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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-6 명
BGG추천: 5-6+ 명 -
게임시간
0-0 분
-
연령
6+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Jason Nakano
-
아티스트
Jason Nakano
-
인원
게임 소개
일본의 전통적인 카드 게임 '하나후다'의 변형인 이 카드 데크는 '사쿠라'로 알려진 하와이안 스타일 게임을 위해 특별히 설계되었다. 두 명에서 여섯 명이 개인 또는 두 명씩 팀을 이루어 경기를 할 수 있다.
48장의 카드는 12개의 히키 또는 정장으로 나뉘는데, 각각은 특정한 달에 해당한다. 각 히키에 있는 4장의 카드는 20점, 10, 5, 0점입니다. 카드를 매칭해 가장 많은 포인트를 쌓는 게 게임의 목적이다. 최고 점수는 240점입니다.
오야(oya, 딜러)는 카드를 시계 반대 방향으로 던진다. 오야는 테이블 중앙에서 "field"로 알려진 여러 카드를 플레이한다. 데크의 나머지 부분은 인근에 드로 스택으로 설정됩니다.
놀이는 오야로 시작해서 시계 반대 방향으로 움직입니다. 그 선수는 그녀의 손에서 카드를 꺼내 필드에 놓습니다. 플레이한 카드가 필드에서 카드의 하이키(슈트)와 일치하면 플레이어가 카드를 카드 위에 올려서 모든 사람에게 경기를 보여줍니다. 그리고 나서 그녀는 두 장의 카드를 집어들고 그녀 앞에 있는 "포인트 섹션"에 그것들을 얼굴 위로 올려놓는다. 그녀는 무승부 뒤에 있는 '카수' (rubbish) 더미 안에 아무 가치도 없는 카드는 모두 폐기한다.
다음으로, 플레이어는 추첨 스택에서 카드 하나를 뽑는다. 만약 그것이 현장에서 카드와 일치한다면, 그녀는 카드 한 쌍을 가져가야 합니다. 그렇지 않으면 카드는 필드에 남아 있게 됩니다. 이것으로 그 선수의 차례가 끝났습니다. 한 선수가 한 차례에 최대 4장의 카드를 포착할 수 있다.
오른쪽에 있는 선수가 다음 차례를 돌아요. 모든 카드가 각 플레이어의 손에 사용될 때까지 이러한 방식으로 플레이가 계속된다. 그런 다음 포인트가 합산됩니다.
어드밴스드 플레이는 경기 종료 시 점수가 매겨지는 특별한 3카드 조합에 와일드 카드와 함께 '야쿠'(보너스 조합)를 추가한다. 하나 이상의 야쿠를 잡으면 다른 플레이어들이 야쿠 플레이어의 점수에 점수를 더하기 보다는 자신의 점수에서 점수를 차감하게 된다.
48장의 카드는 12개의 히키 또는 정장으로 나뉘는데, 각각은 특정한 달에 해당한다. 각 히키에 있는 4장의 카드는 20점, 10, 5, 0점입니다. 카드를 매칭해 가장 많은 포인트를 쌓는 게 게임의 목적이다. 최고 점수는 240점입니다.
오야(oya, 딜러)는 카드를 시계 반대 방향으로 던진다. 오야는 테이블 중앙에서 "field"로 알려진 여러 카드를 플레이한다. 데크의 나머지 부분은 인근에 드로 스택으로 설정됩니다.
놀이는 오야로 시작해서 시계 반대 방향으로 움직입니다. 그 선수는 그녀의 손에서 카드를 꺼내 필드에 놓습니다. 플레이한 카드가 필드에서 카드의 하이키(슈트)와 일치하면 플레이어가 카드를 카드 위에 올려서 모든 사람에게 경기를 보여줍니다. 그리고 나서 그녀는 두 장의 카드를 집어들고 그녀 앞에 있는 "포인트 섹션"에 그것들을 얼굴 위로 올려놓는다. 그녀는 무승부 뒤에 있는 '카수' (rubbish) 더미 안에 아무 가치도 없는 카드는 모두 폐기한다.
