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BGG랭킹
BGG전체 : 6283
WARGAMES : 721
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인원
2-2 명
BGG추천: 1-1 명 -
게임시간
60-120 분
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연령
12+
BGG추천: 21 and up+ -
게임 난이도
3.81 / 5
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디자이너
Juan Carlos Cebrián, Nicolás Eskubi
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아티스트
Nicolás Eskubi
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인원
게임 소개
노르망디: 종말의 시작은 전쟁 스톰 시리즈의 독립 게임이다. 당시의 사건들을 재현하고 플레이어들이 미국 해변에서 가장 유명한 D-데이 전투를 전술적으로 재현할 수 있게 합니다. 플레이어는 각 시나리오의 전술 전투에서 연합군 또는 추축군의 지휘를 맡거나 솔리테어를 할 수 있다.
노르망디: "을 활용하면서 종말의 시작Paths to Hell" 표준 규칙은 이 새로운 전선을 위해 새롭게 채택된 규칙과 추가 사항을 통합합니다. WSS는 이 분쟁에 휩싸인 군대에 소속된 보병, 탱크, 포병, 항공기들 사이에 수 시간 동안 치열한 전투가 있을 것이라고 약속하고 있다. 몇 가지 추가 사항은 다음과 같습니다.
착륙
대대장교
낙하산 부대 규칙
재구성 규칙
수륙양용 전차
무장친위대
폴슈르미지äger
자유 프랑스군
큰 지도를 만드는 해변 전체를 포함한 많은 오버레이가 있는 하나의 A4 차트입니다. 노르망디: 종말의 시작은 적당한 복잡성과 함께 솔리테어 적합성을 가지고 있다. 그 제도는 장교들의 역할을 강조한다. 장교들은 부대를 활성화하고, 다른 장교들과 그들의 부대와 협력하고, 포병 지원, 항공 지원, 연막, 도덕성 점검, 공격 조정 등을 할 수 있다. 특수 작업에 대한 규칙입니다.
동시집행 또는 단순 "의 원칙에 근거한다.턴과 "실시간"의 혼합 시스템인 WE GO"를 인용합니다. 플레이어는 유닛 임원을 활성화하여 많은 행동(발사, 공격, 이동, 조정 등)을 수행해야 합니다. 차례는 두 선수가 모두 활동을 마치면 끝난다. 스케일은 유닛이 있는 소대급입니다.
30~40명의 군인을 대표하는 무기 유닛은 3-4개의 무기와 그 동반 승무원(군인 20~25명)을 대표하며, AFvs-Transports는 3-5대의 차량 및 해당 승무원을 대표한다. 시나리오는 약 12분에서 15분 사이의 행동을 나타내는 교대로 나뉩니다.
회전은 다음 단계로 나뉩니다. 명령 단계, 시작 단계, 활성화 단계 및 마커 제거 단계
이 게임은 동형 맵보드를 사용하며, 각각은 다른 걸판들의 같은 길이의 가장자리에 정렬되어 있다. 이를 통해 플레이어가 설계한 시나리오를 포함하여 거의 무제한의 조합으로 모든 지형 상황을 만들 수 있다. 각 지도 육각은 약 150~200m의 거리를 나타냅니다.
이 게임에는 다음 구성 요소가 포함되어 있습니다.
독일/미국 및 자유 프랑스 차량(AFV 및 운송)과 무기 단위(모타르, MG, AT, AA 총기, 보병 총, 포병 및…)로 대응한다.
독일/미군 및 자유 프랑스군 및 장교들과 2차례의 5/8/rdquo; 반론.
• 1 5/8” 공통 마커가 있는 카운터시트.
• 4개의 동형 지도판.
• 8개의 오버레이.
• 3개의 차트 & 테이블 카드.
• 2대대 전투 스트레스 차트
• 17개의 시나리오.
• 1 표준 규칙집.
• 1개의 독점 규칙 책자.
