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  • 인원

    1-4 명

    BGG추천: 3-4 명
  • 게임시간

    30-120 분

  • 연령

    10+

    BGG추천: 8+
  • 게임 난이도

    2.50 / 5

게임 소개

게시자의 설명:

디펜스 오브 더 시타델은 협동 영웅 방어 보드 게임입니다. 환상의 세계를 배경으로 적군이 성채로 진군하고 있으며 목표를 달성하지 못하도록 몇 명의 영웅만이 남아 있습니다.

미션 및 캠페인 모드

플레이어는 미리 정해진 목표와 이벤트가 있는 빠른 게임을 위해 정해진 미션을 수행하거나, 지도와 이벤트가 모두 랜덤화되는 캠페인에서 보다 전통적인 방어 게임을 선택하여 최종 목표에 도달할 때까지 게임의 상태가 다음 라운드로 넘어갈 수 있습니다.

제작 및 준비

승산이 균등한 필연적인 싸움에 앞서 선수들이 준비해야 한다. 플레이어가 아이템 제작, 트랩, 인프라 구축, 스카우트, 휴식, 시타델 재구성 등 다양한 옵션을 사용할 수 있습니다.

더 인베이전

침략 기간 동안 플레이어는 클래스 스킬 카드를 사용하여 특별한 전투 기술을 수행할 수 있습니다. 플레이어는 다양한 클래스 스킬을 혼합하여 자신만의 전투 전략을 만들 수 있습니다. 침입의 경로는 침입 카드 덱을 통해 무작위로 정해진다.

협력

적 유닛은 게임의 규칙에 따라 통제되며, 게임 마스터가 없습니다. 이 게임은 크래프트, 배틀, 이벤트 선택 또는 다른 플레이어 캐릭터가 전투를 계속할 수 있도록 돕는 등 많은 게임 요소를 갖춘 완전한 협동 게임이다.
Description from the publisher:

Defense of the Citadel is a cooperative hero defense board game. Set in a high fantasy world, enemy forces are marching towards your Citadel in great numbers and only a handful of heroes remain to prevent them from achieving their goal.

Mission & Campaign mode

Players can choose to play set missions for a quick game with predefined objectives and events, or a more traditional defense game in campaign where the map and events are all randomized, and the status of the game carries over to the next round until you reach the final objective.

Crafting & Preparation

Players must make preparation before the inevitable battle to even out the odds. A large variety of options are available to players from crafting items, traps, infrastructure, scouting, rest or even restructuring the Citadel!

The Invasion

During the invasion, players can perform special combat skills through the usage of class skill cards. Players can mix and match different classes skills to create a unique battle strategy of their own. The course of the invasion is randomized through the invasion card deck, with many different events.

Cooperation

The enemy units are controlled by the rules of the game, there are no game masters. The game is a fully cooperative game with many game elements to promote working together, such as with crafting, battles, event choices or helping other player characters who were taken out of action to continue fighting.

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