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BGG랭킹
BGG전체 : 0
ABSTRACTS : 0
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인원
4-4 명
BGG추천: 2-4 명 -
게임시간
30-30 분
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연령
10+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
2.50 / 5
-
디자이너
Nash
-
아티스트
-
인원
게임 소개
게임 디자이너 – it’는 단지 게임 디자이너 –의 별명이 아니라, 4명의 플레이어를 위한 이 전략적인 아이스하우스 게임에서 주의 깊게 세운 계획이 계속해서 좌절되고 차단될 때 당신의 이빨로 무엇을 할 것인가를 보여줍니다.
오리지널 게임 디자인과 컨셉은 내쉬가 맡았으며, 먼데이 나이트 게임즈 그룹이 추가 수정 및 변형하였다.
목표: 원팁 피스를 2핀 피스까지 홍보한 다음, 3핀 피스를 너바나로 승격합니다. 너바나의 모든 피스를 가진 첫 번째 플레이어가 승리합니다.
필요한 경우
* 아이스하우스 보관함은 각 플레이어마다 하나씩 있습니다. 선수마다 색깔이 달라야 합니다.
* 체스판.
* (옵션) – 16개의 블로커 토큰을 사용하여 2~3명의 플레이어를 위해 보드를 수정할 수 있습니다.
일반 재생: 차례가 되면 인접한 조각 위로 건너뛰거나 유효한 조각 중 하나를 슬라이드(이동)할 수 있습니다. 인접한 정사각형으로 이동합니다. 한 조각 또는 스택을 다른 조각 또는 스택이 차지하는 공간으로 이동할 때는 해당 스택에 이동된 조각으로 캡을 씌워야 합니다.
상승: 한 개 이상의 피스가 임의의 끝에 있는 목표 스퀘어에 있고 홈 스퀘어가 비어 있는 경우 홈 스퀘어에서 피스를 제거해야 합니다. 네 눈앞에 두고, 널빤지에서 떨어뜨려. 당신의 홈 스퀘어에 한 점을 더 크게 올려놓으세요. 너희가 꺼낸 조각이 세 개의 핍 조각이면, 너바나 앤다쉬로 올라간 것이니, 너희 집 광장에 조각을 넣지 말아라.
우승: 마지막 스리 핍 피스를 너바나로 보낸 첫 번째 플레이어라면 게임이 종료되고 승리합니다.
다음 사이트에서 전체 규칙과 변형을 규칙에 다운로드합니다.
http://www.invisible-city.com/play/271/gnaqush
오리지널 게임 디자인과 컨셉은 내쉬가 맡았으며, 먼데이 나이트 게임즈 그룹이 추가 수정 및 변형하였다.
목표: 원팁 피스를 2핀 피스까지 홍보한 다음, 3핀 피스를 너바나로 승격합니다. 너바나의 모든 피스를 가진 첫 번째 플레이어가 승리합니다.
필요한 경우
* 아이스하우스 보관함은 각 플레이어마다 하나씩 있습니다. 선수마다 색깔이 달라야 합니다.
* 체스판.
* (옵션) – 16개의 블로커 토큰을 사용하여 2~3명의 플레이어를 위해 보드를 수정할 수 있습니다.
일반 재생: 차례가 되면 인접한 조각 위로 건너뛰거나 유효한 조각 중 하나를 슬라이드(이동)할 수 있습니다. 인접한 정사각형으로 이동합니다. 한 조각 또는 스택을 다른 조각 또는 스택이 차지하는 공간으로 이동할 때는 해당 스택에 이동된 조각으로 캡을 씌워야 합니다.
상승: 한 개 이상의 피스가 임의의 끝에 있는 목표 스퀘어에 있고 홈 스퀘어가 비어 있는 경우 홈 스퀘어에서 피스를 제거해야 합니다. 네 눈앞에 두고, 널빤지에서 떨어뜨려. 당신의 홈 스퀘어에 한 점을 더 크게 올려놓으세요. 너희가 꺼낸 조각이 세 개의 핍 조각이면, 너바나 앤다쉬로 올라간 것이니, 너희 집 광장에 조각을 넣지 말아라.
우승: 마지막 스리 핍 피스를 너바나로 보낸 첫 번째 플레이어라면 게임이 종료되고 승리합니다.
다음 사이트에서 전체 규칙과 변형을 규칙에 다운로드합니다.
http://www.invisible-city.com/play/271/gnaqush
It’s not just the nickname of the game’s designer – it’s what you’ll do with your teeth as your carefully-laid plans get thwarted and blocked over and over again in this strategic Icehouse game for 4 players.
Original game design and concept by Nash, with additional modifications and variants by The Monday Night Games Group.
Object: Promote your one-pip pieces up to two-pip pieces, then three-pip pieces – eventually promoting the three-pip pieces to Nirvana. The first player with all pieces in Nirvana wins.
You Need
* One Icehouse stash for each player. Each player must have a different color.
* A chessboard.
* (optional) – 16 blocker tokens to fill spaces to modify the board for two or three players.
Normal Play: On your turn you can Jump over an adjacent piece or Slide (Move) one of your valid pieces Move to an adjacent square. When you move a piece or stack into a space occupied by another piece or a stack of pieces, you must cap that stack with the piece(s) you moved.
Ascension: If one or more of your pieces is in your goal square at the end of any turn and your home square is vacant, you must remove one of your pieces from your home square. Set it on its side in front of you, off the board. Put a piece that’s one pip larger point up in your home square. If the piece you removed was a three-pip piece, it has ascended to Nirvana – do not put a piece in your home square.
Winning: If you’re the first player to send your last three-pip piece to Nirvana, the game ends and you win.
Download the full rules plus variants to the rules here:
http://www.invisible-city.com/play/271/gnaqush
Original game design and concept by Nash, with additional modifications and variants by The Monday Night Games Group.
Object: Promote your one-pip pieces up to two-pip pieces, then three-pip pieces – eventually promoting the three-pip pieces to Nirvana. The first player with all pieces in Nirvana wins.
You Need
* One Icehouse stash for each player. Each player must have a different color.
* A chessboard.
* (optional) – 16 blocker tokens to fill spaces to modify the board for two or three players.
Normal Play: On your turn you can Jump over an adjacent piece or Slide (Move) one of your valid pieces Move to an adjacent square. When you move a piece or stack into a space occupied by another piece or a stack of pieces, you must cap that stack with the piece(s) you moved.
Ascension: If one or more of your pieces is in your goal square at the end of any turn and your home square is vacant, you must remove one of your pieces from your home square. Set it on its side in front of you, off the board. Put a piece that’s one pip larger point up in your home square. If the piece you removed was a three-pip piece, it has ascended to Nirvana – do not put a piece in your home square.
Winning: If you’re the first player to send your last three-pip piece to Nirvana, the game ends and you win.
Download the full rules plus variants to the rules here:
http://www.invisible-city.com/play/271/gnaqush
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