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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-4 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
30-90 분
-
연령
10+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
-
디자이너
Antoine Joie
-
아티스트
Frank Castel, Jipi Perreault
-
인원
게임 소개
모조 사무라이에서 네 종족은 운명이 제공하는 자원을 이용해서 사무라이를 승리로 이끌어야 해
각 플레이어는 영토의 지배권을 위해 무자비하게 적군과 싸울 것입니다. 이 게임은 3라운드로 진행되며, 각 라운드는 잔인하고 짧은 진실의 순간으로 끝납니다. 모조 사무라이는 고전적인 코이코이 (또는 하나푸다)에서 영감을 받았다.
라운드를 시작할 때 플레이어는 자신의 사무라이를 직원 위치에 배치한다. (HQ 또는 이전 라운드에서 구축한 캠프 중 하나)
그리고 나서, 그들은 4가지 다른 색깔의 1번부터 3번까지의 8개의 카드를 뽑고, 그들은 4개의 기호 중 하나를 포함한다.
8장의 카드가 탁자 위에 위를 향하게 놓여 있다.
플레이어들은 차례대로 카드를 테이블 위에 놓고 한 쌍으로 짝짓기(숫자와 색이 일치하는 카드)를 만든다. 연관된 예를 들어, 빨간 선수는 카드를 그의 손에서 2번 빨간색과 연관시키고, 테이블에서 2번 빨간색과 연관시키고, 그는 그 카드들을 집어 그의 앞에 놓는다. 그런 다음 그는 사무라이 한 명을 두 칸으로 옮기거나 사무라이 두 명을 한 칸으로 옮깁니다. 그가 자신의 색깔의 카드를 연상시켰기 때문에, 그는 또한 전장에 사무라이를 배치하게 된다.
카드를 연결한 후, 플레이어는 카드의 다양한 기호를 사용하여 타일의 내용을 파괴하거나, 요새를 건설하거나, 캠프를 구축하거나, 더 많은 움직임을 얻거나, 더 많은 사무라이를 전개할 수 있다.
야전에서의 싸움은 1인 1전이다. 사무라이가 한 명의 적 사무라이와 함께 공간을 공격하면 둘 다 파괴되고 타일이 자유로워진다는 뜻이다.
카드 기호를 사용하여 타일 내용을 파괴할 경우 대상 타일의 요새(있는 경우)가 대신 희생되어 존재하는 단위를 저장합니다.
라운드가 종료되면 (연계가 불가능하거나 카드 기호를 사용할 수 없음) 대부분의 타일을 제어하는 플레이어, 전장에서 사무라이를 가장 많이 보유한 플레이어, 경기장에서 가장 많은 야영지를 보유한 플레이어, 동점 플레이어에게 2점의 승점이 부여된다. 제어된 특수 위치별 1점, 중앙 타일 제어 3점.
3라운드 후 승자는 승점이 가장 많은 선수가 된다.
각 플레이어는 영토의 지배권을 위해 무자비하게 적군과 싸울 것입니다. 이 게임은 3라운드로 진행되며, 각 라운드는 잔인하고 짧은 진실의 순간으로 끝납니다. 모조 사무라이는 고전적인 코이코이 (또는 하나푸다)에서 영감을 받았다.
라운드를 시작할 때 플레이어는 자신의 사무라이를 직원 위치에 배치한다. (HQ 또는 이전 라운드에서 구축한 캠프 중 하나)
그리고 나서, 그들은 4가지 다른 색깔의 1번부터 3번까지의 8개의 카드를 뽑고, 그들은 4개의 기호 중 하나를 포함한다.
8장의 카드가 탁자 위에 위를 향하게 놓여 있다.
플레이어들은 차례대로 카드를 테이블 위에 놓고 한 쌍으로 짝짓기(숫자와 색이 일치하는 카드)를 만든다. 연관된 예를 들어, 빨간 선수는 카드를 그의 손에서 2번 빨간색과 연관시키고, 테이블에서 2번 빨간색과 연관시키고, 그는 그 카드들을 집어 그의 앞에 놓는다. 그런 다음 그는 사무라이 한 명을 두 칸으로 옮기거나 사무라이 두 명을 한 칸으로 옮깁니다. 그가 자신의 색깔의 카드를 연상시켰기 때문에, 그는 또한 전장에 사무라이를 배치하게 된다.
카드를 연결한 후, 플레이어는 카드의 다양한 기호를 사용하여 타일의 내용을 파괴하거나, 요새를 건설하거나, 캠프를 구축하거나, 더 많은 움직임을 얻거나, 더 많은 사무라이를 전개할 수 있다.
