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  • 인원

    4-6 명

    BGG추천: 4-5 명
  • 게임시간

    15-30 분

  • 연령

    12+

    BGG추천: 0+
  • 게임 난이도

    2.13 / 5

게임 소개

베뮤지드는 4~6명의 플레이어가 자신이 선택한 인간 거장의 역할을 맡아 유명인사와 영향력을 최대한 끌어올리는 카드 게임이다. 그러기 위해서 뮤즈는 그들의 거장의 경쟁자들을 그들이 미쳐버릴 때까지 의심과 공포를 강요함으로써 제거해야만 한다.

베뮤지드는 사회적 추론 게임이 아니다. 비록 연역적 추론의 요소들이 있지만, 베뮤드는 플레이어들이 "take that" 환경에서 자신의 점수를 최대화하려고 할 때 뻔뻔한 테이블 토킹, 허풍, 딜 메이킹을 장려하는 사회적 상호작용 경험이다. 베뮤드는 숨겨진 목표와 비대칭적인 플레이어 파워를 가진 전략적인 "ru"게임으로 가장 잘 묘사된다. 처음 등장했던 것보다 훨씬 깊은 전략 게임이기도 하다.

각 플레이어는 인간 보호를 나타내는 명장 카드와 의심과 공포 카드를 가지고 있다. 매 턴마다 플레이어는 자신의 손에 두 장의 의심 카드를 꺼내어 의심 카드나 공포 카드를 명장 카드에 갖다 댄 다음 카드를 손에서 버린다. 어떤 경우에는 플레이어가 자신의 손에서 두 개의 의심 카드를 플레이할 수 있지만, 이 동작은 영구적으로 손 크기를 줄여준다. 각각의 거장은 두려움을 의심으로 바꾸거나 한 거장의 의심을 다른 거장으로 옮기는 것과 같이 그들의 뮤즈가 사용할 수 있는 능력을 가지고 있다. 계획 수립, 협상 및 테이블 토크가 권장됩니다!

거장이 총 다섯 개의 의심과/또는 공포 카드를 가지고 있을 때, 그 거장은 미쳐버린다. 미친 거장은 여전히 그들의 차례를 가지고 있고 게임에서 이길 수도 있지만, 그들이 어떤 카드를 사용할지는 그들의 광기에 의해 제한된다. 만약 미친 거장이 의심보다 더 두려움이 있다면, 그 거장은 죽고 남은 살아있는 거장들을 괴롭히는 환상이 된다. 환상이 여전히 게임에서 이길지도 몰라!

각 뮤즈의 프로테이트;gé는 또한 게미나, 그들의 프로테이트;gé와 심령 링크를 가지고 있는 게임 속 비밀의 거장, 그리고 그들의 프로테이트에 대해 그들의 프로테이트;gé가 어떻게 느끼는지, 플레이어의 점수가 프로테이트의 상태에 의해 어떻게 영향을 받을지를 설명하는 비밀을 가지고 있다., 만약 경기 종료 후 거장의 게미나가 미치지 않는다면, 선수는 점수를 얻을 수 있다. 일단 거장의 쌍둥이가 드러나고 나면, 플레이어는 그들의 프로텍트égé의 능력뿐만 아니라 그 쌍둥이의 능력도 사용할 수 있습니다! 연주자는 거장의 보석으로 대가를 치르기도 한다 하지만 거장이 미쳐버릴 때마다, 그들의 주석은 자동적으로 뒤집히고 연주에 심각한 결과를 초래할 수 있다.
Bemused is a card game for 4-6 players in which the players take on the role of a muse seeking to elevate their chosen human virtuoso to the greatest height of celebrity and influence. To do so, the muse must eliminate their virtuoso's rivals by levying doubts and dreads upon them until they are driven insane...or worse.

Bemused is not a social deduction game. Although there are elements of deductive reasoning, Bemused is a social interaction experience that encourages shameless table talk, bluffing, and deal-making as players seek to maximize their scores in a "take that" environment. Bemused is best described as a strategic "ruin your rivals" game with hidden goals and asymmetric player powers. It is also a much deeper strategy game than it first appears.

Each player has a virtuoso card that designates their human protégé and a hand of doubt and dread cards. Each turn, the player draws two doubt cards for their hand, places a doubt or dread card from their hand onto a virtuoso card, then discards a card from their hand. In some cases, a player may play two doubt cards from their hand, but this action permanently reduces their hand size. Each virtuoso has an ability that their muse may use, such as change a dread to a doubt or move a doubt from one virtuoso to another. Scheming, negotiating, and table talk are encouraged!

When a virtuoso is saddled with a combined total of five doubt and/or dread cards, the virtuoso is driven insane. An insane virtuoso still gets their turn and may still win the game, but their options for which cards they may play on their turn is limited by their insanity. If an insane virtuoso has more dread than doubts, that virtuoso dies and becomes a fantasma that haunts the remaining living virtuosos. A fantasma may still win the game!

Each muse's protégé also has a gemina, a secret virtuoso in the game that holds a psychic link with their protégé, and a secret that describes how their protégé feels about their gemina, and how the player's score will be affected by the state of their protégé's gemina when the game ends (e.g., the player may gain points if their virtuoso's gemina is not insane at the end of the game). Once a virtuoso's gemina is revealed, a player may use the gemina's ability as well as their protégé's ability! A player may also reveal and use their virtuoso's gemina for a price... but whenever a virtuoso goes insane, their gemina automatically flips over and can have severe consequences for play...

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