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BGG랭킹
BGG전체 : 1632
PARTYGAMES : 117
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인원
2-9 명
BGG추천: 5-9 명 -
게임시간
20-40 분
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연령
12+
BGG추천: 10+ -
게임 난이도
2.01 / 5
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디자이너
Travis Hancock
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아티스트
Holly Hancock, Sarah Keele
-
인원
게임 소개
올해는 1667년이고 당신은 캐리비안의 바다를 항해하는 해적입니다. 스페인 갤리온 호가 근처에 떠 있습니다. 선원들을 설득하여 보물을 모두 훔치도록 했습니다. 당신이 동료 해적들에게 한 말은 보물을 갖게 되면 공유할 생각이 없다는 것입니다. 당신의 선원들은 당신에게 당신의 충성심을 공유하고 있으며, 당신의 배에 있는 탐욕스러운 해적들을 바위섬 토르투가로 몰아내는 것을 도와줄 것이라고 말했습니다. 하지만 당신은 당신의 친구들이 권총을 장전하는 것을 보고 그들의 반란의 속삭임을 들었다. 아무도 믿을 수 없다는 거 알잖아.
토르투가는 당신이 다른 플레이어와 하는 상호작용의 전부입니다. 당신과 당신의 함선 동료들이 스페인 갤리온을 공격할 때처럼, 성공하기 위해서는 적에게 의지해야 할 때도 있습니다. 하지만 바로 다음 차례에는, 당신의 선원들이 보물을 지키기 위해 당신의 등을 반란으로 찌를지도 모릅니다.
아무도 카드 "hand"를 가지고 있지 않기 때문에, 이 게임은 또한 커뮤니티 이벤트 카드에 대한 지식과 소통에 관한 것입니다. 절박 모드가 아닌 경우 이벤트 카드를 임의로 표시하는 것은 현명하지 않습니다. 이벤트 카드의 거의 절반은 당신의 팀을 극적으로 해칠 수 있습니다. 작업을 사용하여 카드를 먼저 보거나 신뢰할 수 있는 협력업체의 정보에 의존하는 것이 가장 좋습니다. 유해 이벤트 카드가 어디에 있는지 알면 적에게 카드를 공개하도록 강요할 수 있으며 그 결과에 고통을 받을 수 있습니다. 가장 성공적인 선수들은 자신의 팀에 누가 있는지 분별하고 그리고 나서 적절한 순간에 그들과 중요한 정보를 공유할 수 있는 사람들이다.
투표 카드도 게임에서 중요한 역할을 한다. 각 투표 카드에는 Attacks, Mutinies 및 Browls의 세 섹션이 있습니다. 플레이어는 자신의 폰 위치에 따라 투표 카드가 항상 이상적인 것은 아니기 때문에 투표 카드를 사용할 수 있는 최적의 위치에 있어야 한다. 예를 들어, 때때로 Crossbones 카드를 저장하여 캡틴에 대항하여 반란을 일으키기 위해 Water에 넣는 것이 가치가 있을 수 있습니다.
2-9명 선수 20-40분 12살 이상.
파사드 게임즈의 다크 시티 시리즈 2권.
토르투가는 당신이 다른 플레이어와 하는 상호작용의 전부입니다. 당신과 당신의 함선 동료들이 스페인 갤리온을 공격할 때처럼, 성공하기 위해서는 적에게 의지해야 할 때도 있습니다. 하지만 바로 다음 차례에는, 당신의 선원들이 보물을 지키기 위해 당신의 등을 반란으로 찌를지도 모릅니다.
아무도 카드 "hand"를 가지고 있지 않기 때문에, 이 게임은 또한 커뮤니티 이벤트 카드에 대한 지식과 소통에 관한 것입니다. 절박 모드가 아닌 경우 이벤트 카드를 임의로 표시하는 것은 현명하지 않습니다. 이벤트 카드의 거의 절반은 당신의 팀을 극적으로 해칠 수 있습니다. 작업을 사용하여 카드를 먼저 보거나 신뢰할 수 있는 협력업체의 정보에 의존하는 것이 가장 좋습니다. 유해 이벤트 카드가 어디에 있는지 알면 적에게 카드를 공개하도록 강요할 수 있으며 그 결과에 고통을 받을 수 있습니다. 가장 성공적인 선수들은 자신의 팀에 누가 있는지 분별하고 그리고 나서 적절한 순간에 그들과 중요한 정보를 공유할 수 있는 사람들이다.
