-
BGG랭킹
BGG전체 : 2190
STRATEGY : 1125
FAMILYGAMES : 676 -
-
인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
20-30 분
-
연령
12+
BGG추천: 8+ -
게임 난이도
1.66 / 5
-
디자이너
Reiner Knizia
-
아티스트
Taira Akitsu, Karl James Mountford, Claus Stephan, Mirko Suzuki
-
인원
게임 소개
다작 라이너 니지아의 평범하지 않고 복잡하지만 팽팽하게 균형을 맞춘 보드/카드 게임입니다. 원제목 "아우프 데어 레퍼반... 1954년 인기 독일 영화를 암시합니다.
17개의 공간이 있는 트랙의 중앙 부근에서 플레이어가 보드의 반대쪽 끝으로 유인하기 위해 경쟁하는 6개의 게임 피규어를 시작합니다. 차례에 따라 같은 색깔의 카드를 원하는 만큼 많이 치며, 움직임의 대부분은 카드놀이의 직접적인 결과입니다. 예를 들어, 빨간색 4를 치면 빨간색 숫자(")가 나옵니다.Rote Lola" 또는 "Dancing Deb") 이사회 끝에 4칸 가까이 있습니다.
다만 경기 감각이 나타나기 전에 반드시 익히고 명심해야 할 특별한 묘기와 제약이 있다. 중앙 녹색 도형("브릴리-릴리"또는 ")예를 들어, 게임이 당신의 절반의 보드 위에서 끝날 경우 당신을 위해 이기는 Saucy Sue"는 그녀의 "보디가드"2개의 회색 피규어의 범위 내에서만 움직일 수 있다. 노란색 그림(")금발머리 한스" 또는 "미남 할(Hal")은 카드를 이용하지 않고도 이 세 개의 인물 중 하나를 자신의 사각형으로 소환할 수 있다. 동반 녹색 도형(")샴푸스-찰리" 또는 "샴페인 찰리&인용문)은 보드 끝에 있는 두 공간 중 한 곳으로 그를 데려갈 경우 게임을 이길 수 있으며(당신의 "클럽"인용문) 당신의 차례가 끝날 때 이사회 상황이 당신의 절반에 있는 경호원과 나이트클럽에 있는 다른 인물들 중 한 명 또는 그 이상과 관련이 있을 때만 당신 쪽으로 움직인다. 기타 등등.
코스모스 2인승 시리즈의 일부인 이 게임은 공격과 반격, 수비와 전진적 사고방식 중 하나로 덱을 통해 마지막 카드를 두 번째로 돌리면 조기 또는 턴오버가 가능하다. 10분에서 20분이 되면, 그것은 즉시 다시 재생되기를 간청합니다.
17개의 공간이 있는 트랙의 중앙 부근에서 플레이어가 보드의 반대쪽 끝으로 유인하기 위해 경쟁하는 6개의 게임 피규어를 시작합니다. 차례에 따라 같은 색깔의 카드를 원하는 만큼 많이 치며, 움직임의 대부분은 카드놀이의 직접적인 결과입니다. 예를 들어, 빨간색 4를 치면 빨간색 숫자(")가 나옵니다.Rote Lola" 또는 "Dancing Deb") 이사회 끝에 4칸 가까이 있습니다.
다만 경기 감각이 나타나기 전에 반드시 익히고 명심해야 할 특별한 묘기와 제약이 있다. 중앙 녹색 도형("브릴리-릴리"또는 ")예를 들어, 게임이 당신의 절반의 보드 위에서 끝날 경우 당신을 위해 이기는 Saucy Sue"는 그녀의 "보디가드"2개의 회색 피규어의 범위 내에서만 움직일 수 있다. 노란색 그림(")금발머리 한스" 또는 "미남 할(Hal")은 카드를 이용하지 않고도 이 세 개의 인물 중 하나를 자신의 사각형으로 소환할 수 있다. 동반 녹색 도형(")샴푸스-찰리" 또는 "샴페인 찰리&인용문)은 보드 끝에 있는 두 공간 중 한 곳으로 그를 데려갈 경우 게임을 이길 수 있으며(당신의 "클럽"인용문) 당신의 차례가 끝날 때 이사회 상황이 당신의 절반에 있는 경호원과 나이트클럽에 있는 다른 인물들 중 한 명 또는 그 이상과 관련이 있을 때만 당신 쪽으로 움직인다. 기타 등등.
코스모스 2인승 시리즈의 일부인 이 게임은 공격과 반격, 수비와 전진적 사고방식 중 하나로 덱을 통해 마지막 카드를 두 번째로 돌리면 조기 또는 턴오버가 가능하다. 10분에서 20분이 되면, 그것은 즉시 다시 재생되기를 간청합니다.
An unusual, complex, yet tightly balanced board/card game for two from the prolific Reiner Knizia. The original title, "Auf der Reeperbahn...," alludes to a popular German movie from 1954.
Near the center of a 17-space track start the six game figures which the players compete to attract to their opposite ends of the board. You play as many cards of the same color on your turn as you wish, and much of the movement is a direct result of card play: e.g., by playing a red 4 you bring the red figure ("Rote Lola" or "Dancing Deb") 4 spaces closer to your end of the board.
However, there are special tricks and restrictions which must be learned and held firmly in mind before the sense of the game begins to emerge. The central green figure ("Brilli-Lilli" or "Saucy Sue") which wins for you if the game ends with her on your half of the board, for example, can only move within the bounds of her "bodyguards," two grey figures. The yellow figure ("Blonde Hans" or "Handsome Hal") can summon, without benefit of a card played, any of these three figures to his square. The companion green figure ("Schampus-Charly" or "Champagne Charlie") which can also win the game if you get him into one of the two spaces at your end of the board (your "nightclub"), only moves toward you if the board situation at the end of your turn involves both bodyguards on your half of the board and/or one (or more) of the other figures in your nightclub. And so on.
The game, part of the Kosmos two-player series, is one of attack and counterattack, defense and forward thinking, and can be won early or on the turn of the last card on the second time through the deck. At 10-20 minutes, it begs to be played again immediately.
Near the center of a 17-space track start the six game figures which the players compete to attract to their opposite ends of the board. You play as many cards of the same color on your turn as you wish, and much of the movement is a direct result of card play: e.g., by playing a red 4 you bring the red figure ("Rote Lola" or "Dancing Deb") 4 spaces closer to your end of the board.
However, there are special tricks and restrictions which must be learned and held firmly in mind before the sense of the game begins to emerge. The central green figure ("Brilli-Lilli" or "Saucy Sue") which wins for you if the game ends with her on your half of the board, for example, can only move within the bounds of her "bodyguards," two grey figures. The yellow figure ("Blonde Hans" or "Handsome Hal") can summon, without benefit of a card played, any of these three figures to his square. The companion green figure ("Schampus-Charly" or "Champagne Charlie") which can also win the game if you get him into one of the two spaces at your end of the board (your "nightclub"), only moves toward you if the board situation at the end of your turn involves both bodyguards on your half of the board and/or one (or more) of the other figures in your nightclub. And so on.
The game, part of the Kosmos two-player series, is one of attack and counterattack, defense and forward thinking, and can be won early or on the turn of the last card on the second time through the deck. At 10-20 minutes, it begs to be played again immediately.
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.9
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
444
-
2024-11-18
-
Lv.9
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
426
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
364
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
326
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
596
-
2024-11-13
-
Lv.18