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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
10-20 분
-
연령
10+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
-
디자이너
Aditya Gaggar
-
아티스트
-
인원
게임 소개
인류 역사상 가장 역사적인 전투 중 하나인 비극과 영광, 희망과 절망을 주제로 한 단순하면서도 매력적인 전술 참호전 카드 게임입니다. 제1차 세계 대전 솜 전투. 새롭고 독특한 커버 및 요청 워게이밍 시스템을 통해 다음을 수행할 수 있습니다.
1. 2인자 빠른 행동
2. 전술적 턴제 전략
3. 그라인딩 참호전
4. 간단한 게임 기계
5. 배우기 쉽다
6. 빠른 설정
7. 도전적인 게임플레이
8. 10세 이상에게 적합
9. 15분의 짧은 놀이 시간
10. 그리고 더 많은!
솜: 더 스토리
그 해는 1916년이다. 대전쟁은 전 세계에 맹위를 떨친다. “모든 전쟁을 끝내기 위한 전쟁, 그리고 어떤 이들은 그것을 그 이름에 걸맞게, 인류가 이전에 보지 못했던 더 끔찍하지만 이상한 전쟁을 위한 것으로 보인다.
그 전과는 전혀 다른 모습입니다. 이 곳 사람들은 그들이 그은 선을 따라 평화롭게 누워 기다리고 있습니다. 몇 달 동안 검은 땅 위에 아무것도 흔들리지 않았습니다. 어떤 새도 날아오지 않고, 어떤 짐승도 여기에 어슬렁거리지 않는다. 남자들이 먹고 자고 사업을 하는 동안 그 침묵은 거의 견딜 수 없을 정도이다.
갑자기 귀청이 터질 것 같은 소음으로 인해 안전의식이 산산조각이 나고, 폭탄선언이 터지면서 남자들은 직장을 그만두고 피난처를 찾아 헤매게 된다. 한 번의 폭발 후에 또 다른 폭발이 일어나고, 모든 신경이 닳고 모든 근육이 떨릴 때까지 두근거림이 계속됩니다. 그들이 그것이 결코 멈추지 않을 것이라고 생각하기 시작했을 때, 그것은 시작했던 것처럼 갑자기 끝납니다.
그들의 귀에 가해진 맹공격에 귀가 먹먹해진 군인들은 그것이 뒤따를 것을 두려워하며 듣기 위해 안간힘을 쓴다. 머지않아, 그들은 점점 더 가까이 다가가는 먼 발소리를 듣습니다, 그렇지 않나요? 확실히, 그들이 지금 듣는 것은 총소리이거나 그들의 귀가 아직도 그들에게 장난을 치고 있는 것일까요? 그 남자들은 마치 깊은 잠에서 깨어나서 그 난간을 들여다보는 것 같다. 그들이 보는 것은 믿을 수 없는 것이다. 전에는 불모지였던 황무지가 이제는 그들 앞에 솟아오르는 바다이기 때문이다. 그들의 손가락 관절은 그들이 무기를 꽉 잡고 밀물이 다가오기를 기다릴 때 하얗게 변합니다.
오늘 수천 명이 죽을 것이 분명하고 그들 자신이 살아남을 수 있을지는 궁극적으로 그들의 지휘관으로서, 형제들의 지지로서, 그들의 곁에서 여러분의 지혜에 달려 있을 것입니다. 그러니 책임지고 꿋꿋이 서 있어라. 제국을 위해!
솜: 더 게임
셋업: 게임을 하기 위해, 각 플레이어는 영국군과 독일군 중 한 분파를 선택하여 지휘한다. 섞은 카드 중 20장은 선수끼리 주고 10장은 선수별로 선발한다. 이 6장 중 4장은 플레이어의 손에 계파 예비로 쥐어져 있으며, 추첨 더미에서 2장의 카드를 열어 공통 보급선을 형성하고 있다.
