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BGG랭킹
BGG전체 : 12380
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인원
3-5 명
BGG추천: 3-4 명 -
게임시간
30-30 분
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연령
12+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
2.09 / 5
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디자이너
Stefan Dorra
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아티스트
Wilfried Gebhard
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인원
게임 소개
독일어로 풀 하우스라고 불리는 이 독특한 보드 게임에서 플레이어들은 고객을 위해 경쟁하는 클럽 소유주의 역할을 맡는다.
각 플레이어에게는 카페 또는 펍을 나타내는 작은 보드가 제공됩니다. 차례대로 펍에 다양한 유형의 좌석(바, 파티오, 포멀)과 활동(댄싱, 사격, 푸스볼)을 나타내는 타일을 배치하거나, 이용 가능한 좌석이 있는 경우 고객 카드를 선택하여 특정 타일로 고객을 끌어들일 수 있습니다. 세 번째 선택은 빌링 카드를 가져가는 것인데, 이 카드는 당신에게 팁을 주고 모든 바의 모든 고객들이 그들의 청구서를 지불하도록 한다. 노란색 고객은 10 DM, 빨간색은 20 DM, 파란색 고객은 30 DM을 지불합니다.
최소 10명의 고객이 떠 있을 때 플레이어들은 또한 고객을 움직이는 액션 카드를 사용할 수 있습니다. 카드는 특정 타일 유형에서 선택한 유형으로 이동하거나 선택한 타일 유형에서 특정 타일로 이동합니다. 따라서 고객을 테라스 좌석에서 원하는 유형(예: 디스코 플로어)으로 이동하거나 원하는 타일(예: 바)에서 풀 테이블로 이동할 수 있습니다. 카드는 타일에 따라 1-4명의 고객이 이동할 수 있습니다.
이 바로 영리한 부분입니다. 고객이 이동할 때 Action 카드에 No Pay(결제 거부) 기호가 표시되어 청구서를 회피하는 경우가 아니면 일반적으로 요금을 지불합니다. 고객들이 이사할 때, 그들은 먼저 같은 술집 안에서 적당한 장소를 찾습니다! 만약 그들이 (그런 종류의 타일이 없거나 그들을 수용할 공간이 충분하지 않은) 그것을 찾을 수 없다면, 그들은 다음 펍으로 시계방향으로 돌아다니기 시작하고, 그들이 적합한 장소를 찾을 때까지 계속한다. 만약 그들이 할 수 없다면, 그들은 게임을 떠납니다.
요금을 지불하는 액션 카드가 있고 바 안에 적절한 빈 공간이 있다면(다양한 어트랙션을 조심스럽게 넣었기 때문에) 고객을 바 내부로 이동시켜 돈을 모읍니다("이봐, 우리 지금 술집 계산하고 있는데, 우리 풀&인용어 좀 찍을 거야. 노 페이 기호가 있는 적절한 액션 카드가 있으면 고객을 다른 플레이어의 바에서 자신의 바(")로 이동합니다.여긴 악취가 진동하는 곳이야. 그냥 나가서 푸스볼을 찾자!)을(를) 당신에게 큰 이익을 가져다 줄 수 있는 것은 바로 이러한 현명한 고객 관리입니다.
바에 특히 파란색과 빨간색 고객이 많이 들어찬 경우 첫 번째 작업으로 청구서를 청구합니다. 다른 플레이어들도 수집하지만 팁(30-70 DM)과 함께 마진이 있어야 합니다.
항상 고객 카드 세 개와 작업 카드 세 개가 위를 향하고 두 개의 새 타일이 있으므로 올바른 선택을 하고 미리 계획을 세울 수 있어야 합니다. 액션 카드 또는 빌링 카드가 모두 사용되면 게임이 종료됩니다.
최대한 많은 돈을 가진 선수가 우승자입니다.
각 플레이어에게는 카페 또는 펍을 나타내는 작은 보드가 제공됩니다. 차례대로 펍에 다양한 유형의 좌석(바, 파티오, 포멀)과 활동(댄싱, 사격, 푸스볼)을 나타내는 타일을 배치하거나, 이용 가능한 좌석이 있는 경우 고객 카드를 선택하여 특정 타일로 고객을 끌어들일 수 있습니다. 세 번째 선택은 빌링 카드를 가져가는 것인데, 이 카드는 당신에게 팁을 주고 모든 바의 모든 고객들이 그들의 청구서를 지불하도록 한다. 노란색 고객은 10 DM, 빨간색은 20 DM, 파란색 고객은 30 DM을 지불합니다.
최소 10명의 고객이 떠 있을 때 플레이어들은 또한 고객을 움직이는 액션 카드를 사용할 수 있습니다. 카드는 특정 타일 유형에서 선택한 유형으로 이동하거나 선택한 타일 유형에서 특정 타일로 이동합니다. 따라서 고객을 테라스 좌석에서 원하는 유형(예: 디스코 플로어)으로 이동하거나 원하는 타일(예: 바)에서 풀 테이블로 이동할 수 있습니다. 카드는 타일에 따라 1-4명의 고객이 이동할 수 있습니다.
이 바로 영리한 부분입니다. 고객이 이동할 때 Action 카드에 No Pay(결제 거부) 기호가 표시되어 청구서를 회피하는 경우가 아니면 일반적으로 요금을 지불합니다. 고객들이 이사할 때, 그들은 먼저 같은 술집 안에서 적당한 장소를 찾습니다! 만약 그들이 (그런 종류의 타일이 없거나 그들을 수용할 공간이 충분하지 않은) 그것을 찾을 수 없다면, 그들은 다음 펍으로 시계방향으로 돌아다니기 시작하고, 그들이 적합한 장소를 찾을 때까지 계속한다. 만약 그들이 할 수 없다면, 그들은 게임을 떠납니다.
