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BGG랭킹
BGG전체 : 4037
STRATEGY : 1722
FAMILYGAMES : 1294 -
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인원
2-5 명
BGG추천: 3-5 명 -
게임시간
30-30 분
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연령
10+
BGG추천: 8+ -
게임 난이도
1.85 / 5
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디자이너
Reiner Knizia
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아티스트
Ted Nasmith, Marek Szyszko
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인원
게임 소개
이 게임은 각 플레이어가 중국 북방 왕자의 역할을 맡도록 합니다. 그의 임무는 거대한 벽을 짓는 것이다. 그의 보상: 영원한 영광! 하지만 이 영광을 얻기 위해서는 약간의 땀이 필요하다. 요구사항은 선수마다 동일합니다. 각 플레이어는 7장의 벽 카드(1점 상당), 3장의 게이트 카드(2점 상당), 1장의 망루 카드(3점 상당)를 가지고 있다. 또한 각 플레이어는 포인트 가치가 다양한 9장의 카드를 추가로 받게 되며, 이를 통해 특별한 동작을 수행할 수 있다.
게임이 시작될 때, 각 플레이어는 20장의 카드를 섞어서 자신의 앞에 엎어 놓는다. 그리고 나서 그는 데크에서 5장의 카드를 뽑는다. 지금은 플레이어 수에 따라 2~4쌍(1~8개 값)의 프레스티지 타일이 카드 행의 시작 부분으로 설정됩니다.
선수 차례에 따라, 그는 먼저 자신이 어떤 카드 행에서 포인트 다수를 가지고 있는지 확인한다. 그리고 나서, 그는 두 가지 추가적인 행동을 수행합니다. 그는 카드패에서 다른 카드를 뽑거나 한 줄에 카드를 추가할 수 있다. 추가된 카드는 동일해야 합니다. 그러면 다음 선수 차례입니다.
포인트 합계를 확인할 때 플레이어가 자신이 하나 이상의 다수를 가지고 있는 것을 보고 명함 타일 중 하나를 선택하여 해당 행의 카드 중 하나에 붙인다. 그 명성에는 대가가 따른다: 두 번째 명성 타일이 청구되지 않는 한, 그 명성의 가치는 그 선수의 행에 대한 총액에서 차감된다. 두 번째 타일이 획득되면(나중에 같은 플레이어가 획득할 수 있음), 이긴 두 선수는 점수를 얻기 위해 타일을 따로 둔다. 두 개의 새로운 명품 타일이 드러나고 그 열의 명품이 보충된다.
위신을 위한 싸움은 특별한 행동이 있는 카드에 의해서도 영향을 받습니다. 예를 들어, '노블' 카드(1)가 재생되면 해당 행에 있는 모든 카드의 값이 1로 줄어듭니다. '드래곤' 카드(1)를 다른 플레이어의 카드에 넣어 무력화할 수 있다. 영아(5)는 집단에서 강하다. '영유아' 카드 한 장은 1점짜리지만, 다음 카드는 2점, 3점짜리 카드입니다.
게임은 한 플레이어가 마지막 카드를 플레이하거나 마지막 프레스티지 타일을 가져가면 종료된다. 그 후, 각 플레이어가 마지막으로 한 바퀴를 돌면 모든 카드 행이 순서대로 해결된다. 경기가 끝날 때 가장 위신이 높은 선수가 이깁니다. 선수들은 득점을 위해 남겨둔 타일에 대해서만 위신을 받는다. 벽 세그먼트에 남아 있는 타일은 점수를 매기지 않습니다.
게임이 시작될 때, 각 플레이어는 20장의 카드를 섞어서 자신의 앞에 엎어 놓는다. 그리고 나서 그는 데크에서 5장의 카드를 뽑는다. 지금은 플레이어 수에 따라 2~4쌍(1~8개 값)의 프레스티지 타일이 카드 행의 시작 부분으로 설정됩니다.
선수 차례에 따라, 그는 먼저 자신이 어떤 카드 행에서 포인트 다수를 가지고 있는지 확인한다. 그리고 나서, 그는 두 가지 추가적인 행동을 수행합니다. 그는 카드패에서 다른 카드를 뽑거나 한 줄에 카드를 추가할 수 있다. 추가된 카드는 동일해야 합니다. 그러면 다음 선수 차례입니다.
포인트 합계를 확인할 때 플레이어가 자신이 하나 이상의 다수를 가지고 있는 것을 보고 명함 타일 중 하나를 선택하여 해당 행의 카드 중 하나에 붙인다. 그 명성에는 대가가 따른다: 두 번째 명성 타일이 청구되지 않는 한, 그 명성의 가치는 그 선수의 행에 대한 총액에서 차감된다. 두 번째 타일이 획득되면(나중에 같은 플레이어가 획득할 수 있음), 이긴 두 선수는 점수를 얻기 위해 타일을 따로 둔다. 두 개의 새로운 명품 타일이 드러나고 그 열의 명품이 보충된다.
