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BGG랭킹
BGG전체 : 17427
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인원
1-4 명
BGG추천: 1-2 명 -
게임시간
0-60 분
-
연령
13+
BGG추천: 14+ -
게임 난이도
2.00 / 5
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디자이너
Owen Aurelio
-
아티스트
Owen Aurelio
-
인원
게임 소개
빅토리아 공포의 세계로 들어가세요!
19세기 로마에서는 카푸친 무덤 아래에서 고대 무덤이 발견되었다. 대담무쌍한 탐험가의 역할을 맡아 카타콤의 비밀과 전리품을 약탈하십시오. 카타콤을 만들면서 공포를 찾아 살아남아라. 카타콤의 폐해가 너희 모두를 집어삼키기 전에 너의 이야기를 끝내라!
IN TENEBRIS LUX는 만 13세 이상 1-4명이 즐길 수 있는 게임으로, 약 45분에서 1시간 내에 플레이할 수 있다.
플레이어들은 상대방이 자신의 퀘스트를 해결하기 전에 서사라고 불리는 개인적인 퀘스트를 탐색하고 해결하려고 서두른다.
게임은 돌아가면서 진행되며, 각 단계는 3단계로 나뉘며 여러 페이즈로 진행된다.
1단계: 첫 번째 단계는 방을 무작위로 쌓아둠으로써 카타콤에 방을 추가합니다. 이렇게 하면 카드 크기의 지도 조각, 즉 룸을 플레이하는 게임 보드가 구축됩니다. 또한 이 단계에서는 탐색기가 장비 또는 발견물이라고 하는 기어를 변경할 수 있습니다. 이러한 중요한 아이템은 탐색기가 다가올 위험에 대처할 수 있도록 강화되기 때문에 매우 중요합니다. 다음 단계에서는 탐색기가 카드 패드를 조정하고 원하는 경우 객실 이외의 카드를 재생할 수 있습니다.
2단계: 탐색 두 번째 단계는 탐험가들이 실제로 카타콤, 즉 게임 보드를 탐험하고 탐색할 수 있게 해줍니다. 이 위험한 코스는 탐험가들이 새로운 발견물과 장비를 찾을 수 있게 해줍니다. 더 많은 페이즈를 통해 보드에 룸(Room)을 추가하고, 카드 사이를 이동하며, 룸 카드와 상호 작용하여 내러티브 또는 게임’의 목표를 완성할 수 있다. 이것은 탐험가들이 적극적으로 카타콤을 탐험하고 있기 때문에 호러스에 걸려 넘어질 위험이 가장 높은 단계이다.
3단계: 3단계 공포에서는 어둠 속의 많은 몬스터들이 탐험가를 공격할 수 있습니다! 또한 캐니와 용감한 탐험가들은 서로를 좌절시키고 개인적인 내러티브를 추구하기 위해 서로를 공격한다. 이 단계는 각 전투를 하나씩 해결하고, 체력과 전리품을 조절합니다.
기본적인 전투는 간단합니다. 공격자로서 게임’s 14 중 1번 역할에는 주사위가 포함되어 있으며 선택한 특성(Grit, Wit 또는 Daling)에 추가합니다. 방어자는 공격과 같은 방어선을 따라 방어하는 것과 같이 주사위를 하나 굴려 동일한 특성에 추가합니다. 가장 높은 결과가 이기는 것입니다.
게임’s “s <Combat Reference Card”는 플레이어가 추가 단계를 거치게 되며, 특히 전투 중에 롤로 결과에 영향을 미치는 방식으로 진행된다. 각 호러 및 탐색기는 서로 다른 룸 타입의 친화력을 가지고 있어 전투 시 유리하거나 불리합니다. 착륙하는 방에 주의하라, 끔찍한 결과를 가져올 것이다!
각 단계가 해결된 후 플레이어가 차례를 마치고 시계 방향으로 움직이면 다음 플레이어가 이동한다. 게임은 한 플레이어가 무작위로 그린 서사 목표를 완수하거나, 모든 탐험가를 죽이거나, 둠 카운터(게임’s 타이머)가 진행 과정을 진행하여 카타콤이 불행한 탐험가들을 덮치게 되면 종료된다.
테네브리스 럭스에는 점보 탐색기 카드 13개, 점보 전투 및 턴 사이클 참조 카드 4개, 전체 색상 규칙서, 공포 카드 24개, 장비 카드 18개, 찾기 카드 21개, 내러티브 카드 12개, 룸 카드 32개, 그레이트 룸 점보 카드 3개, 주사위 14개, 더블 사이드 탐색기 카드 13개, 카운터 4개가 있습니다.내러티브의 진행 상황을 기록할 수 있는 카운터도 많습니다.
19세기 로마에서는 카푸친 무덤 아래에서 고대 무덤이 발견되었다. 대담무쌍한 탐험가의 역할을 맡아 카타콤의 비밀과 전리품을 약탈하십시오. 카타콤을 만들면서 공포를 찾아 살아남아라. 카타콤의 폐해가 너희 모두를 집어삼키기 전에 너의 이야기를 끝내라!
