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  • 인원

    2-6 명

    BGG추천: 3-6 명
  • 게임시간

    120-240 분

  • 연령

    12+

    BGG추천: 14+
  • 게임 난이도

    3.51 / 5

게임 소개

왕국은 혼란에 빠졌어 왕은 후계자 없이 죽어서 악당 손에 죽었어요 지도자가 일어나 국민의 지지를 규합할 것인가, 아니면 무정부 상태의 그림자가 이 땅에 퍼질 것인가.

워리어 나이츠에서 각 플레이어는 킹덤을 차지하기 위해 경쟁하는 남작의 역할을 맡는다. 각 남작은 네 명의 충실한 귀족들을 지휘하여 자신의 군대를 전투로 이끈다. 각 남작은 자신의 왕위 주장을 측정하는 데 사용되는 영향력(승리 포인트)을 얻기 위해 도시를 점령하려고 한다. 남작들은 수입을 늘리거나 의회에서 사용할 표를 모으거나, 우연한 사건을 통제하기 위해 사용할 수 있는 신앙을 축적함으로써 이익을 얻으려 할 수도 있다. 교활한 전략과 신중한 외교를 통해서만 남작은 승리를 거둘 수 있다.

워리어 나이츠에게 아주 영리한 정비공이 있습니다. 각 플레이어는 이동 및 공격, 정치적 힘 획득, 용병 고용, 종교적 믿음 획득 등 각 턴마다 달성할 수 있는 임무가 있다. 어떤 식으로든 이 중 6개만 완성됩니다. 각 플레이어는 게임 턴의 1/3마다 2개의 작업을 선택합니다. 그런 다음 작업 카드가 다른 모든 플레이어와 섞입니다. 그래서 각 선수는 정확한 경기 순서를 알지 못하며, 오직 게임의 3분의 1씩 돌아가면서 두 가지 과제를 수행할 뿐이다.

게다가, 이 게임은 플레이어들이 얼마나 자주 특정한 일을 선택하느냐에 따라 트리거되는 4개의 특별한 단계가 있다. 충분히 자주 개별적으로 세금을 거두면 과세 단계가 촉발된다. 정치적 권력을 모으는 플레이어들이 팔리멘트의 세션을 촉발한다. 충분히 많은 선수들이 용병을 고용하고 싶을 때, 그들의 서비스를 위한 경매가 있다. 반대로 용병 영입이 많을수록 임금 단계에서 급여를 받고 싶어하는 경우가 많아진다는 것이다.

이 두 가지 영리한 역학의 혼합은 과제를 선택하지만 무작위 순서로 수행하고 다소 예측할 수 없는 시간에 4개의 특별한 단계를 트리거하는 것으로 팽팽한 게임을 만든다. 선수들은 세금보다 임금이 더 자주 요구될 경우 현금이 부족해지는 경우가 많다. 다른 선수들이 모두 정치적 영향력을 모을 경우 한두 명의 선수가 한 표밖에 없을 때 파를리먼트가 소집될 수도 있다. 이러한 가변 턴 순서와 가변 페이즈의 요소들은 게임에 매우 중독성 있는 품질을 부여한다.
The Kingdom is in chaos. The King lies dead without an heir, slain by a villainous hand. Will a leader rise up and rally the support of the people, or will the shadow of anarchy spread over the land?

In Warrior Knights, each player takes on the role of a Baron vying for control of the Kingdom. Each Baron commands four faithful Nobles who lead his armies into battle. Each Baron seeks to capture cities in order to gain Influence (victory points), which is used to measure his claim to the throne. Barons may also seek to gain advantage by increasing their income, gathering Votes to use at the Assembly, or by amassing Faith, which can be used to gain a measure of control over chance events. Only through cunning strategy and careful diplomacy can a Baron hope to attain victory.

Warrior Knights has a very clever mechanic. Each player has a selection of tasks they can accomplish each turn, such as move & attack, gain political strength, hire mercenaries, and gain religious faith. Only 6 of these are done in any turn. Each player selects 2 tasks for each 1/3 of the game turn. The task cards are then shuffled with all the other players. So each player doesn't know the exact order of play, only which two tasks they will perform in each 1/3 of the game turn.

In addition, the game has four special phases that are triggered based on how frequently players are choosing a particular task. Collecting taxes individually, once done often enough, will trigger a taxation phase. Players collecting political power trigger a session of Parliment. When enough players want to hire mercenaries, there is an auction for their services. The flipside is that the more mercenaries that are hired, the more often they want to be paid in the wages phase.

The mixing of these two clever mechanics, choosing tasks but performing them in a random order and triggering the 4 special phases at somewhat unpredictable times makes for a tense game. Players can often be caught short of cash if wages are demanded more frequently than taxes are collected. If the other players all collect political influence, a Parliment might be called when one or two players has only a single vote. These elements of variable turn orders and variable phases give the game a highly addictive quality.

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