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BGG랭킹
BGG전체 : 23359
WARGAMES : 4087
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인원
2-6 명
BGG추천: 1-6+ 명 -
게임시간
45-60 분
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연령
12+
BGG추천: 16+ -
게임 난이도
1.78 / 5
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디자이너
Dan Verssen
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아티스트
Gordon Napier
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인원
게임 소개
게시자의 설명:
1500 - 신세계는 2명에서 6명의 플레이어를 위한 보드 게임입니다! 각 게임은 10분 안에 준비되고 1시간 이내에 진행됩니다! 빠르게 흐르는 이 게임은 12세 이상의 캐주얼하고 진지한 게이머들에게 완벽합니다!
각 플레이어는 토큰의 색상을 선택한 다음 지도에 빅토리 토큰과 로열 지원 토큰을 배치합니다. 그들은 또한 정복 준비를 위해 콜로니 토큰을 그들 앞에 모읍니다! 설정은 각 플레이어가 출발 카드를 받는 것으로 끝납니다.
차례가 오는 동안, 당신은 그 카드들을 할 수 있습니다.
텍스트로 카드를 재생할 수 있습니다. 카드에는 두 가지 유형이 있습니다. 액션 카드는 황갈색이고, 당신은 그것을 당신의 차례에 재생합니다. 리액션 카드는 빨간색이며 다른 플레이어의 플레이 카드에 대응하여 플레이됩니다. 각 플레이어는 차례에 따라 가능한 한 많은 수의 액션 카드를 플레이할 수 있습니다.
모든 카드를 사용하여 여러 기본 동작 중 하나를 수행할 수도 있습니다. 카드를 사용하여 식민지 구축, 식민지 축소, 식민지 복구 또는 왕실 지원 조정 중 하나를 수행할 수 있습니다.
카드 게임을 마치면 차례를 위해 점수를 합산할 수 있습니다. 지도에 표시된 식민지별로 1점을 획득하고 수출 또는 지역 독점별로 2점의 추가 승점을 획득합니다!
그리고 나서 다른 선수들은 차례를 지킨다. 모두 차례를 거쳤으면 타임 카운터를 진행하십시오.
턴 토큰을 게임 오버 사각형으로 이동하면 게임이 종료됩니다. 게임의 승자는 가장 많은 승리 포인트를 가진 선수입니다!
1500 - 신세계는 2명에서 6명의 플레이어를 위한 보드 게임입니다! 각 게임은 10분 안에 준비되고 1시간 이내에 진행됩니다! 빠르게 흐르는 이 게임은 12세 이상의 캐주얼하고 진지한 게이머들에게 완벽합니다!
각 플레이어는 토큰의 색상을 선택한 다음 지도에 빅토리 토큰과 로열 지원 토큰을 배치합니다. 그들은 또한 정복 준비를 위해 콜로니 토큰을 그들 앞에 모읍니다! 설정은 각 플레이어가 출발 카드를 받는 것으로 끝납니다.
차례가 오는 동안, 당신은 그 카드들을 할 수 있습니다.
텍스트로 카드를 재생할 수 있습니다. 카드에는 두 가지 유형이 있습니다. 액션 카드는 황갈색이고, 당신은 그것을 당신의 차례에 재생합니다. 리액션 카드는 빨간색이며 다른 플레이어의 플레이 카드에 대응하여 플레이됩니다. 각 플레이어는 차례에 따라 가능한 한 많은 수의 액션 카드를 플레이할 수 있습니다.
모든 카드를 사용하여 여러 기본 동작 중 하나를 수행할 수도 있습니다. 카드를 사용하여 식민지 구축, 식민지 축소, 식민지 복구 또는 왕실 지원 조정 중 하나를 수행할 수 있습니다.
카드 게임을 마치면 차례를 위해 점수를 합산할 수 있습니다. 지도에 표시된 식민지별로 1점을 획득하고 수출 또는 지역 독점별로 2점의 추가 승점을 획득합니다!
그리고 나서 다른 선수들은 차례를 지킨다. 모두 차례를 거쳤으면 타임 카운터를 진행하십시오.
턴 토큰을 게임 오버 사각형으로 이동하면 게임이 종료됩니다. 게임의 승자는 가장 많은 승리 포인트를 가진 선수입니다!
Description from the publisher:
1500 - The New World is a board game for 2 to 6 players! Each game sets-up in 10 minutes and plays in under a hour! The fast flowing game play is perfect for casual and serious gamers ages 12 and up!
Each player selects a color for their tokens, and then places their Victory tokens and Royal Support tokens on the map. They also gather their Colony tokens in front of them in preparation for conquest! Set-up concludes with each player receiving their starting cards.
During your turn, you get to play those cards.
Cards can be played for their text. There are two types of cards: Action cards are tan, and you play them during your turn. Reaction cards are red and are played in reaction to other players' playing cards. Each player, on their turn, can play as many Action cards as they are able to.
Every card can also be played to perform one of several basic actions. A card can be played to do any of the following: build a colony, reduce a colony, repair a colony, or adjust Royal Support.
Once you have finished playing cards, you get to tally up your points for the turn. You receive one point for each successful colony you have on the map, and a bonus of two more victory points for each of your export or regional monopolies!
Each of the other players then takes a turn. Once everyone has had a turn, advance the Time Counter.
The game ends when you move the Turn token into the Game Over square. The winner of the game is the player with the most Victory Points!
1500 - The New World is a board game for 2 to 6 players! Each game sets-up in 10 minutes and plays in under a hour! The fast flowing game play is perfect for casual and serious gamers ages 12 and up!
Each player selects a color for their tokens, and then places their Victory tokens and Royal Support tokens on the map. They also gather their Colony tokens in front of them in preparation for conquest! Set-up concludes with each player receiving their starting cards.
During your turn, you get to play those cards.
Cards can be played for their text. There are two types of cards: Action cards are tan, and you play them during your turn. Reaction cards are red and are played in reaction to other players' playing cards. Each player, on their turn, can play as many Action cards as they are able to.
Every card can also be played to perform one of several basic actions. A card can be played to do any of the following: build a colony, reduce a colony, repair a colony, or adjust Royal Support.
Once you have finished playing cards, you get to tally up your points for the turn. You receive one point for each successful colony you have on the map, and a bonus of two more victory points for each of your export or regional monopolies!
Each of the other players then takes a turn. Once everyone has had a turn, advance the Time Counter.
The game ends when you move the Turn token into the Game Over square. The winner of the game is the player with the most Victory Points!
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