IN TENEBRIS LUX는 만 13세 이상 1-4명이 즐길 수 있는 게임으로, 약 45분에서 1시간 내에 플레이할 수 있다.
플레이어들은 상대방이 자신의 퀘스트를 해결하기 전에 서사라고 불리는 개인적인 퀘스트를 탐색하고 해결하려고 서두른다.
게임은 돌아가면서 진행되며, 각 단계는 3단계로 나뉘며 여러 페이즈로 진행된다.
1단계: 첫 번째 단계는 방을 무작위로 쌓아둠으로써 카타콤에 방을 추가합니다. 이렇게 하면 카드 크기의 지도 조각, 즉 룸을 플레이하는 게임 보드가 구축됩니다. 또한 이 단계에서는 탐색기가 장비 또는 발견물이라고 하는 기어를 변경할 수 있습니다. 이러한 중요한 아이템은 탐색기가 다가올 위험에 대처할 수 있도록 강화되기 때문에 매우 중요합니다. 다음 단계에서는 탐색기가 카드 패드를 조정하고 원하는 경우 객실 이외의 카드를 재생할 수 있습니다.
2단계: 탐색 두 번째 단계는 탐험가들이 실제로 카타콤, 즉 게임 보드를 탐험하고 탐색할 수 있게 해줍니다. 이 위험한 코스는 탐험가들이 새로운 발견물과 장비를 찾을 수 있게 해줍니다. 더 많은 페이즈를 통해 보드에 룸(Room)을 추가하고, 카드 사이를 이동하며, 룸 카드와 상호 작용하여 내러티브 또는 게임’의 목표를 완성할 수 있다. 이것은 탐험가들이 적극적으로 카타콤을 탐험하고 있기 때문에 호러스에 걸려 넘어질 위험이 가장 높은 단계이다.
3단계: 3단계 공포에서는 어둠 속의 많은 몬스터들이 탐험가를 공격할 수 있습니다! 또한 캐니와 용감한 탐험가들은 서로를 좌절시키고 개인적인 내러티브를 추구하기 위해 서로를 공격한다. 이 단계는 각 전투를 하나씩 해결하고, 체력과 전리품을 조절합니다.
기본적인 전투는 간단합니다. 공격자로서 게임’s 14 중 1번 역할에는 주사위가 포함되어 있으며 선택한 특성(Grit, Wit 또는 Daling)에 추가합니다. 방어자는 공격과 같은 방어선을 따라 방어하는 것과 같이 주사위를 하나 굴려 동일한 특성에 추가합니다. 가장 높은 결과가 이기는 것입니다.
게임’s “s <Combat Reference Card”는 플레이어가 추가 단계를 거치게 되며, 특히 전투 중에 롤로 결과에 영향을 미치는 방식으로 진행된다. 각 호러 및 탐색기는 서로 다른 룸 타입의 친화력을 가지고 있어 전투 시 유리하거나 불리합니다. 착륙하는 방에 주의하라, 끔찍한 결과를 가져올 것이다!
각 단계가 해결된 후 플레이어가 차례를 마치고 시계 방향으로 움직이면 다음 플레이어가 이동한다. 게임은 한 플레이어가 무작위로 그린 서사 목표를 완수하거나, 모든 탐험가를 죽이거나, 둠 카운터(게임’s 타이머)가 진행 과정을 진행하여 카타콤이 불행한 탐험가들을 덮치게 되면 종료된다.
테네브리스 럭스에는 점보 탐색기 카드 13개, 점보 전투 및 턴 사이클 참조 카드 4개, 전체 색상 규칙서, 공포 카드 24개, 장비 카드 18개, 찾기 카드 21개, 내러티브 카드 12개, 룸 카드 32개, 그레이트 룸 점보 카드 3개, 주사위 14개, 더블 사이드 탐색기 카드 13개, 카운터 4개가 있습니다.내러티브의 진행 상황을 기록할 수 있는 카운터도 많습니다.
ENTER A WORLD OF VICTORIAN HORROR!
In 19th-century Rome, ancient crypts have been discovered beneath the Capuchin tombs. Take on the role of a dauntless explorer and plunder these catacombs of their secrets and spoils. Build your catacomb as you go, seeking finds and surviving horrors. End your story before the evils of the catacomb devour you all!
IN TENEBRIS LUX is a game for 1-4 players ages 13 and up, and can be played in about 45 minutes to an hour.
Players rush to explore and resolve personal quests, called narratives, before their opponents can resolve their own, or the dark catacombs close in on them, ending the game.
The game is played in turns, each broken into 3 Steps, with several Phases.
STEP 1: BREATHE The first Step adds Rooms to the Catacombs, by drawing them from a random pile. This builds up the game board out of playing card sized map pieces, or Rooms. This step also has a phase allowing Explorers to change their gear, referred to as Equipment or Finds… this is critical as these important items strengthen an Explorer so that they may deal with the dangers to come. Following phases allow an Explorer to adjust their card hand and play any non-room cards, if so desired.