전략: 플레이어’s 명령의 각 전투 유닛은 각기 다른 로드아웃을 가지며 특정 트러블 카드에 취약하다. 또한, 유닛 로딩은 게임 중에 계속 변경되며 특정 이벤트 카드 공개에 의해서도 영향을 받을 수 있습니다. 그러나 게임 전략의 핵심은 궁극적으로 미래에 이용할 수 있는 행동을 결정할 공급 라인으로부터의 입찰에 있다.
목표: 게임의 목적은 간단합니다. 상대편을 제거하기 전에 먼저 제거하세요.
회전 기계: 플레이는 플레이어가 공격, 반격, 방어를 위해 서로 호환되는 공격-방어 카드 세트를 형성하기 위해 트렌치 라인에서 리저브에서 인사 카드까지 번갈아 가면서 플레이한다. 이어지는 카드 플레이 결과에 따라 병사들은 사기가 떨어지거나 사기가 상승하거나 탈락할 수 있다. 각 턴이 끝날 때마다 두 선수 모두 참호 안에서 또 다른 소모일을 맞이할 준비를 하면서 공통 공급 라인에서 사용할 수 있는 교체 카드를 뽑기 위해 입찰할 수 있다. 따라서 한쪽만 서 있을 때까지 그라인딩 전투가 계속된다.
1. 2인자 빠른 행동
2. 전술적 턴제 전략
3. 그라인딩 참호전
4. 간단한 게임 기계
5. 배우기 쉽다
6. 빠른 설정
7. 도전적인 게임플레이
8. 10세 이상에게 적합
9. 15분의 짧은 놀이 시간
10. 그리고 더 많은!
솜: 더 스토리
그 해는 1916년이다. 대전쟁은 전 세계에 맹위를 떨친다. “모든 전쟁을 끝내기 위한 전쟁, 그리고 어떤 이들은 그것을 그 이름에 걸맞게, 인류가 이전에 보지 못했던 더 끔찍하지만 이상한 전쟁을 위한 것으로 보인다.
그 전과는 전혀 다른 모습입니다. 이 곳 사람들은 그들이 그은 선을 따라 평화롭게 누워 기다리고 있습니다. 몇 달 동안 검은 땅 위에 아무것도 흔들리지 않았습니다. 어떤 새도 날아오지 않고, 어떤 짐승도 여기에 어슬렁거리지 않는다. 남자들이 먹고 자고 사업을 하는 동안 그 침묵은 거의 견딜 수 없을 정도이다.
갑자기 귀청이 터질 것 같은 소음으로 인해 안전의식이 산산조각이 나고, 폭탄선언이 터지면서 남자들은 직장을 그만두고 피난처를 찾아 헤매게 된다. 한 번의 폭발 후에 또 다른 폭발이 일어나고, 모든 신경이 닳고 모든 근육이 떨릴 때까지 두근거림이 계속됩니다. 그들이 그것이 결코 멈추지 않을 것이라고 생각하기 시작했을 때, 그것은 시작했던 것처럼 갑자기 끝납니다.
그들의 귀에 가해진 맹공격에 귀가 먹먹해진 군인들은 그것이 뒤따를 것을 두려워하며 듣기 위해 안간힘을 쓴다. 머지않아, 그들은 점점 더 가까이 다가가는 먼 발소리를 듣습니다, 그렇지 않나요? 확실히, 그들이 지금 듣는 것은 총소리이거나 그들의 귀가 아직도 그들에게 장난을 치고 있는 것일까요? 그 남자들은 마치 깊은 잠에서 깨어나서 그 난간을 들여다보는 것 같다. 그들이 보는 것은 믿을 수 없는 것이다. 전에는 불모지였던 황무지가 이제는 그들 앞에 솟아오르는 바다이기 때문이다. 그들의 손가락 관절은 그들이 무기를 꽉 잡고 밀물이 다가오기를 기다릴 때 하얗게 변합니다.
오늘 수천 명이 죽을 것이 분명하고 그들 자신이 살아남을 수 있을지는 궁극적으로 그들의 지휘관으로서, 형제들의 지지로서, 그들의 곁에서 여러분의 지혜에 달려 있을 것입니다. 그러니 책임지고 꿋꿋이 서 있어라. 제국을 위해!