요금을 지불하는 액션 카드가 있고 바 안에 적절한 빈 공간이 있다면(다양한 어트랙션을 조심스럽게 넣었기 때문에) 고객을 바 내부로 이동시켜 돈을 모읍니다("이봐, 우리 지금 술집 계산하고 있는데, 우리 풀&인용어 좀 찍을 거야. 노 페이 기호가 있는 적절한 액션 카드가 있으면 고객을 다른 플레이어의 바에서 자신의 바(")로 이동합니다.여긴 악취가 진동하는 곳이야. 그냥 나가서 푸스볼을 찾자!)을(를) 당신에게 큰 이익을 가져다 줄 수 있는 것은 바로 이러한 현명한 고객 관리입니다.
바에 특히 파란색과 빨간색 고객이 많이 들어찬 경우 첫 번째 작업으로 청구서를 청구합니다. 다른 플레이어들도 수집하지만 팁(30-70 DM)과 함께 마진이 있어야 합니다.
항상 고객 카드 세 개와 작업 카드 세 개가 위를 향하고 두 개의 새 타일이 있으므로 올바른 선택을 하고 미리 계획을 세울 수 있어야 합니다. 액션 카드 또는 빌링 카드가 모두 사용되면 게임이 종료됩니다.
최대한 많은 돈을 가진 선수가 우승자입니다.
Players take on the role of club-owners vying for customers' Deutsch Marks in this unique board game, called Full House in German.
Each player is given a small board representing their cafe or pub. In your turn, you can either place a tile in your pub, representing different types of seating (bar, patio, formal) & activities (dancing, shooting pool, playing fooseball), or you can select a customer card, to draw in customers to those specific tiles, if you have the seating available. A third choice is to take a Billing card, which gives you a tip in cash money, and makes all customers in all the players bars pay their bills too. Yellow customers are worth 10 DM, red 20 DM and blue customers pay 30 DM.
When there are at least ten customers floating around, players can also spend a Action card which moves customers around. The cards either move off a specific tile type to a type you choose, or from a tile type you choose to a specific tile. So you might move customers specifically from the terrace seating to any other type of your choice (such as the disco floor), or from a tile of your choice (such as the bar) to specifically a Pool Table. The cards allow from 1-4 customers to move, depending on the tiles.
This is the clever part. As the customers move, they normally pay their bill, unless the Action card shows a No Pay symbol, making them bill-dodgers. When customers move, they first look for a suitable spot within the same pub! Only if they can't find one (either it lacks that type of tile, or there isn't enough room to accommodate them), do they then start wandering clockwise to the next pub, and keep going until they find a suitable spot. If they can't, they leave the game.
So if you have an Action card that pays a bill, and you have the right empty spaces in your bar (because you've carefully put in a variety of attractions), you move your customers around inside your bar and collect the money ("Hey, we're paying our bar tab now, we're gonna shoot some Pool"). If you have a suitable Action card with a No Pay symbol, you move customers from another player's bar into yours ("This place stinks guys, let's skip out and find a Fooseball!"). It is this clever management of customers that will net you big profits.
And if your bar is pretty full, especially with blue and red customers, you call a billing as your first action. The other players also collect, but you should have a margin on them, plus the tip (from 30-70 DM).
There are always three Customer cards and three Action cards face up, and two fresh tiles, so you should be able to make good choices and plan ahead a little. The game ends when the Action cards or the Billing cards are exhausted.
The winner is the player with the most money, having milked the punters as much as possible.
Each player is given a small board representing their cafe or pub. In your turn, you can either place a tile in your pub, representing different types of seating (bar, patio, formal) & activities (dancing, shooting pool, playing fooseball), or you can select a customer card, to draw in customers to those specific tiles, if you have the seating available. A third choice is to take a Billing card, which gives you a tip in cash money, and makes all customers in all the players bars pay their bills too. Yellow customers are worth 10 DM, red 20 DM and blue customers pay 30 DM.
When there are at least ten customers floating around, players can also spend a Action card which moves customers around. The cards either move off a specific tile type to a type you choose, or from a tile type you choose to a specific tile. So you might move customers specifically from the terrace seating to any other type of your choice (such as the disco floor), or from a tile of your choice (such as the bar) to specifically a Pool Table. The cards allow from 1-4 customers to move, depending on the tiles.
This is the clever part. As the customers move, they normally pay their bill, unless the Action card shows a No Pay symbol, making them bill-dodgers. When customers move, they first look for a suitable spot within the same pub! Only if they can't find one (either it lacks that type of tile, or there isn't enough room to accommodate them), do they then start wandering clockwise to the next pub, and keep going until they find a suitable spot. If they can't, they leave the game.
So if you have an Action card that pays a bill, and you have the right empty spaces in your bar (because you've carefully put in a variety of attractions), you move your customers around inside your bar and collect the money ("Hey, we're paying our bar tab now, we're gonna shoot some Pool"). If you have a suitable Action card with a No Pay symbol, you move customers from another player's bar into yours ("This place stinks guys, let's skip out and find a Fooseball!"). It is this clever management of customers that will net you big profits.
And if your bar is pretty full, especially with blue and red customers, you call a billing as your first action. The other players also collect, but you should have a margin on them, plus the tip (from 30-70 DM).
There are always three Customer cards and three Action cards face up, and two fresh tiles, so you should be able to make good choices and plan ahead a little. The game ends when the Action cards or the Billing cards are exhausted.
The winner is the player with the most money, having milked the punters as much as possible.
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