STEP 2: SEEK The second step allows Explorers to actually explore and navigate through the Catacombs, or growing game board. This dangerous course allows Explorers to search for new Finds and gear. More phases allow for adding extra Rooms, or cards, onto the board, moving around from card to card, and interacting with Room Cards in order to complete Naratives, or the game’s objectives. This is the Phase where Explorers are most at risk of stumbling upon Horrors, as they are actively exploring the Catacombs.
STEP 3: SURVIVE In Step 3 Horrors, the game’s many monsters in the dark, may attack your Explorer! Canny and brave Explorers may also strike out and attack each other in hopes of thwarting each other’s progress in pursuit of personal Narratives. This phase resolves each combat one by one, and adjusts health and loot bodies.
Basic combat is simple. As the attacker, role one of the game’s 14 included dice, and add it to your chosen Trait (Grit, Wit or Daring). The Defender rolls one die and adds it to their same Trait, as they defend along the same lines as the incoming attack. Whichever result is highest wins.
The game’s “Combat Reference Card” will take players through any extra steps, notably the way in which rooms impact the outcomes with rolls in combat. Each Horror and Explorer features an affinity with different Room types, this gives an edge or disadvantage in combat. Be careful of the Room you land on, it will have dire consequences!
After each Step is resolved a player finishes their turn and, moving clockwise, the next player goes, and so on. The game is ended when one player completes their randomly drawn Narrative objective, all Explorers are killed, or the Doom Counter (the Game’s timer) has run its course, sending the catacombs crashing in on the hapless Explorers.
In Tenebris Lux comes with 13 Jumbo Explorer cards, 4 jumbo Combat and Turn Cycle reference cards, a full color rule book, 24 Horror cards, 18 Equipment cards, 21 Find cards, 12 Narrative cards, 32 Room cards, 3 Great Room Jumbo cards, one Jumbo Doom Counter card, 14 Dice, 13 Double Sided Explorer counters with 4 stands, and a counter for each Horror as well as many counters to help record progress for Narratives.
In 19th-century Rome, ancient crypts have been discovered beneath the Capuchin tombs. Take on the role of a dauntless explorer and plunder these catacombs of their secrets and spoils. Build your catacomb as you go, seeking finds and surviving horrors. End your story before the evils of the catacomb devour you all!
IN TENEBRIS LUX is a game for 1-4 players ages 13 and up, and can be played in about 45 minutes to an hour.
Players rush to explore and resolve personal quests, called narratives, before their opponents can resolve their own, or the dark catacombs close in on them, ending the game.
The game is played in turns, each broken into 3 Steps, with several Phases.
STEP 1: BREATHE The first Step adds Rooms to the Catacombs, by drawing them from a random pile. This builds up the game board out of playing card sized map pieces, or Rooms. This step also has a phase allowing Explorers to change their gear, referred to as Equipment or Finds… this is critical as these important items strengthen an Explorer so that they may deal with the dangers to come. Following phases allow an Explorer to adjust their card hand and play any non-room cards, if so desired.
STEP 2: SEEK The second step allows Explorers to actually explore and navigate through the Catacombs, or growing game board. This dangerous course allows Explorers to search for new Finds and gear. More phases allow for adding extra Rooms, or cards, onto the board, moving around from card to card, and interacting with Room Cards in order to complete Naratives, or the game’s objectives. This is the Phase where Explorers are most at risk of stumbling upon Horrors, as they are actively exploring the Catacombs.
STEP 3: SURVIVE In Step 3 Horrors, the game’s many monsters in the dark, may attack your Explorer! Canny and brave Explorers may also strike out and attack each other in hopes of thwarting each other’s progress in pursuit of personal Narratives. This phase resolves each combat one by one, and adjusts health and loot bodies.
Basic combat is simple. As the attacker, role one of the game’s 14 included dice, and add it to your chosen Trait (Grit, Wit or Daring). The Defender rolls one die and adds it to their same Trait, as they defend along the same lines as the incoming attack. Whichever result is highest wins.
The game’s “Combat Reference Card” will take players through any extra steps, notably the way in which rooms impact the outcomes with rolls in combat. Each Horror and Explorer features an affinity with different Room types, this gives an edge or disadvantage in combat. Be careful of the Room you land on, it will have dire consequences!
After each Step is resolved a player finishes their turn and, moving clockwise, the next player goes, and so on. The game is ended when one player completes their randomly drawn Narrative objective, all Explorers are killed, or the Doom Counter (the Game’s timer) has run its course, sending the catacombs crashing in on the hapless Explorers.
In Tenebris Lux comes with 13 Jumbo Explorer cards, 4 jumbo Combat and Turn Cycle reference cards, a full color rule book, 24 Horror cards, 18 Equipment cards, 21 Find cards, 12 Narrative cards, 32 Room cards, 3 Great Room Jumbo cards, one Jumbo Doom Counter card, 14 Dice, 13 Double Sided Explorer counters with 4 stands, and a counter for each Horror as well as many counters to help record progress for Narratives.
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