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BGG랭킹
BGG전체 : 1284
STRATEGY : 766
FAMILYGAMES : 3916.8Cleopatra and the Society of Architects (2006) -
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인원
3-5 명
BGG추천: 3-5 명 -
게임시간
60-60 분
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연령
10+
BGG추천: 10+ -
게임 난이도
2.28 / 5
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디자이너
Bruno Cathala, Ludovic Maublanc
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아티스트
Cyrille Daujean, Julien Delval
-
인원
게임 소개
브루노 카탈라와 루도비크 모블랑이 디자인한 클레오파트라와 건축학회는 선수들이 짓기 위해 경쟁하는 진정한 입체적인 궁전이 포함된 재미있고 매력적인 가족 게임이다. 플레이어들은 클레오파트라 궁전의 가장 웅장하고 가치 있는 부분을 건설함으로써 클레오파트라&르스쿠스의 건축가들 중 가장 부유한 건축가가 되기 위해 노력한다.
그러나 플레이어들은 음습한 캐릭터들을 상대하고 그들이 더 빨리 만드는 것을 돕기 위해 의심스러운 기원의 재료를 거래하고 싶은 유혹을 느낄 것이다. 이러한 부패한 관행은 건축가가 다른 사람들보다 한 발 앞서게 할 수도 있지만, 그들은 악어의 신 소벡을 기리는 높은 가격 – 저주받은 부패 부적과 함께 옵니다. 클레오파트라가 마침내 그녀의 새로운 궁전으로 거닐 때, 게임의 마지막에 가장 부패한 건축가가 붙잡혀 그녀의 신성한 악어에게 제물로 바쳐질 것입니다! 그래야 살아있는 사람들 중에서 가장 부유한 건축가가 선정되어 게임의 승자로 선언될 것이다.
데이즈 오브 원더 CEO인 에릭 하우테몬트는 클레오파트라의 부품 디자인은 지금까지 수행한 디자인 중 가장 혁신적인 제품이라고 말했다. “여전히 보드 게임이지만, 기둥 벽, 문틀, 오벨리스크, 스핑크스, 궁전 왕좌 등 수십 개의 3D 조각들은 모두 왕궁을 건설하고 있다는 느낌을 준다.”
게임 개발자인 Bruno Cathala는 게임플레이는 플레이어들이 게임에서 당신의 위치를 높이기 위해 충분한 부패를 감수하는 것 사이의 위험과 보상을 지속적으로 저울질하도록 강요하지만, 당신이 마지막에 게임에서 쫓겨날 정도로 그렇게 많이 하지는 않는다고 말했다. “게임이 클라이맥스에 도달할 때까지 긴장감을 계속 높여주는 고전적인 ‘당신의 행운을 누르는’딜레마입니다.”
게시자의 설명입니다.
그러나 플레이어들은 음습한 캐릭터들을 상대하고 그들이 더 빨리 만드는 것을 돕기 위해 의심스러운 기원의 재료를 거래하고 싶은 유혹을 느낄 것이다. 이러한 부패한 관행은 건축가가 다른 사람들보다 한 발 앞서게 할 수도 있지만, 그들은 악어의 신 소벡을 기리는 높은 가격 – 저주받은 부패 부적과 함께 옵니다. 클레오파트라가 마침내 그녀의 새로운 궁전으로 거닐 때, 게임의 마지막에 가장 부패한 건축가가 붙잡혀 그녀의 신성한 악어에게 제물로 바쳐질 것입니다! 그래야 살아있는 사람들 중에서 가장 부유한 건축가가 선정되어 게임의 승자로 선언될 것이다.
데이즈 오브 원더 CEO인 에릭 하우테몬트는 클레오파트라의 부품 디자인은 지금까지 수행한 디자인 중 가장 혁신적인 제품이라고 말했다. “여전히 보드 게임이지만, 기둥 벽, 문틀, 오벨리스크, 스핑크스, 궁전 왕좌 등 수십 개의 3D 조각들은 모두 왕궁을 건설하고 있다는 느낌을 준다.”
게임 개발자인 Bruno Cathala는 게임플레이는 플레이어들이 게임에서 당신의 위치를 높이기 위해 충분한 부패를 감수하는 것 사이의 위험과 보상을 지속적으로 저울질하도록 강요하지만, 당신이 마지막에 게임에서 쫓겨날 정도로 그렇게 많이 하지는 않는다고 말했다. “게임이 클라이맥스에 도달할 때까지 긴장감을 계속 높여주는 고전적인 ‘당신의 행운을 누르는’딜레마입니다.”
게시자의 설명입니다.
Designed by Bruno Cathala and Ludovic Maublanc, Cleopatra and the Society of Architects is a fun and engaging family game that includes a true, three-dimensional palace that players compete to build. Players strive to become the wealthiest of Cleopatra’s architects by constructing the most magnificent and valuable parts of her palace.
Players, however, will be tempted to deal with shady characters and trade in materials of dubious origins in order to help them build faster. While these corrupt practices might allow an architect to stay a step ahead of the rest, they come with a high price – cursed Corruption Amulets honoring Sobek, the Crocodile-god. When Cleopatra finally strolls into her new palace, at the end of the game, the most corrupt architect (the one with the most amulets) will be seized and offered as a sacrifice to her sacred crocodile! Only then will the wealthiest architect, from among those still alive, be selected and declared the winner of the game.
“The component design in Cleopatra is the most innovative we’ve undertaken to date,” said Days of Wonder CEO, Eric Hautemont. “While it’s still a board game, the dozens of 3D pieces – Column walls, Doorframes, Obelisks, Sphinxes, and Palace Throne – all create the sense that you’re constructing a royal palace.”
“The game play really forces players into continually weighing the risks and rewards between taking enough corruption to enhance your position in the game, but not so much that you are forced out of the game at the end,” said the game’s co-designer, Bruno Cathala. “It’s a classic ‘push your luck’ dilemma that continually raises the tension level higher and higher until the game reaches its climax.”
Description from the publisher.
Players, however, will be tempted to deal with shady characters and trade in materials of dubious origins in order to help them build faster. While these corrupt practices might allow an architect to stay a step ahead of the rest, they come with a high price – cursed Corruption Amulets honoring Sobek, the Crocodile-god. When Cleopatra finally strolls into her new palace, at the end of the game, the most corrupt architect (the one with the most amulets) will be seized and offered as a sacrifice to her sacred crocodile! Only then will the wealthiest architect, from among those still alive, be selected and declared the winner of the game.
“The component design in Cleopatra is the most innovative we’ve undertaken to date,” said Days of Wonder CEO, Eric Hautemont. “While it’s still a board game, the dozens of 3D pieces – Column walls, Doorframes, Obelisks, Sphinxes, and Palace Throne – all create the sense that you’re constructing a royal palace.”
“The game play really forces players into continually weighing the risks and rewards between taking enough corruption to enhance your position in the game, but not so much that you are forced out of the game at the end,” said the game’s co-designer, Bruno Cathala. “It’s a classic ‘push your luck’ dilemma that continually raises the tension level higher and higher until the game reaches its climax.”
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