야전에서의 싸움은 1인 1전이다. 사무라이가 한 명의 적 사무라이와 함께 공간을 공격하면 둘 다 파괴되고 타일이 자유로워진다는 뜻이다.
카드 기호를 사용하여 타일 내용을 파괴할 경우 대상 타일의 요새(있는 경우)가 대신 희생되어 존재하는 단위를 저장합니다.
라운드가 종료되면 (연계가 불가능하거나 카드 기호를 사용할 수 없음) 대부분의 타일을 제어하는 플레이어, 전장에서 사무라이를 가장 많이 보유한 플레이어, 경기장에서 가장 많은 야영지를 보유한 플레이어, 동점 플레이어에게 2점의 승점이 부여된다. 제어된 특수 위치별 1점, 중앙 타일 제어 3점.
3라운드 후 승자는 승점이 가장 많은 선수가 된다.
In Mojo Samurai, your clan will have to use the ressources that destiny gives it to lead its samurais to victory.
Each player will fight enemy clans in a war without mercy for the control of the territory. This games plays in 3 rounds, and each rounds ends with a moment of truth that is brutal and short lasted. Mojo Samurai is inspired of the classic Koi-Koi (or Hanafuda).
At the begining of a round, Players deploy their samurais on deployement locations. (either their HQ, or an encampment that was built in a previous round)
Then, they draw 8 cards, the cards ranges from number 1 to three, in 4 different colors, and they contain one of 4 symbols)
8 more cards are placed face up on the table.
The players turn by turn associate card from their hand with a card on the table forming a pair (with matching number and color) If the color they associated is their clan color, they get a free deployment (placing one samurai in a deployment location) and they can make a number of movement with their samurais equal to the number on the cards they associated. For example, the red player associate a card with number 2 red from his hand, and 2 red from the table, he picks those cards up and places them in front of him. He then moves either 1 samurai of 2 spaces, or 2 samurais of 1 space. Since he associated a card of his color, he also gets to deploy (before or after movement) a samurai on the battlefield.
After associating a card, the player can spend the cards he accumulated by association using the various symbols on the cards to either destroy the content of a tile, build a fortress, build an encampment, get more movements, or deploy more samurais.
The battles on the field is one for one. Meaning that if a samurai attacks a space with one enemy samurai, both are destroyed, and the tile becomes free.
If the content of a tile is destroyed with the use of card symbols, a fortress (if present) on the targeted tile is sacrificed instead, saving the units present.
Once a round is finished, (with no associations possible, or no card symbols can be spend anymore) 2 victory points are allowed for the players controlling most tiles, the player with the most samurai on the battlefield, the player with most fortress on the field, the player with most encampments on the field, tied players get 1 points. and 1 point for each controlled special locations, and 3 point for controling the center tile.
After three rounds, the winner is the player with the most victory points.
Each player will fight enemy clans in a war without mercy for the control of the territory. This games plays in 3 rounds, and each rounds ends with a moment of truth that is brutal and short lasted. Mojo Samurai is inspired of the classic Koi-Koi (or Hanafuda).
At the begining of a round, Players deploy their samurais on deployement locations. (either their HQ, or an encampment that was built in a previous round)
Then, they draw 8 cards, the cards ranges from number 1 to three, in 4 different colors, and they contain one of 4 symbols)
8 more cards are placed face up on the table.
The players turn by turn associate card from their hand with a card on the table forming a pair (with matching number and color) If the color they associated is their clan color, they get a free deployment (placing one samurai in a deployment location) and they can make a number of movement with their samurais equal to the number on the cards they associated. For example, the red player associate a card with number 2 red from his hand, and 2 red from the table, he picks those cards up and places them in front of him. He then moves either 1 samurai of 2 spaces, or 2 samurais of 1 space. Since he associated a card of his color, he also gets to deploy (before or after movement) a samurai on the battlefield.
After associating a card, the player can spend the cards he accumulated by association using the various symbols on the cards to either destroy the content of a tile, build a fortress, build an encampment, get more movements, or deploy more samurais.
The battles on the field is one for one. Meaning that if a samurai attacks a space with one enemy samurai, both are destroyed, and the tile becomes free.
If the content of a tile is destroyed with the use of card symbols, a fortress (if present) on the targeted tile is sacrificed instead, saving the units present.
Once a round is finished, (with no associations possible, or no card symbols can be spend anymore) 2 victory points are allowed for the players controlling most tiles, the player with the most samurai on the battlefield, the player with most fortress on the field, the player with most encampments on the field, tied players get 1 points. and 1 point for each controlled special locations, and 3 point for controling the center tile.
After three rounds, the winner is the player with the most victory points.
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