• 2 육면 주사위.
노르망디: "을 활용하면서 종말의 시작Paths to Hell" 표준 규칙은 이 새로운 전선을 위해 새롭게 채택된 규칙과 추가 사항을 통합합니다. WSS는 이 분쟁에 휩싸인 군대에 소속된 보병, 탱크, 포병, 항공기들 사이에 수 시간 동안 치열한 전투가 있을 것이라고 약속하고 있다. 몇 가지 추가 사항은 다음과 같습니다.
착륙
대대장교
낙하산 부대 규칙
재구성 규칙
수륙양용 전차
무장친위대
폴슈르미지äger
자유 프랑스군
큰 지도를 만드는 해변 전체를 포함한 많은 오버레이가 있는 하나의 A4 차트입니다. 노르망디: 종말의 시작은 적당한 복잡성과 함께 솔리테어 적합성을 가지고 있다. 그 제도는 장교들의 역할을 강조한다. 장교들은 부대를 활성화하고, 다른 장교들과 그들의 부대와 협력하고, 포병 지원, 항공 지원, 연막, 도덕성 점검, 공격 조정 등을 할 수 있다. 특수 작업에 대한 규칙입니다.
동시집행 또는 단순 "의 원칙에 근거한다.턴과 "실시간"의 혼합 시스템인 WE GO"를 인용합니다. 플레이어는 유닛 임원을 활성화하여 많은 행동(발사, 공격, 이동, 조정 등)을 수행해야 합니다. 차례는 두 선수가 모두 활동을 마치면 끝난다. 스케일은 유닛이 있는 소대급입니다.
30~40명의 군인을 대표하는 무기 유닛은 3-4개의 무기와 그 동반 승무원(군인 20~25명)을 대표하며, AFvs-Transports는 3-5대의 차량 및 해당 승무원을 대표한다. 시나리오는 약 12분에서 15분 사이의 행동을 나타내는 교대로 나뉩니다.
회전은 다음 단계로 나뉩니다. 명령 단계, 시작 단계, 활성화 단계 및 마커 제거 단계
이 게임은 동형 맵보드를 사용하며, 각각은 다른 걸판들의 같은 길이의 가장자리에 정렬되어 있다. 이를 통해 플레이어가 설계한 시나리오를 포함하여 거의 무제한의 조합으로 모든 지형 상황을 만들 수 있다. 각 지도 육각은 약 150~200m의 거리를 나타냅니다.
이 게임에는 다음 구성 요소가 포함되어 있습니다.
독일/미국 및 자유 프랑스 차량(AFV 및 운송)과 무기 단위(모타르, MG, AT, AA 총기, 보병 총, 포병 및…)로 대응한다.
독일/미군 및 자유 프랑스군 및 장교들과 2차례의 5/8/rdquo; 반론.
• 1 5/8” 공통 마커가 있는 카운터시트.
• 4개의 동형 지도판.
• 8개의 오버레이.
• 3개의 차트 & 테이블 카드.
• 2대대 전투 스트레스 차트
• 17개의 시나리오.
• 1 표준 규칙집.
• 1개의 독점 규칙 책자.
• 2 육면 주사위.
Normandy: The Beginning of the End is a standalone game in the War Storms series. Recreates the events of those days and allows the players to reproduce the most famous battles of the D-Day on the American beaches at a tactical level. Players take command of either the Allied or Axis forces (or can play solitaire) in the tactical battles of each scenario.
Normandy: The Beginning of the End, while utilizing "Paths to Hell" standard rules, incorporates new and adapted rules and additions for this new front. The WSS promises many hours of fierce fighting between the infantry, tanks, artillery and aircraft belonging to the armies enveloped in this conflict. Just a few of the additions include:
Landings
Battalion officers
Paratroopers rules
Recon rules
Amphibious Tanks
Waffen SS
Fallschirmjäger
Free French troops
One A4 chart with many overlays including a whole beach making a large map. Normandy: The Beginning of the End has a moderate complexity with good solitaire suitability. The system emphasizes the role of officers. Officers can activate units, coordinate with other officers and their units, call for artillery support, air support, smoke screens, influence moral checks, coordinate assaults, and much more. Rules for special actions.