솜: 더 게임
셋업: 게임을 하기 위해, 각 플레이어는 영국군과 독일군 중 한 분파를 선택하여 지휘한다. 섞은 카드 중 20장은 선수끼리 주고 10장은 선수별로 선발한다. 이 6장 중 4장은 플레이어의 손에 계파 예비로 쥐어져 있으며, 추첨 더미에서 2장의 카드를 열어 공통 보급선을 형성하고 있다.
전략: 플레이어’s 명령의 각 전투 유닛은 각기 다른 로드아웃을 가지며 특정 트러블 카드에 취약하다. 또한, 유닛 로딩은 게임 중에 계속 변경되며 특정 이벤트 카드 공개에 의해서도 영향을 받을 수 있습니다. 그러나 게임 전략의 핵심은 궁극적으로 미래에 이용할 수 있는 행동을 결정할 공급 라인으로부터의 입찰에 있다.
목표: 게임의 목적은 간단합니다. 상대편을 제거하기 전에 먼저 제거하세요.
회전 기계: 플레이는 플레이어가 공격, 반격, 방어를 위해 서로 호환되는 공격-방어 카드 세트를 형성하기 위해 트렌치 라인에서 리저브에서 인사 카드까지 번갈아 가면서 플레이한다. 이어지는 카드 플레이 결과에 따라 병사들은 사기가 떨어지거나 사기가 상승하거나 탈락할 수 있다. 각 턴이 끝날 때마다 두 선수 모두 참호 안에서 또 다른 소모일을 맞이할 준비를 하면서 공통 공급 라인에서 사용할 수 있는 교체 카드를 뽑기 위해 입찰할 수 있다. 따라서 한쪽만 서 있을 때까지 그라인딩 전투가 계속된다.
A simple yet engaging, tactical trench warfare card game themed around the misery and glory, the hope and despair of one the most historic battles in human history i.e. World War I - Battle of the Somme. It features a patently new and unique COVER AND REQUISITION wargaming system that allows for:
1. 2 player fast paced action
2. Tactical turn-based strategy
3. Grinding trench warfare
4. Simple game mechanics
5. Easy to learn
6. Quick setup
7. Challenging gameplay
8. Suitability for ages 10+
9. Short 15 minutes playtime
10. and much more!
Somme: The Story
The year is 1916. A great war rages across the world. “The war to end all wars” some call it and it seems to be living up to its name, for a more terrible yet strange war the mankind had not seen before.
It is definitely nothing like those that came before it, for here the men lie, waiting, almost peacefully, in the lines they have drawn. For months together, nothing has stirred over the now, black land. No bird flies over, nor any beast roams here. The silence is almost unbearable, as the men eat, sleep and go about their business in absolute monotony.
Suddenly, the frail sense of security is shattered by a deafening noise, as a bombshell explodes nearby, causing the men to drop their jobs and scuttle for cover. One explosion is followed by another and another and another… and so the pounding goes on and on… for days and days… till all nerves are frayed and every muscle is jittery. Just when they were beginning to think that it would never stop, it ends, as abruptly, as it had started.
Deafened by the onslaught on their ears, the soldiers strain to hear, fearful of that which is to follow. Soon enough, they hear a distant pattering of feet, getting closer and closer or are they? Surely, it is the sound of gunfire that they hear now or are their ears still playing tricks on them? The men arise as if from a great slumber and peer over the parapet. What they see is incredulous, for what was earlier a barren wasteland is now a rising sea before them. Their knuckles whiten as they tighten their grips over their weapons and wait for the incoming tide to draw closer, nay, wash over them.
It is clear, that thousands will die this day and whether or not they themselves would survive, will ultimately depend on your wisdom, as their commander and the support of the brothers, by their sides. So take charge and stand fast. For the empire!
Somme: The game
Setup: To play, each player chooses and commandeers a faction, the British or the German, consisting of a squad of 6 soldiers that are laid out in a couple of trench lines on the table. From among the rest of the shuffled cards, 20 cards are passed between the players and 10 are drafted by each player. Of these 6, are assigned to the soldiers already on the table while the rest 4 are held in the player’s hand as faction reserve. 2 cards are opened at the draw pile to form the common supply line.