투표 카드도 게임에서 중요한 역할을 한다. 각 투표 카드에는 Attacks, Mutinies 및 Browls의 세 섹션이 있습니다. 플레이어는 자신의 폰 위치에 따라 투표 카드가 항상 이상적인 것은 아니기 때문에 투표 카드를 사용할 수 있는 최적의 위치에 있어야 한다. 예를 들어, 때때로 Crossbones 카드를 저장하여 캡틴에 대항하여 반란을 일으키기 위해 Water에 넣는 것이 가치가 있을 수 있습니다.
2-9명 선수 20-40분 12살 이상.
파사드 게임즈의 다크 시티 시리즈 2권.
The year is 1667 and you are a pirate sailing the waters of the Caribbean. A Spanish Galleon floats nearby, and you’ve talked your crewmates into working together to steal all of its treasure. What you haven’t told your fellow pirates is that you have no intentions on sharing the treasure once you have it. Your crewmates have told you that they share your loyalty and that they’ll help you maroon the greedy pirates on your ship to the rocky island of Tortuga. But you’ve seen your friends’ loaded pistols and heard their whisperings of a mutiny. You know that nobody can be trusted.
Tortuga is all about the interactions you have with the other players. In some cases, such as when you and your shipmates are attacking the Spanish Galleon, you need to rely on your enemies in order to succeed. In the very next turn, however, your shipmates might stab you in the back with a mutiny in order to keep all the treasure for themselves.
Since nobody holds a "hand" of cards, this game is also about knowledge and communication regarding the community Event cards. Unless you are in desperation mode, it is not wise to reveal Event cards at random. Almost half of the Event cards can hurt your team drastically. It's often in your best interest to use an action to view the cards first, or to rely on the knowledge of a trusted ally. Knowing where harmful Event cards are located allows you to force an enemy to reveal those cards and suffer the consequences. The most successful players are the ones who are able to discern who is on their team and then share vital information with them at opportune moments.
Vote cards also play a key role in the game. Each Vote card has three sections - one each for Attacks, Mutinies, and Brawls. Players must put themselves in the best position to use their Vote cards, since their hand of Vote cards may not always be ideal based on their pawn location. For example, sometimes it may be worth putting in Water, causing an attack to fail, in order to save a Crossbones card for when you want to Mutiny against your captain.
For 2-9 Players. 20-40 minutes. Ages 12+.
Volume 2 in the Dark Cities Series by Facade Games.
Tortuga is all about the interactions you have with the other players. In some cases, such as when you and your shipmates are attacking the Spanish Galleon, you need to rely on your enemies in order to succeed. In the very next turn, however, your shipmates might stab you in the back with a mutiny in order to keep all the treasure for themselves.
Since nobody holds a "hand" of cards, this game is also about knowledge and communication regarding the community Event cards. Unless you are in desperation mode, it is not wise to reveal Event cards at random. Almost half of the Event cards can hurt your team drastically. It's often in your best interest to use an action to view the cards first, or to rely on the knowledge of a trusted ally. Knowing where harmful Event cards are located allows you to force an enemy to reveal those cards and suffer the consequences. The most successful players are the ones who are able to discern who is on their team and then share vital information with them at opportune moments.
Vote cards also play a key role in the game. Each Vote card has three sections - one each for Attacks, Mutinies, and Brawls. Players must put themselves in the best position to use their Vote cards, since their hand of Vote cards may not always be ideal based on their pawn location. For example, sometimes it may be worth putting in Water, causing an attack to fail, in order to save a Crossbones card for when you want to Mutiny against your captain.
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