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BGG랭킹
BGG전체 : 14326
ABSTRACTS : 651
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인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
30-30 분
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연령
10+
BGG추천: 10+ -
게임 난이도
2.29 / 5
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디자이너
Harald Germer
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아티스트
Reinhold Wittig
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인원
게임 소개
이 게임은 여러 가지 면에서 '체스와 같다: 두 명의 플레이어가 정사각형 격자의 반대편에서 시작하는 동일한 게임 피스를 가지고 있다. 플레이어는 한 번에 한 개의 말을 움직이며 자신의 공간으로 이동하여 다른 플레이어의 말을 제거할 수 있습니다. 이동 옵션은 이동하려는 피스에 따라 달라집니다. 눈에 띄는 차이점이 있다면, 여기서 문을 여는 것은 검은 쪽이다.
중심적인 수법은 각각의 조각이 몸체와 머리, 두 부분으로 이루어져 있다는 것이다. 머리는 직선(까마귀), 대각선(비숍), 또는 둘 다(왕이나 여왕)의 방향을 결정하는 반면, 몸의 높이는 한 조각이 얼마나 멀리 움직일 수 있는지를 결정한다. 각 면마다 차체에 의해 결정되는 범위 내의 어떤 공간으로도 이동할 수 있는 초강력 퀸/루크 하이브리드와 심지어 무적이지만 움직이지 않는 헤드가 하나씩 있다.
몸통과 머리로 분리되는 데에는 이유가 있다: 모든 동작 후에 방금 움직인 피스는 플레이어가 여전히 플레이 중인 피스에서 선택한 다른 종류의 머리로 머리를 맞바꾸어야 한다.
두 가지 승리 조건이 있습니다: 보드 반대편에 있는 특정 타깃 사각형으로 자신의 피스 중 하나를 옮기거나, 상대에게 불법적인 움직임을 강요하는 경우입니다. 드로잉이 가능하지만 드물기 때문에 양쪽의 힘이 극도로 소모된다.
그 주제는 꽤 무관하다 - 이것은 핵심이 추상적이다. 규칙집은 게임을 가상의 문화에서 귀족들의 비밀 전략 예우 도구로 규정하고 있으며, 규칙 소개는 현명한 올드 마스터가 자신의 젊은 귀족 제자에게 게임을 가르치는 대화 형식으로 제시되어 있지만, 이 중 어느 것도 게임 플레이와 전혀 관련이 없다. 사실, 소설 안에 제시된 게임은 주제가 없고 꽤 말 그대로 추상적이다: 조각들의 이름은 '강도' 등과 같은 추상적인 개념으로 번역된다.
중심적인 수법은 각각의 조각이 몸체와 머리, 두 부분으로 이루어져 있다는 것이다. 머리는 직선(까마귀), 대각선(비숍), 또는 둘 다(왕이나 여왕)의 방향을 결정하는 반면, 몸의 높이는 한 조각이 얼마나 멀리 움직일 수 있는지를 결정한다. 각 면마다 차체에 의해 결정되는 범위 내의 어떤 공간으로도 이동할 수 있는 초강력 퀸/루크 하이브리드와 심지어 무적이지만 움직이지 않는 헤드가 하나씩 있다.
몸통과 머리로 분리되는 데에는 이유가 있다: 모든 동작 후에 방금 움직인 피스는 플레이어가 여전히 플레이 중인 피스에서 선택한 다른 종류의 머리로 머리를 맞바꾸어야 한다.
두 가지 승리 조건이 있습니다: 보드 반대편에 있는 특정 타깃 사각형으로 자신의 피스 중 하나를 옮기거나, 상대에게 불법적인 움직임을 강요하는 경우입니다. 드로잉이 가능하지만 드물기 때문에 양쪽의 힘이 극도로 소모된다.
그 주제는 꽤 무관하다 - 이것은 핵심이 추상적이다. 규칙집은 게임을 가상의 문화에서 귀족들의 비밀 전략 예우 도구로 규정하고 있으며, 규칙 소개는 현명한 올드 마스터가 자신의 젊은 귀족 제자에게 게임을 가르치는 대화 형식으로 제시되어 있지만, 이 중 어느 것도 게임 플레이와 전혀 관련이 없다. 사실, 소설 안에 제시된 게임은 주제가 없고 꽤 말 그대로 추상적이다: 조각들의 이름은 '강도' 등과 같은 추상적인 개념으로 번역된다.
This game is 'Chess-like' in many ways: two players have identical sets of game pieces starting on opposite sides of a square grid. Players move one piece per turn and can eliminate the other player's pieces by moving into their space. Movement options depend on which piece it is you're moving. In a fit of conspicuous difference, it's the black side who makes the opening move here.
The central gimmick is that each piece is composed of two parts, a body and a head. The height of the body determines how far a piece can move (one, two or three spaces), whereas the head determines the directions: straight lines (like rooks), diagonals (like bishops), or both (like kings or queens). Each side also has one super-powered queen/rook hybrid which can move to any space within the range determined by its body, and even one unbeatable but immobile head.
There's a reason for all this separation into bodies and heads: after every move the piece which just moved must swap heads with a different type of head, chosen by the player from their pieces still in play.
There are two victory conditions: either you move one of your pieces to a specific target square on the far side of the board, or you force your opponent to make an illegal move. Draws are possible, but rare (they require both sides' forces to be extremely depleted).
The theme is pretty much irrelevant - this is an abstract at heart. The rulebook frames the game as the secret strategy-honing tool of the nobles in a fictional culture, and the rules introduction is presented in dialogue form with the Wise Old Master teaching the game to his Young Noble Student, but none of this is at all relevant to gameplay. In fact, the game presented within the fiction is themeless and, quite literally, abstract: the pieces' names are translated as abstract concepts like 'strength' etc.
The central gimmick is that each piece is composed of two parts, a body and a head. The height of the body determines how far a piece can move (one, two or three spaces), whereas the head determines the directions: straight lines (like rooks), diagonals (like bishops), or both (like kings or queens). Each side also has one super-powered queen/rook hybrid which can move to any space within the range determined by its body, and even one unbeatable but immobile head.
There's a reason for all this separation into bodies and heads: after every move the piece which just moved must swap heads with a different type of head, chosen by the player from their pieces still in play.
There are two victory conditions: either you move one of your pieces to a specific target square on the far side of the board, or you force your opponent to make an illegal move. Draws are possible, but rare (they require both sides' forces to be extremely depleted).
The theme is pretty much irrelevant - this is an abstract at heart. The rulebook frames the game as the secret strategy-honing tool of the nobles in a fictional culture, and the rules introduction is presented in dialogue form with the Wise Old Master teaching the game to his Young Noble Student, but none of this is at all relevant to gameplay. In fact, the game presented within the fiction is themeless and, quite literally, abstract: the pieces' names are translated as abstract concepts like 'strength' etc.
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