Strategy: Each of the fighting units under the player’s command has a different loadout and a susceptibility to specific hardship cards. Further, the unit loadouts keep changing over the game and may also be affected by unveiling of certain event cards. The crux of the game's strategy however lies in bidding from the supply line which will ultimately decide the actions available in the future.
Objective: The object of the game is simple, eliminate the rival faction before they eliminate you.
Turn Mechanics: The play alternates between the players as they play cards from their reserve to the Personnel Cards in the trench lines seeking to form compatible sets of Attack-Defence Cards in order to launch attacks, counter-attacks or to defend. Dictated by the ensuing card play outcomes, the soldiers may either loose morale, gain morale or be eliminated. At the end of each turn, both the players may bid to draft the available replacement cards from the common supply line as they prepare to face another sapping day in the trenches. Thus, the grinding battle continues, till only one side remains standing.
1. 2 player fast paced action
2. Tactical turn-based strategy
3. Grinding trench warfare
4. Simple game mechanics
5. Easy to learn
6. Quick setup
7. Challenging gameplay
8. Suitability for ages 10+
9. Short 15 minutes playtime
10. and much more!
Somme: The Story
The year is 1916. A great war rages across the world. “The war to end all wars” some call it and it seems to be living up to its name, for a more terrible yet strange war the mankind had not seen before.
It is definitely nothing like those that came before it, for here the men lie, waiting, almost peacefully, in the lines they have drawn. For months together, nothing has stirred over the now, black land. No bird flies over, nor any beast roams here. The silence is almost unbearable, as the men eat, sleep and go about their business in absolute monotony.
Suddenly, the frail sense of security is shattered by a deafening noise, as a bombshell explodes nearby, causing the men to drop their jobs and scuttle for cover. One explosion is followed by another and another and another… and so the pounding goes on and on… for days and days… till all nerves are frayed and every muscle is jittery. Just when they were beginning to think that it would never stop, it ends, as abruptly, as it had started.
Deafened by the onslaught on their ears, the soldiers strain to hear, fearful of that which is to follow. Soon enough, they hear a distant pattering of feet, getting closer and closer or are they? Surely, it is the sound of gunfire that they hear now or are their ears still playing tricks on them? The men arise as if from a great slumber and peer over the parapet. What they see is incredulous, for what was earlier a barren wasteland is now a rising sea before them. Their knuckles whiten as they tighten their grips over their weapons and wait for the incoming tide to draw closer, nay, wash over them.
It is clear, that thousands will die this day and whether or not they themselves would survive, will ultimately depend on your wisdom, as their commander and the support of the brothers, by their sides. So take charge and stand fast. For the empire!
Somme: The game
Setup: To play, each player chooses and commandeers a faction, the British or the German, consisting of a squad of 6 soldiers that are laid out in a couple of trench lines on the table. From among the rest of the shuffled cards, 20 cards are passed between the players and 10 are drafted by each player. Of these 6, are assigned to the soldiers already on the table while the rest 4 are held in the player’s hand as faction reserve. 2 cards are opened at the draw pile to form the common supply line.
Strategy: Each of the fighting units under the player’s command has a different loadout and a susceptibility to specific hardship cards. Further, the unit loadouts keep changing over the game and may also be affected by unveiling of certain event cards. The crux of the game's strategy however lies in bidding from the supply line which will ultimately decide the actions available in the future.
Objective: The object of the game is simple, eliminate the rival faction before they eliminate you.
Turn Mechanics: The play alternates between the players as they play cards from their reserve to the Personnel Cards in the trench lines seeking to form compatible sets of Attack-Defence Cards in order to launch attacks, counter-attacks or to defend. Dictated by the ensuing card play outcomes, the soldiers may either loose morale, gain morale or be eliminated. At the end of each turn, both the players may bid to draft the available replacement cards from the common supply line as they prepare to face another sapping day in the trenches. Thus, the grinding battle continues, till only one side remains standing.
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