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BGG랭킹
BGG전체 : 0
WARGAMES : 0
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인원
2-2 명
BGG추천: 1-1 명 -
게임시간
90-120 분
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연령
0+
BGG추천: 12+ -
게임 난이도
3.00 / 5
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디자이너
Brian Train
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아티스트
Tim Allen, José Ramón Faura, Amabel Holland
-
인원
게임 소개
다작 디자이너 브라이언 트레인(The Scheldt Campaign)은 종종 독특하고 혁신적인 메커니즘을 사용하여 특이하고 게임성이 떨어지는 주제에 관한 많은 게임을 만들었다. 홀랜드스필레는 트레인의 가장 흥미로운 디자인 두 가지를 한 박스에 담아 테이블로 가져온 것을 자랑스럽게 생각합니다.
우크라이나 사태는 2014년부터 시작된 러시아의 우크라이나 개입을 모의하고 있다. 외교, 선전, 그리고 국제적 위신이 그 이상까지는 아니더라도 그 과정에서 군사력만큼 큰 부분을 차지한다: 그 상황이 무력 충돌로 이어지지 않는 것은 전적으로 가능하다. 이러한 다양한 요소 각각은 다른 요소들과 상호 작용하여 복잡하고 의사결정이 풍부한 전략적 상황을 초래합니다. 이벤트 카드는 상황을 자신에게 유리하게 바꿀 수 있는 기회를 제공하거나, 어리석게 무너질 수 있는 기회를 제공합니다. 이 게임은 자원 포인트 배분에 의해 추진된다. 이러한 치트는 각각 리소스 포인트의 임의 범위를 제공하는 세 가지 범주로 구분됩니다. 최소(1-4), 중간(2-5), 최대(2-12, 7 방향의 추세)가 있습니다. 각 플레이어는 각 종류의 키트의 수가 한정되어 있다. 이는 주어진 차례 내에서 여러 활동들 간의 차이트의 헌신이 중요할 뿐만 아니라, 게임이 진행될수록 이전 차례에서 내린 선택이 최종 게임에 사용할 수 있는 옵션의 범위를 제한한다는 것을 의미한다. 결정은 풍부하고 미묘한 차이가 있지만, 게임 시스템은 비교적 간단하여 "pol-mil"게이밍에 대한 훌륭한 소개가 되었다.
리틀 워는 1939년 헝가리와 슬로바키아 사이의 국경 전쟁이라는 작은 분쟁에 관한 작은 게임이다. 이것은 좀 더 간단한 군사 작전에 가깝지만, 그것이 조금도 덜 흥미롭고, 영리하거나, 혁신적이라는 것을 의미하지는 않는다. 리틀 워는 일반적인 카드 한 벌에 의해 추진된다. 각 턴마다, 6장의 카드가 갑판에서 뽑힌다. 한 선수는 하트(무브먼트)와 다이아몬드(전투)를, 다른 한 선수는 스페이드(무브먼트)와 클럽(전투)을 받는다. 이번 조추첨으로 한 선수가 유리할 수 있지만 다음 조추첨에서는 상대에게 유리할 가능성이 높아진다.
함께, 이 두 게임은 모험적인 게이머들에게 몇 시간 동안 엔터테인먼트를 제공합니다.
우크라이나 사태는 2014년부터 시작된 러시아의 우크라이나 개입을 모의하고 있다. 외교, 선전, 그리고 국제적 위신이 그 이상까지는 아니더라도 그 과정에서 군사력만큼 큰 부분을 차지한다: 그 상황이 무력 충돌로 이어지지 않는 것은 전적으로 가능하다. 이러한 다양한 요소 각각은 다른 요소들과 상호 작용하여 복잡하고 의사결정이 풍부한 전략적 상황을 초래합니다. 이벤트 카드는 상황을 자신에게 유리하게 바꿀 수 있는 기회를 제공하거나, 어리석게 무너질 수 있는 기회를 제공합니다. 이 게임은 자원 포인트 배분에 의해 추진된다. 이러한 치트는 각각 리소스 포인트의 임의 범위를 제공하는 세 가지 범주로 구분됩니다. 최소(1-4), 중간(2-5), 최대(2-12, 7 방향의 추세)가 있습니다. 각 플레이어는 각 종류의 키트의 수가 한정되어 있다. 이는 주어진 차례 내에서 여러 활동들 간의 차이트의 헌신이 중요할 뿐만 아니라, 게임이 진행될수록 이전 차례에서 내린 선택이 최종 게임에 사용할 수 있는 옵션의 범위를 제한한다는 것을 의미한다. 결정은 풍부하고 미묘한 차이가 있지만, 게임 시스템은 비교적 간단하여 "pol-mil"게이밍에 대한 훌륭한 소개가 되었다.
