도록 한다. 두 번째, "그로너드 룰은 "포그 오브 워"를 포함한 더 많은 기교를 가져다 준다. 마지막, "원수의 규칙은 나폴레옹 1806과 경쟁할 수 있도록 허용한다.
나폴레옹 황제만큼 잘해야 하는 도전에 응할 것인가 아니면 프로이센 군대의 지휘 하에 그의 계획을 좌절시키는 데 성공할 것인가?
나폴레옹 1806을 연주하는 방법:
나폴레옹 1806의 경기는 7차례로 진행되며, 각 차례는 이틀간의 유세를 나타낸다. 플레이어들은 자신의 군단과 교대로 작전을 수행한다. 두 군대 중 한 군대가 선수를 패배시킬 때까지 피로와 손실이 누적된다.
이 게임은 동작과 전투를 수행하는 카드를 기반으로 합니다. 운이 따른다고 해도 전략이 승리의 열쇠다. 기동 훈련을 용이하게 하기 위해 군단을 다른 접근 경로로 이동시키고, 행군과 전투로 인한 부하들의 피로를 관리하며, 결정적인 전투에서 승리하기 위해 병력을 집중시킵니다. 이것이 여러분이 직면하게 될 도전입니다.
프랑스군은 적군보다 더 많고 경험이 풍부하지만 러시아 지원군이 도착하기까지 시간이 촉박하다. 프로이센군은 과소평가되어서는 안 된다! 프랑스 선수가 이기려면 공격 기술과 행동 속도를 익혀야 한다. 그 프로이센 선수는 수비적이기는 하지만, 역습과 그의 상대를 놀라게 하기 위해 그에게 주어진 기회를 잡아야 할 것이다. 경기가 빠른 만큼 한 선수 한 명 한 명이 하루 저녁에 양군의 운명을 책임질 수 있는 기회를 갖게 된다.
On August 9, 1806, Frederick William of Prussia, in reaction to the recent creation of the Confederation of the Rhine by Napoleon, decreed the order of mobilization. War becomes unavoidable.
The Prussian army concentrates on Erfurt without waiting for the troops of its Russian ally. Outrunning his opponents, Napoleon enters Saxony with the Grand Army on October 7, 1806 and heads for Berlin.
A week later the Prussians, defeated at Jena and Auerstedt, retreat North. The pursuit led by the Murat cavalry can begin...
When the game meets history:
"Napoleon 1806" is a wargame at the crossroads of history and simulation, the culmination of two history and wargame enthusiasts, Denis Sauvage and Julien Busson, who wished to share this passion with you.
With Napoleon 1806, in 1 to 2 hours, two players will relive the clashes between Prussian and French at the heart of the imperial conquests of Napoleon the 1st, which culminated in the battles of Auerstaedt and Jena.
Napoleon 1806 is intended for wargaming seasoned grognards as well as for young conscripts who want to try a new playful sensation. Strategy, anticipation and decision are the engines of the Napoleon 1806 game system.
The rules of Napoleon 1806 are divided into three parts and can be learnt in fifteen minutes. The first one, called "Rules of the Conscript", allows to acquire all the notions of the game easily. The second, "Rules of the Grognard", brings more finesse including "fog of war". The last, "Rules of the Marshal", allows to play Napoleon 1806 in competition.
Will you meet the challenge of doing as well as the Emperor Napoleon or will you succeed in thwarting his plans at the head of the Prussian forces?
How to play Napoleon 1806:
A game of Napoleon 1806 is played in 7 turns, each representing two days of campaign. Players alternate operations with their army corps. Fatigue and losses accumulate until the breaking point of one of the two armies causing the defeat of a player.
The game is based on cards to perform moves and combats. Even if luck is present, strategy is key to victory. Moving your army corps on different approach paths to facilitate maneuvers, managing the fatigue of your men generated by marching and fighting, concentrating your forces in order to win the decisive battle; these are the challenges you will face.
The French troops are more numerous and more experienced than those of their opponent, but time is short before the arrival of the Russian reinforcements, and the Prussian army is not to be underestimated! The French player to win will have to master the art of attacking and speed of action. The Prussian player, although defensive, will have to seize the opportunities presented to him to counter-attack and surprise his opponent. As the game is fast, each player will have the opportunity to take charge of the fate of both armies in one evening.
The Prussian army concentrates on Erfurt without waiting for the troops of its Russian ally. Outrunning his opponents, Napoleon enters Saxony with the Grand Army on October 7, 1806 and heads for Berlin.
A week later the Prussians, defeated at Jena and Auerstedt, retreat North. The pursuit led by the Murat cavalry can begin...
When the game meets history:
"Napoleon 1806" is a wargame at the crossroads of history and simulation, the culmination of two history and wargame enthusiasts, Denis Sauvage and Julien Busson, who wished to share this passion with you.
With Napoleon 1806, in 1 to 2 hours, two players will relive the clashes between Prussian and French at the heart of the imperial conquests of Napoleon the 1st, which culminated in the battles of Auerstaedt and Jena.
Napoleon 1806 is intended for wargaming seasoned grognards as well as for young conscripts who want to try a new playful sensation. Strategy, anticipation and decision are the engines of the Napoleon 1806 game system.
The rules of Napoleon 1806 are divided into three parts and can be learnt in fifteen minutes. The first one, called "Rules of the Conscript", allows to acquire all the notions of the game easily. The second, "Rules of the Grognard", brings more finesse including "fog of war". The last, "Rules of the Marshal", allows to play Napoleon 1806 in competition.
Will you meet the challenge of doing as well as the Emperor Napoleon or will you succeed in thwarting his plans at the head of the Prussian forces?
How to play Napoleon 1806:
A game of Napoleon 1806 is played in 7 turns, each representing two days of campaign. Players alternate operations with their army corps. Fatigue and losses accumulate until the breaking point of one of the two armies causing the defeat of a player.
The game is based on cards to perform moves and combats. Even if luck is present, strategy is key to victory. Moving your army corps on different approach paths to facilitate maneuvers, managing the fatigue of your men generated by marching and fighting, concentrating your forces in order to win the decisive battle; these are the challenges you will face.
The French troops are more numerous and more experienced than those of their opponent, but time is short before the arrival of the Russian reinforcements, and the Prussian army is not to be underestimated! The French player to win will have to master the art of attacking and speed of action. The Prussian player, although defensive, will have to seize the opportunities presented to him to counter-attack and surprise his opponent. As the game is fast, each player will have the opportunity to take charge of the fate of both armies in one evening.
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