다음으로, 플레이어는 추첨 스택에서 카드 하나를 뽑는다. 만약 그것이 현장에서 카드와 일치한다면, 그녀는 카드 한 쌍을 가져가야 합니다. 그렇지 않으면 카드는 필드에 남아 있게 됩니다. 이것으로 그 선수의 차례가 끝났습니다. 한 선수가 한 차례에 최대 4장의 카드를 포착할 수 있다.
오른쪽에 있는 선수가 다음 차례를 돌아요. 모든 카드가 각 플레이어의 손에 사용될 때까지 이러한 방식으로 플레이가 계속된다. 그런 다음 포인트가 합산됩니다.
어드밴스드 플레이는 경기 종료 시 점수가 매겨지는 특별한 3카드 조합에 와일드 카드와 함께 '야쿠'(보너스 조합)를 추가한다. 하나 이상의 야쿠를 잡으면 다른 플레이어들이 야쿠 플레이어의 점수에 점수를 더하기 보다는 자신의 점수에서 점수를 차감하게 된다.
A variant of the traditional Japanese card game 'Hanafuda', this deck of cards is specifically designed for the Hawaiian Style game known as 'Sakura'. Two to six people can play, either individually or as teams of two.
The 48 cards are divided into twelve 'hiki' or suits, each corresponding to a specific month. The four cards in each hiki have 20, 10, 5, and zero points. The objective of the game is to accumulate the most points by matching cards. The highest possible score is 240 points.
After shuffling and cutting the deck, the 'oya' (dealer) deals cards counter-clockwise to the players; the number of cards dealt differs depending on the number of players. The oya then plays a number of cards in the center of the table, known as the "field". The remainder of the deck is set nearby as a draw stack.
Play begins with the oya and moves counter-clockwise. The player draws a card from her hand and places it in the field. If the played card matches the hiki (suit) of a card in the field, the player places her card on top of the matching card to show everyone the match. She then picks up both cards and places them face-up in a "points section" in front of her. She discards any cards with no value in the 'kasu' (rubbish) pile behind the draw stack.
Next, the player draws one card from the draw stack. If it matches a card in the field, she must take the pair of cards. Otherwise, the card is left in the field. This ends that player's turn. It is possible that a player may capture as many as four cards per turn.
The player to the right takes the next turn. Play continues in this fashion until all the cards have been used in each player's hand. Points are then totaled.
Advanced play adds a wild card and also 'yaku' (bonus combinations) in special three-card combinations that are scored at the end of the game. Holding one or more yaku causes the other players to deduct points from their score, rather than adding points to the yaku-player's score.
The 48 cards are divided into twelve 'hiki' or suits, each corresponding to a specific month. The four cards in each hiki have 20, 10, 5, and zero points. The objective of the game is to accumulate the most points by matching cards. The highest possible score is 240 points.
After shuffling and cutting the deck, the 'oya' (dealer) deals cards counter-clockwise to the players; the number of cards dealt differs depending on the number of players. The oya then plays a number of cards in the center of the table, known as the "field". The remainder of the deck is set nearby as a draw stack.
Play begins with the oya and moves counter-clockwise. The player draws a card from her hand and places it in the field. If the played card matches the hiki (suit) of a card in the field, the player places her card on top of the matching card to show everyone the match. She then picks up both cards and places them face-up in a "points section" in front of her. She discards any cards with no value in the 'kasu' (rubbish) pile behind the draw stack.
Next, the player draws one card from the draw stack. If it matches a card in the field, she must take the pair of cards. Otherwise, the card is left in the field. This ends that player's turn. It is possible that a player may capture as many as four cards per turn.
The player to the right takes the next turn. Play continues in this fashion until all the cards have been used in each player's hand. Points are then totaled.
Advanced play adds a wild card and also 'yaku' (bonus combinations) in special three-card combinations that are scored at the end of the game. Holding one or more yaku causes the other players to deduct points from their score, rather than adding points to the yaku-player's score.
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