-
BGG랭킹
BGG전체 : 1789
STRATEGY : 936
-
-
인원
1-4 명
BGG추천: 2-4 명 -
게임시간
60-60 분
-
연령
14+
BGG추천: 10+ -
게임 난이도
2.85 / 5
-
디자이너
Claude Lucchini
-
아티스트
Paul Mafayon
-
인원
게임 소개
22세기 중반, 300년 동안 의식을 잃은 후, 물이 차오르면서 마지막으로 나타난 땅이 물에 잠기게 된다. 목숨을 걸고 싸우는 생존자들의 정착지는 해수면 위에 있어야 한다. 당신은 오티스 식민지에 살고 있고 인류의 미래를 건설하기 위해 깊은 곳에 있는 과거의 문명 잔해들을 회수해야 합니다.
잠수부 팀은 깊은 곳에 남아있는 가장 유용한 물질을 끌어올리도록 훈련받았습니다. 콜로니에서 제시한 계약을 이행하기 위해서는 그들을 현명하게 사용해야 합니다. 그래야 경쟁자들보다 더 많은 악명을 얻을 수 있습니다. 당신의 다이버들은 서로 다른 깊이에 놓여 있습니다. 그들의 특별한 능력을 콜로니얼에서 제공하는 보너스와 가장 잘 맞추는 것은 당신에게 달려 있습니다. 하지만 조심하세요! 잠수부의 산소는 제한되어 있고 임무를 완수하자마자 수면으로 올라가야 합니다. 너희 팀의 모든 변수를 수익성 있게 관리하도록 노력해라. 그래야 콜로니가 다른 팀보다 더 많은 보상을 해줄 수 있을 것이다!
《오티스》는 펄 게임스와 리벨루드가 공동 배급한 최적화 및 개발 게임이다. 다이버들의 깊이, 특별한 능력, 콜로니 보너스에 맞춰 게임을 최적화하십시오. 그것이 당신이 최고의 계약을 공급하고 승리하는 방법입니다.
미래는 과거로부터 세워진다...
오티스에서 각 플레이어는 다이버 팀을 가지고 있으며, 행동을 취하고, 아이템을 회수하고, 목표를 완수하기 위해 다이버 팀을 사용해야 한다. 다이버들은 플레이어의 개별 게임 보드에 한 칸씩 쌓여 있고, 그 중 일부는 1~5로 표시된 깊이 게이지 옆에 있다.
차례가 되면 플레이어는 각자의 보드에서 사용 가능한 깊이 게이지를 선택한 다음 공유 게임 보드에서 동일한 깊이에서 동작을 수행하고, 그 깊이에서 다이버를 위해 동작을 취한다. 그 후 잠수부가 수면으로 올라와서 줄에 있던 다른 잠수부들을 밀어내린다. 이 깊이 게이지는 플레이어의 보드의 맨 아래에 놓이고, 게이지는 플레이어의 게이지 미터가 가득 찰 때에만 다시 선택되기 위해 플레이어의 보드로 돌아갑니다. 처음에 게이지는 6개의 게이지를 모두 재생해야 하지만 게이지를 채울 수 있도록 미터를 개선하여 더 많은 게이지를 선택할 수 있다.
다이버들이 아이템을 획득할 때, 아이템은 플레이어 보드의 적절한 깊이에 보관되며, 플레이어가 필요한 아이템을 같은 깊이로 함께 가지고 있을 때 테이블에 드러나는 공유 목표 중 하나 또는 개인적인 목표 중 하나를 요구할 수 있다. 선수들이 경기에서 이기기 위해 먼저 18점을 넣기 위해 질주하고 있다.
잠수부 팀은 깊은 곳에 남아있는 가장 유용한 물질을 끌어올리도록 훈련받았습니다. 콜로니에서 제시한 계약을 이행하기 위해서는 그들을 현명하게 사용해야 합니다. 그래야 경쟁자들보다 더 많은 악명을 얻을 수 있습니다. 당신의 다이버들은 서로 다른 깊이에 놓여 있습니다. 그들의 특별한 능력을 콜로니얼에서 제공하는 보너스와 가장 잘 맞추는 것은 당신에게 달려 있습니다. 하지만 조심하세요! 잠수부의 산소는 제한되어 있고 임무를 완수하자마자 수면으로 올라가야 합니다. 너희 팀의 모든 변수를 수익성 있게 관리하도록 노력해라. 그래야 콜로니가 다른 팀보다 더 많은 보상을 해줄 수 있을 것이다!
《오티스》는 펄 게임스와 리벨루드가 공동 배급한 최적화 및 개발 게임이다. 다이버들의 깊이, 특별한 능력, 콜로니 보너스에 맞춰 게임을 최적화하십시오. 그것이 당신이 최고의 계약을 공급하고 승리하는 방법입니다.
미래는 과거로부터 세워진다...