리틀 워는 1939년 헝가리와 슬로바키아 사이의 국경 전쟁이라는 작은 분쟁에 관한 작은 게임이다. 이것은 좀 더 간단한 군사 작전에 가깝지만, 그것이 조금도 덜 흥미롭고, 영리하거나, 혁신적이라는 것을 의미하지는 않는다. 리틀 워는 일반적인 카드 한 벌에 의해 추진된다. 각 턴마다, 6장의 카드가 갑판에서 뽑힌다. 한 선수는 하트(무브먼트)와 다이아몬드(전투)를, 다른 한 선수는 스페이드(무브먼트)와 클럽(전투)을 받는다. 이번 조추첨으로 한 선수가 유리할 수 있지만 다음 조추첨에서는 상대에게 유리할 가능성이 높아진다.
함께, 이 두 게임은 모험적인 게이머들에게 몇 시간 동안 엔터테인먼트를 제공합니다.
Prolific designer Brian Train (The Scheldt Campaign) has created a number of games on unusual, under-gamed topics, often utilizing unique and innovative mechanisms. Hollandspiele is proud to be bringing two of Mr. Train's most interesting designs to your table in a single box.
Ukrainian Crisis simulates the Russian intervention in the Ukraine beginning in 2014. Diplomacy, propaganda, and international prestige play just as big a part in the proceedings as military force, if not more-so: it's entirely possible for the situation never to result in armed conflict at all. Each of these various elements feeds into and off of the others, resulting in a complex and decision-rich strategic situation. Event cards provide opportunities to turn things to your advantage, or to collapse in folly. The game is driven by the allotment of Resource Points chits. These chits are divided into three categories that each provide a random range of Resource Points: Minimum (1-4), Medium (2-5), and Maximum (2-12, trending toward 7). Each player has a finite number of each type of chit. This not only means that the commitment of chits among different activities within a given turn is important, but that as the game progresses, the choices you made on previous turns limits the range of options available for the end-game. While the decisions are rich and nuanced, the game system is relatively straightforward, making it a great introduction into "pol-mil" gaming.
The Little War is a smaller game about a smaller conflict: the week-long 1939 border war between Hungary and Slovakia. This is more of a straight-forward military engagement, but that doesn't mean it's any less interesting, clever, or innovative. The Little War is driven by an ordinary deck of playing cards (which you'll have to provide yourself). On each turn, six cards are drawn from the deck. One player gets the Hearts (movement) and Diamonds (combat), the other the Spades (movement) and Clubs (combat). The luck of this draw might favor one player this turn, but this will result in it being more likely to favor his opponent on the next.
Together, these two games provide hours of entertainment for adventurous gamers.
Ukrainian Crisis simulates the Russian intervention in the Ukraine beginning in 2014. Diplomacy, propaganda, and international prestige play just as big a part in the proceedings as military force, if not more-so: it's entirely possible for the situation never to result in armed conflict at all. Each of these various elements feeds into and off of the others, resulting in a complex and decision-rich strategic situation. Event cards provide opportunities to turn things to your advantage, or to collapse in folly. The game is driven by the allotment of Resource Points chits. These chits are divided into three categories that each provide a random range of Resource Points: Minimum (1-4), Medium (2-5), and Maximum (2-12, trending toward 7). Each player has a finite number of each type of chit. This not only means that the commitment of chits among different activities within a given turn is important, but that as the game progresses, the choices you made on previous turns limits the range of options available for the end-game. While the decisions are rich and nuanced, the game system is relatively straightforward, making it a great introduction into "pol-mil" gaming.
The Little War is a smaller game about a smaller conflict: the week-long 1939 border war between Hungary and Slovakia. This is more of a straight-forward military engagement, but that doesn't mean it's any less interesting, clever, or innovative. The Little War is driven by an ordinary deck of playing cards (which you'll have to provide yourself). On each turn, six cards are drawn from the deck. One player gets the Hearts (movement) and Diamonds (combat), the other the Spades (movement) and Clubs (combat). The luck of this draw might favor one player this turn, but this will result in it being more likely to favor his opponent on the next.
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