Based on the principle of simultaneous execution, or simply "WE GO", a hybrid system of turns and "real time". The players must activate unit officers to perform many actions (fire, assault, move, coordinate, etc). A turn ends when both players have completed all their activations. The scale is platoon level with units.
Representing groups of between 30 and 40 soldiers, weapons units represents groups of 3-4 weapons and their accompanying crews (20-25 soldiers), and the AFvs-Transports representing groups of 3 to 5 vehicles and their corresponding crews. Scenarios are divided into turns representing about 12-15 minutes of action.
Turns are divided into the following phases: Command Phase, Initiative Phase, Activation Phase and Marker Removal Phase
The game uses isomorphic mapboards, each of which are aligned to any edge of equal length on any other mopboard. This allows for an almost unlimited number of combinations to create any terrain situation, including player designed scenarios. Each map hex represents a distance of approximately 150 to 200 metres.
The following components are included in this game:
• 2 3/4” countersheets with German/American and Free French vehicles (AFV and transports) and weapon units (Mortars, MG, AT, AA guns, infantry guns, artillery,…).
• 2 5/8” countersheets with German/American and Free French troops and officers.
• 1 5/8” countersheet with common markers.
• 4 Isomorphic mapboards.
• 8 Overlays.
• 3 Charts & Tables cards.
• 2 Battalion Battle Stress Charts
• 17 scenarios.
• 1 Standard rulebook.
• 1 Exclusive rules booklet.
• 2 Six-sided dice.
Normandy: The Beginning of the End, while utilizing "Paths to Hell" standard rules, incorporates new and adapted rules and additions for this new front. The WSS promises many hours of fierce fighting between the infantry, tanks, artillery and aircraft belonging to the armies enveloped in this conflict. Just a few of the additions include:
Landings
Battalion officers
Paratroopers rules
Recon rules
Amphibious Tanks
Waffen SS
Fallschirmjäger
Free French troops
One A4 chart with many overlays including a whole beach making a large map. Normandy: The Beginning of the End has a moderate complexity with good solitaire suitability. The system emphasizes the role of officers. Officers can activate units, coordinate with other officers and their units, call for artillery support, air support, smoke screens, influence moral checks, coordinate assaults, and much more. Rules for special actions.
Based on the principle of simultaneous execution, or simply "WE GO", a hybrid system of turns and "real time". The players must activate unit officers to perform many actions (fire, assault, move, coordinate, etc). A turn ends when both players have completed all their activations. The scale is platoon level with units.
Representing groups of between 30 and 40 soldiers, weapons units represents groups of 3-4 weapons and their accompanying crews (20-25 soldiers), and the AFvs-Transports representing groups of 3 to 5 vehicles and their corresponding crews. Scenarios are divided into turns representing about 12-15 minutes of action.
Turns are divided into the following phases: Command Phase, Initiative Phase, Activation Phase and Marker Removal Phase
The game uses isomorphic mapboards, each of which are aligned to any edge of equal length on any other mopboard. This allows for an almost unlimited number of combinations to create any terrain situation, including player designed scenarios. Each map hex represents a distance of approximately 150 to 200 metres.
The following components are included in this game:
• 2 3/4” countersheets with German/American and Free French vehicles (AFV and transports) and weapon units (Mortars, MG, AT, AA guns, infantry guns, artillery,…).
• 2 5/8” countersheets with German/American and Free French troops and officers.
• 1 5/8” countersheet with common markers.
• 4 Isomorphic mapboards.
• 8 Overlays.
• 3 Charts & Tables cards.
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• 1 Exclusive rules booklet.
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