위신을 위한 싸움은 특별한 행동이 있는 카드에 의해서도 영향을 받습니다. 예를 들어, '노블' 카드(1)가 재생되면 해당 행에 있는 모든 카드의 값이 1로 줄어듭니다. '드래곤' 카드(1)를 다른 플레이어의 카드에 넣어 무력화할 수 있다. 영아(5)는 집단에서 강하다. '영유아' 카드 한 장은 1점짜리지만, 다음 카드는 2점, 3점짜리 카드입니다.
게임은 한 플레이어가 마지막 카드를 플레이하거나 마지막 프레스티지 타일을 가져가면 종료된다. 그 후, 각 플레이어가 마지막으로 한 바퀴를 돌면 모든 카드 행이 순서대로 해결된다. 경기가 끝날 때 가장 위신이 높은 선수가 이깁니다. 선수들은 득점을 위해 남겨둔 타일에 대해서만 위신을 받는다. 벽 세그먼트에 남아 있는 타일은 점수를 매기지 않습니다.
This game lets each player take on the role of a Northern Chinese prince. His task: the construction of a massive wall. His reward: Honor everlasting! To gain the honor, though, requires some sweat. The requirements are the same for each player. Each player has a set of cards in his color: seven wall cards (worth 1 point), three gate cards (worth 2 points) and one watchtower card (worth 3 points). Additionally, each player gets nine more cards of varying point value and which may also allow special actions to be carried out.
At the start of the game, each player shuffles his deck of 20 cards and places it face-down in front of himself. He then draws five cards from the deck. Now, depending on the number of players, 2 to 4 pairs of prestige tiles (with values from 1 to 8) are set out as the starts of card rows.
On a player's turn, he first checks to see if he has a point majority in any of the card rows. Then, he carries out two additional actions. He has the choice of either drawing another card from the deck or adding cards to one of the rows. The added cards must be identical. It is then the next player's turn.
If, when checking point totals, a player sees that he does have one or more majorities, then he chooses one of the prestige tiles and puts it onto one of his cards in that row. That prestige comes at a price: as long as the second prestige tile isn't claimed, the value of the prestige is subtracted from that player's total for that row. Once the second tile is claimed (which can be by the same player on a later turn), then both winning players set the tiles they won aside to score. Two new prestige tiles are revealed and the prestige for that row replenished.
The fight for prestige is also influenced by cards with special actions. For example, if a 'noble' card (1) is played, then the values of all cards in that row are reduced to 1. A 'dragon' card (1) can be played onto another player's card, neutralizing it. 'Cavalry' (2) are worth 2 points, and, equally valuably, do not cost an action. 'Infantry' (5) are strong in groups. A single 'infantry' card is only worth 1 point, but the next one is worth 2, and then 3, etc.
The game ends either when one player has played his last card or when the last prestige tile is taken. Afterwards, each player gets one last turn and then all card rows are resolved in turn order. The player with the most prestige at the end of the game wins. Players only receive prestige for tiles they have set aside for scoring. Tiles remaining on wall segments do not score.
At the start of the game, each player shuffles his deck of 20 cards and places it face-down in front of himself. He then draws five cards from the deck. Now, depending on the number of players, 2 to 4 pairs of prestige tiles (with values from 1 to 8) are set out as the starts of card rows.
On a player's turn, he first checks to see if he has a point majority in any of the card rows. Then, he carries out two additional actions. He has the choice of either drawing another card from the deck or adding cards to one of the rows. The added cards must be identical. It is then the next player's turn.
If, when checking point totals, a player sees that he does have one or more majorities, then he chooses one of the prestige tiles and puts it onto one of his cards in that row. That prestige comes at a price: as long as the second prestige tile isn't claimed, the value of the prestige is subtracted from that player's total for that row. Once the second tile is claimed (which can be by the same player on a later turn), then both winning players set the tiles they won aside to score. Two new prestige tiles are revealed and the prestige for that row replenished.
The fight for prestige is also influenced by cards with special actions. For example, if a 'noble' card (1) is played, then the values of all cards in that row are reduced to 1. A 'dragon' card (1) can be played onto another player's card, neutralizing it. 'Cavalry' (2) are worth 2 points, and, equally valuably, do not cost an action. 'Infantry' (5) are strong in groups. A single 'infantry' card is only worth 1 point, but the next one is worth 2, and then 3, etc.
The game ends either when one player has played his last card or when the last prestige tile is taken. Afterwards, each player gets one last turn and then all card rows are resolved in turn order. The player with the most prestige at the end of the game wins. Players only receive prestige for tiles they have set aside for scoring. Tiles remaining on wall segments do not score.
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