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BGG랭킹
BGG전체 : 5237
THEMATIC : 981
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인원
1-4 명
BGG추천: 1-4 명 -
게임시간
20-30 분
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연령
14+
BGG추천: 10+ -
게임 난이도
1.84 / 5
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디자이너
Shannon Kelly
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아티스트
Tyler Johnson, William Webb
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인원
게임 소개
명료성: 육면 악몽은 2–4명의 플레이어를 대상으로 하는 행운의 주사위 수집 및 조작 게임입니다. 배우는 데 1분도 안 걸리고 노는 데 20분도 안 걸립니다.
눈을 감을 때마다, 여러분은 꿈의 세계, 즉 생생한 환각과 어두운 괴물들의 세계로 빠집니다. 꿈의 세계로부터 힘을 끌어당겨 힘을 빼앗아 버려야 해. 괴물들이 널 추적해서 잡아먹기 전에 말이야!
각 턴마다 공유 가방에서 무작위로 주사위를 뽑습니다. 이것은 당신이 이번 차례에 마주하게 될 꿈을 나타냅니다. 두 개는 당신이 꿈의 영역을 통해 선택한 길을 나타내기 위해 가방에 넣고 나머지는 굴리세요. 여러분이 롤의 효과를 겪은 후에, 여러분은 휴식을 취할 것인지 아니면 계속해서 다른 차례에 행운을 시도할 것인지 선택해야 합니다; 더 깊이 들어가 매번 더 많은 주사위를 굴려야 합니다.
주사위에 15개의 파워 심볼을 모으면 승리할 수 있으며 꿈나라의 손아귀에서 벗어날 수 있습니다. 하지만 잘못된 상징들을 너무 많이 모으면, 너 역시 무서운 악몽이 될 때까지 괴물들에게 뒤틀리고 돌아설 수 있어. 아니면 뭔가 저녁일 수도 있지.
악몽이 되면 게임이 완전히 바뀝니다. 남은 드리머들의 꿈을 먹어치우거나 미니언들을 보내 당신보다 강해지는 것을 막아야 승리할 수 있습니다. 경기가 끝날 때까지 아무도 탈출하지 못했다면 가장 강력한 나이트메어(Nightmare)는 승리자다.
꿈이 없으면 이길 수 없다. 하지만 통제하지 않으면 가장 두려워하는 존재가 될 위험이 있다
아니면 그게 처음부터 네 계획이었거나.
—출판사의 설명
눈을 감을 때마다, 여러분은 꿈의 세계, 즉 생생한 환각과 어두운 괴물들의 세계로 빠집니다. 꿈의 세계로부터 힘을 끌어당겨 힘을 빼앗아 버려야 해. 괴물들이 널 추적해서 잡아먹기 전에 말이야!
각 턴마다 공유 가방에서 무작위로 주사위를 뽑습니다. 이것은 당신이 이번 차례에 마주하게 될 꿈을 나타냅니다. 두 개는 당신이 꿈의 영역을 통해 선택한 길을 나타내기 위해 가방에 넣고 나머지는 굴리세요. 여러분이 롤의 효과를 겪은 후에, 여러분은 휴식을 취할 것인지 아니면 계속해서 다른 차례에 행운을 시도할 것인지 선택해야 합니다; 더 깊이 들어가 매번 더 많은 주사위를 굴려야 합니다.
주사위에 15개의 파워 심볼을 모으면 승리할 수 있으며 꿈나라의 손아귀에서 벗어날 수 있습니다. 하지만 잘못된 상징들을 너무 많이 모으면, 너 역시 무서운 악몽이 될 때까지 괴물들에게 뒤틀리고 돌아설 수 있어. 아니면 뭔가 저녁일 수도 있지.
악몽이 되면 게임이 완전히 바뀝니다. 남은 드리머들의 꿈을 먹어치우거나 미니언들을 보내 당신보다 강해지는 것을 막아야 승리할 수 있습니다. 경기가 끝날 때까지 아무도 탈출하지 못했다면 가장 강력한 나이트메어(Nightmare)는 승리자다.
꿈이 없으면 이길 수 없다. 하지만 통제하지 않으면 가장 두려워하는 존재가 될 위험이 있다
아니면 그게 처음부터 네 계획이었거나.
—출판사의 설명
Lucidity: Six-sided Nightmares is a press-your-luck dice collection and manipulation game for 2–4 players. It takes less than a minute to learn and 20–30 minutes to play.
Whenever you close your eyes, you fall into the dream realm: a world of vivid hallucinations and dark monsters. You must use your wits to draw power from the dream realm and break its hold on you, before the monsters can track you down and consume you!
Each turn, you randomly draw a number of dice from a shared bag. This represents the dreams you will encounter this turn. Return two to the bag to represent your chosen path through the dream realm and roll the remainder. After you have suffered the effects of your roll, you must choose whether to rest (and clear your card of one or two dreams) or press on and try your luck on another turn – going deeper and rolling more dice every time you do so.
You win by collecting 15 power symbols on your rolled dice – freeing yourself from the dream world's grasp. But if you collect too many of the wrong symbols, you may find yourself twisted and turned by the monsters, until you too become a dreaded Nightmare. Or something's dinner.
Should you become a Nightmare, your game completely changes. You can still win, but only by consuming the dreams of the remaining Dreamers, or sending minions after them to prevent them from becoming more powerful than you. If nobody has escaped by the end of the game, the most powerful Nightmare is the victor.
Without dreams, you cannot win. But without control, you risk becoming that which you fear most.
Or maybe that was your plan all along.
—description from the publisher
Whenever you close your eyes, you fall into the dream realm: a world of vivid hallucinations and dark monsters. You must use your wits to draw power from the dream realm and break its hold on you, before the monsters can track you down and consume you!
Each turn, you randomly draw a number of dice from a shared bag. This represents the dreams you will encounter this turn. Return two to the bag to represent your chosen path through the dream realm and roll the remainder. After you have suffered the effects of your roll, you must choose whether to rest (and clear your card of one or two dreams) or press on and try your luck on another turn – going deeper and rolling more dice every time you do so.
You win by collecting 15 power symbols on your rolled dice – freeing yourself from the dream world's grasp. But if you collect too many of the wrong symbols, you may find yourself twisted and turned by the monsters, until you too become a dreaded Nightmare. Or something's dinner.
Should you become a Nightmare, your game completely changes. You can still win, but only by consuming the dreams of the remaining Dreamers, or sending minions after them to prevent them from becoming more powerful than you. If nobody has escaped by the end of the game, the most powerful Nightmare is the victor.
Without dreams, you cannot win. But without control, you risk becoming that which you fear most.
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