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  • 인원

    1-7 명

    BGG추천: 1-4 명
  • 게임시간

    120-240 분

  • 연령

    14+

    BGG추천: 16+
  • 게임 난이도

    3.92 / 5

게임 소개

스텔라 호라이즌스(Stellar Horizons)는 태양계를 탐사하고 발전시키기 위해 지구 7개 파벌 중 하나를 이끄는 여러분만의 우주 프로그램을 만드는 게임입니다. MIT에서 장기간 우주비행을 하는 박사학위를 가진 실제 우주 공학자가 고안한 스텔라 호라이즌스는 2030년에서 2169년 사이에 별을 향한 인류의 첫 걸음을 그럴듯하게 표현하기 위해 고안되었다. 우주 개발의 중요성이 커짐에 따라 지구로 돌아가는 파벌의 정치에도 영향을 미칠 수 있지만, 당신은 파벌의 우주 프로그램, 전초기지, 그리고 태양계를 가로지르는 함대를 통제한다.

움직임은 실제 물리학을 기반으로 합니다. 당신은 궤도에서 궤도로 이동하거나 지구, 화성 또는 목성과 같은 행성계 사이를 이동하기 위해 장거리 이동을 수행한다. 당신이 태양계를 탐험하기 위해 로봇 탐험가들과 승무원들을 보낼 때, 그것들은 당신의 과학적 연구를 발전시키기 위한 귀중한 자료를 가져다준다. 기술은 향후 150년 동안의 기존 개발의 그럴듯한 추론을 나타내도록 고안되었다. 즉, 운반선이나 워프 드라이브가 없지만, 핵융합과 반물질로 구동되는 로켓을 개발할 수 있을 것이다. 공학 및 생물학 분야에서는 결국 우주 엘리베이터를 건설할 수 있게 될 것이고 승무원들은 먼 길을 안전하게 동면할 수 있게 될 것이다.

당신은 다양한 로봇 탐험가들과 승무원들을 위한 배에 접근할 수 있을 것입니다. 이것들은 단지 목성을 지나쳐 비행할 때 사진을 찍기 위한 작은 탐사선에서부터 평화롭거나 적대적인 의도를 가지고 우주 항로를 달리는 거대한 구축함, 순양함, 그리고 전함까지 다양하다. 게임이 진행되는 동안 더 나은 기술을 이용할 수 있게 되면 새로운 선박 종류를 사용할 수 있습니다.

지구상에서 쓸 예산이 주어지고 광물, 유기물, 연료 등을 수확할 수 있는 기지를 건설해 경제를 확장할 수도 있다. 또한 플레이어 및 비플레이어 파벌과 외교 관계를 구축할 수 있으며, 추가 현금을 벌기 위해 해당 파벌의 기반을 두고 자원을 거래할 수 있습니다. 7개 파벌은 각각 고유한 지정학적 상황에 따라 장단점, 능력, 가용선박 등이 다르다. 군사적 충돌은 확실히 가능하지만 항상 장려되는 것은 아니다. 스텔라 호라이즌스는 비록 군함을 방치하면 해적, 무역 금수, 불량 플레이어와 파벌의 몰래 공격에 완전히 취약해지지만, 노골적인 전투보다 더 많은 외교적, 기술적, 경제적 경쟁을 특징으로 한다.

스텔라 호라이즌스에는 1시간 이상 지속되는 짧은 협동 및 경쟁 시나리오와 경험이 풍부한 선수들을 위한 하루 종일 지속되는 캠페인이 포함되어 있다. 한 번에 최대 7명까지 플레이할 수 있고 최소 2명 이상으로 게임이 가장 재미있지만 1인 시나리오도 있어 단독 플레이에 매우 적합한 캠페인이다. 캠페인에 승리하기 위한 세 가지 방법이 있다: 최초로 인터스텔라 콜로나이저를 개발하거나, 세계를 개척하거나, 우주에서 경쟁자들에 대한 지배력을 획득하는 것이다.
Stellar Horizons is a "build your own space program" game in which you lead one of seven Earth factions to explore and develop our solar system. Designed by a real-life space engineer with a PhD in long-duration spaceflight from MIT, Stellar Horizons is intended to be a plausible representation of the first steps of humanity towards the stars between 2030 and 2169, with each turn representing a year of time. You control your faction's space program, outposts, and fleets spanning across the solar system, although you also have some influence over your faction's politics back home on Earth as space development becomes more important.

Movement is based on real physics. You move from orbit to orbit, or conduct long range transfers to move between planetary systems like Earth, Mars, or Jupiter. As you send out robotic explorers and crewed vehicles to explore the solar system, they bring back valuable data to further your scientific research. Technologies are intended to represent plausible extrapolations of existing development during the next 150 years: there are no transporters or warp drive, but you will be able to develop rockets powered by fusion and even anti-matter. In the engineering and biology domains, you'll eventually be able to construct space elevators and put your crews into safe hibernation for long journeys.

You'll have access to a wide variety of robot explorers and crewed ships. These range from tiny probes intended to merely take photographs as you fly past Jupiter, to giant destroyers, cruisers, and battleships which ply the space lanes with peaceful or hostile intentions. New ship types become available as you gain access to better technology over the course of the game.

You'll be given a budget to spend on Earth and can also build bases to harvest minerals, organics, and fuel to expands your economy. You can also forge diplomatic relationships with players and non-player factions alike, and trade resources at their bases to earn extra cash. Each of the seven factions has different strengths, weaknesses, abilities, and available ships based on their unique geopolitical situation. Military conflict is certainly possible but not always encouraged. Stellar Horizons features more diplomatic, technological, and economic competition than outright combat, although neglecting warships entirely leaves you vulnerable to pirates, trade embargoes, and sneak attacks by rogue players and factions.

Stellar Horizons includes short co-operative and competitive scenarios lasting an hour or more, and campaigns lasting a day up to about a full weekend for experienced players. Up to seven players can play at a time and the game is most fun with at least two, but there are also one-player scenarios, and the campaigns are highly suited for solo play. There are three ways to win the campaign: be the first to develop an Interstellar Colonizer, terraform a world, or achieve dominance in space over your rivals.

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