오티스에서 각 플레이어는 다이버 팀을 가지고 있으며, 행동을 취하고, 아이템을 회수하고, 목표를 완수하기 위해 다이버 팀을 사용해야 한다. 다이버들은 플레이어의 개별 게임 보드에 한 칸씩 쌓여 있고, 그 중 일부는 1~5로 표시된 깊이 게이지 옆에 있다.
차례가 되면 플레이어는 각자의 보드에서 사용 가능한 깊이 게이지를 선택한 다음 공유 게임 보드에서 동일한 깊이에서 동작을 수행하고, 그 깊이에서 다이버를 위해 동작을 취한다. 그 후 잠수부가 수면으로 올라와서 줄에 있던 다른 잠수부들을 밀어내린다. 이 깊이 게이지는 플레이어의 보드의 맨 아래에 놓이고, 게이지는 플레이어의 게이지 미터가 가득 찰 때에만 다시 선택되기 위해 플레이어의 보드로 돌아갑니다. 처음에 게이지는 6개의 게이지를 모두 재생해야 하지만 게이지를 채울 수 있도록 미터를 개선하여 더 많은 게이지를 선택할 수 있다.
다이버들이 아이템을 획득할 때, 아이템은 플레이어 보드의 적절한 깊이에 보관되며, 플레이어가 필요한 아이템을 같은 깊이로 함께 가지고 있을 때 테이블에 드러나는 공유 목표 중 하나 또는 개인적인 목표 중 하나를 요구할 수 있다. 선수들이 경기에서 이기기 위해 먼저 18점을 넣기 위해 질주하고 있다.
Mid-22nd century, after 300 years of unconsciousness, the water rising engulfs the last emerged lands. Fighting for their lives, the survivor’s settlements must remain above the sea level. You live in the Otys colony and you must retrieve the past civilizations debris in the depths to build the future of humanity.
Your diver’s team is trained to bring up the most useful materials remaining in the depths. You need to use them wisely to fulfill the contracts offered by the Colony and thus obtain more notoriety than your contenders. Your divers lay at different depths; it is up to you to best match their special abilities with the bonuses offered by the Colony. But beware! Your diver’s oxygen is limited, and as soon as they have accomplished their mission, they must go up to the surface. Try to manage all the parameters of your team in a profitable way, so the Colony will reward you more than it will the others!
Otys is an optimization and development game co-published by Pearl Games and Libellud. Optimize your game in order to match the depth of your divers, their special abilities and the Colony bonuses. That is how you will supply the best contracts and win.
The future is built from the past...
In Otys, each player has a team of divers and must use them to take actions, retrieve items, and complete objectives. The divers are stacked in a column on the player's individual game board, and some of them are next to depth gauges that read 1-5.
On a turn, a player chooses an available depth gauge on their individual board, then carries out the action at that same depth on the shared game board, then takes the action for their diver at that depth. Afterward that diver moves to the surface, pushing down all the other divers in the queue. That depth gauge is placed at the bottom of the player's board, and they return to the player's board to be chosen again only when that player's gauge meter is full. Initially a player must play all six of their gauges before getting any back, but they can improve their meter so that it takes fewer gauges to fill, thereby giving them more choices for their actions.
As divers obtain items, those items are kept at the appropriate depth on a player's board, and when a player has the needed items together at the same depth, they can claim one of the shared objectives revealed on the table or one of their personal objectives (if they've taken any). Players are racing to score 18 points first in order to win the game.
Your diver’s team is trained to bring up the most useful materials remaining in the depths. You need to use them wisely to fulfill the contracts offered by the Colony and thus obtain more notoriety than your contenders. Your divers lay at different depths; it is up to you to best match their special abilities with the bonuses offered by the Colony. But beware! Your diver’s oxygen is limited, and as soon as they have accomplished their mission, they must go up to the surface. Try to manage all the parameters of your team in a profitable way, so the Colony will reward you more than it will the others!
Otys is an optimization and development game co-published by Pearl Games and Libellud. Optimize your game in order to match the depth of your divers, their special abilities and the Colony bonuses. That is how you will supply the best contracts and win.
The future is built from the past...
In Otys, each player has a team of divers and must use them to take actions, retrieve items, and complete objectives. The divers are stacked in a column on the player's individual game board, and some of them are next to depth gauges that read 1-5.
On a turn, a player chooses an available depth gauge on their individual board, then carries out the action at that same depth on the shared game board, then takes the action for their diver at that depth. Afterward that diver moves to the surface, pushing down all the other divers in the queue. That depth gauge is placed at the bottom of the player's board, and they return to the player's board to be chosen again only when that player's gauge meter is full. Initially a player must play all six of their gauges before getting any back, but they can improve their meter so that it takes fewer gauges to fill, thereby giving them more choices for their actions.
As divers obtain items, those items are kept at the appropriate depth on a player's board, and when a player has the needed items together at the same depth, they can claim one of the shared objectives revealed on the table or one of their personal objectives (if they've taken any). Players are racing to score 18 points first in order to win the game.
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.9
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
446
-
2024-11-18
-
Lv.9
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
426
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
366
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
326
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
597
-
2024-11-13
-
Lv.18