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BGG랭킹
BGG전체 : 6440
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인원
1-4 명
BGG추천: 2-4 명 -
게임시간
45-75 분
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연령
13+
BGG추천: 12+ -
게임 난이도
3.40 / 5
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디자이너
Tommaso Mondadori, Alberto Parisi
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아티스트
Fernando Armentano
-
인원
게임 소개
엘로 다크니스는 MOBA에서 영감을 받은 서사시 경기장에서 두 명의 플레이어(또는 팀 대 팀 모드에서 4명)가 서로 싸우는 완벽한 커스터마이징 카드 게임이다.
각 플레이어는 5명의 영웅으로 구성된 팀을 나타내는 40장의 카드 덱을 제어한다. 플레이어는 자신의 팀과 플레이 스타일을 맞춤화함으로써 게임의 덱 구축 측면을 파고들 수 있다. 영웅은 플레이어가 30명의 다른 캐릭터 중에서 교대로 선택하는 초기 드래프트 모드를 통해 선택될 수 있다.
이 게임의 독특한 면은 보드와의 상호작용으로 카드 결투 컨셉에 흥미로운 전술적 측면은 물론 강한 주제적 느낌이 더해진다.
게임에 관련된 주사위는 없습니다. 무작위성은 추첨으로 제한되며, 플레이어가 손을 관리하고 지도에서 더 많은 카드를 끌어내기 위해 위치에서 물러날 수 있는 팜 앤 백 단계에 의해 완화된다.
영웅 카드는 전투 중에 플레이할 수도 있고 게임 중에 강력한 아이템을 구매하고 업그레이드하는데 사용되는 경험치와 골드를 획득하기 위해 폐기할 수도 있다.
전투는 각 레인의 턴마다 진행되며, 동시 액션 선택 메커니즘과 플레이어가 간크 카드를 사용하거나 콤보와 특수 능력을 활성화하는 등의 동작을 취하는 앞뒤 단계에 따라 결정된다.
또한 경기 중 긴장을 높이기 위해 특정 턴 동안 발생하는 동시 자원 입찰을 통해 플레이어가 정복할 수 있는 목표(몬스터 카드)도 있다.
이 게임의 최종 목표는 지도에 있는 상대편의 기지를 침범하여 적의 탑을 파괴하고 보드에 있는 레인 중 하나를 돌파하는 것이다.
각 플레이어는 5명의 영웅으로 구성된 팀을 나타내는 40장의 카드 덱을 제어한다. 플레이어는 자신의 팀과 플레이 스타일을 맞춤화함으로써 게임의 덱 구축 측면을 파고들 수 있다. 영웅은 플레이어가 30명의 다른 캐릭터 중에서 교대로 선택하는 초기 드래프트 모드를 통해 선택될 수 있다.
이 게임의 독특한 면은 보드와의 상호작용으로 카드 결투 컨셉에 흥미로운 전술적 측면은 물론 강한 주제적 느낌이 더해진다.
게임에 관련된 주사위는 없습니다. 무작위성은 추첨으로 제한되며, 플레이어가 손을 관리하고 지도에서 더 많은 카드를 끌어내기 위해 위치에서 물러날 수 있는 팜 앤 백 단계에 의해 완화된다.
영웅 카드는 전투 중에 플레이할 수도 있고 게임 중에 강력한 아이템을 구매하고 업그레이드하는데 사용되는 경험치와 골드를 획득하기 위해 폐기할 수도 있다.
전투는 각 레인의 턴마다 진행되며, 동시 액션 선택 메커니즘과 플레이어가 간크 카드를 사용하거나 콤보와 특수 능력을 활성화하는 등의 동작을 취하는 앞뒤 단계에 따라 결정된다.
또한 경기 중 긴장을 높이기 위해 특정 턴 동안 발생하는 동시 자원 입찰을 통해 플레이어가 정복할 수 있는 목표(몬스터 카드)도 있다.
이 게임의 최종 목표는 지도에 있는 상대편의 기지를 침범하여 적의 탑을 파괴하고 보드에 있는 레인 중 하나를 돌파하는 것이다.
ELO Darkness is a complete customizable card game in which two players (or four in the team vs. team mode) fight against each other in an epic MOBA-inspired arena.
Each player controls a 40-card deck representing a team of five heroes (divided into five different classes). Players can delve into the deck-building aspect of the game by customizing their own Team and play style. Heroes can be picked through an initial draft mode in which players alternate selecting among 30 different characters.
The unique aspect of the game is the interaction with the board, which adds an interesting tactical aspect as well as a strong thematic feeling to the concept of the card duel.
No dice are involved in the game. Randomness is limited to the draw and is mitigated by the Farming and Backing phases in which players can manage their hand and retreat from their position on the map in order to draw more cards from their deck.
Hero cards can be used for multiple purposes: they can be played during combat or they can be discarded in order to gain Experience points and gold used to buy and upgrade powerful items during the game.
Combat takes place every turn on each Lane and is determined by a simultaneous action selection mechanism and a back-and-forth phase in which players take actions like playing Gank cards or activating combos and special abilities.
In addition, to increase tension during the match, there are also objectives (monster cards) that player can conquer through a simultaneous resource bidding occurring during specific turns.
The final goal of the game is to invade the opponent's base on the map, destroying the enemy towers and breaking through one of the Lanes on the board.
Each player controls a 40-card deck representing a team of five heroes (divided into five different classes). Players can delve into the deck-building aspect of the game by customizing their own Team and play style. Heroes can be picked through an initial draft mode in which players alternate selecting among 30 different characters.
The unique aspect of the game is the interaction with the board, which adds an interesting tactical aspect as well as a strong thematic feeling to the concept of the card duel.
No dice are involved in the game. Randomness is limited to the draw and is mitigated by the Farming and Backing phases in which players can manage their hand and retreat from their position on the map in order to draw more cards from their deck.
Hero cards can be used for multiple purposes: they can be played during combat or they can be discarded in order to gain Experience points and gold used to buy and upgrade powerful items during the game.
Combat takes place every turn on each Lane and is determined by a simultaneous action selection mechanism and a back-and-forth phase in which players take actions like playing Gank cards or activating combos and special abilities.
In addition, to increase tension during the match, there are also objectives (monster cards) that player can conquer through a simultaneous resource bidding occurring during specific turns.
The final goal of the game is to invade the opponent's base on the map, destroying the enemy towers and breaking through one of the Lanes on the board.
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