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BGG랭킹
BGG전체 : 8867
WARGAMES : 1383
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인원
2-2 명
BGG추천: 1-1 명 -
게임시간
300-300 분
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연령
12+
BGG추천: 16+ -
게임 난이도
3.25 / 5
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디자이너
John B. Firer
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아티스트
Mark Mahaffey
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인원
게임 소개
게시자 웹 사이트:
"스파르타쿠스"는 술라와 그의 부하들이 재편된 로마 공화국을 상대로 세르토리우스 휘하의 느슨한 연합군을 상대로 카드 구동식, 포인트 투 포인트 전쟁 게임 시뮬레이션을 하는 두 플레이어이다.
세르토리아 연합으로서, 당신의 목표는 술라인들이 헌법을 바꾸기 전처럼 공화국을 재건하기 위해 공화국을 강제로 붕괴시키는 것입니다. 이것은 영토 정복을 통해 공화국에 압력을 가하고, 공화국의 긴장을 악화시키고, 새로운 잠재적인 술라스를 전장에서 당신의 군대에 대항하도록 강요하거나, 로마를 점령함으로써 행해진다!
세르토리오스가 미트라다테스 6세와 동맹을 맺고 양면 전쟁을 일으키기 전에, 당신은 세르토리오스를 빨리 무찌르고 무력화시켜야 한다. 그러나 적과 싸우기엔 너무 많은 군대를 투입하는 것과 야심찬 장군들의 활용은 당신이 피하려는 바로 그 상황인 공화국을 붕괴시킬 수 있다. 게다가 배경에는 레피두스를 가장한 내전이 나타나고, 더 나아가 유능한 검투사 지도자 스파르타쿠스 휘하의 노예 반란이 일어나기 때문에 이탈리아 자체에 주의해야 한다.
양측은 재래식 전력을 이용하여 적들과 싸울 수 있고, 전략적 공간 및 지방에 대한 상대방을 통제하지 않을 의도로 게릴라 및 평화 작전을 수행할 수 있으며, 공화국의 정치적 붕괴를 서두르거나 지연시킬 수 있다. 시뮬레이션의 모든 행동에 영향을 미치는 중심 메커니즘은 공화당의 위기 트랙으로, 공화당의 위기 수준을 감시한다. 전쟁터에서의 모든 행동, 제국의 상태, 군단을 모집하고 야심찬 장군들을 활용해야 하는 부담감, 권력 정치의 활용 등이 결국 위기궤도에 반영된다. 세르토리아는 위기를 고조시키는 방향으로 선로를 옮기기를 희망하고 있으며, 공화국은 이 선로를 정치적 붕괴로부터 멀리 두기를 희망하고 있다. 결국, 공화국이 붕괴를 피할 수 있다면, 이사회에 강력한 세르토리아의 존재감을 갖게 됨으로써 공화국은 여전히 패배할 수 있다.
스파르타쿠스는 플레이어가 가장 소중한 자산인 생존을 지키면서 상대를 물리치기 위해 많은 군사정치적 통찰을 성공적으로 발휘해야 한다.
"스파르타쿠스"는 술라와 그의 부하들이 재편된 로마 공화국을 상대로 세르토리우스 휘하의 느슨한 연합군을 상대로 카드 구동식, 포인트 투 포인트 전쟁 게임 시뮬레이션을 하는 두 플레이어이다.
세르토리아 연합으로서, 당신의 목표는 술라인들이 헌법을 바꾸기 전처럼 공화국을 재건하기 위해 공화국을 강제로 붕괴시키는 것입니다. 이것은 영토 정복을 통해 공화국에 압력을 가하고, 공화국의 긴장을 악화시키고, 새로운 잠재적인 술라스를 전장에서 당신의 군대에 대항하도록 강요하거나, 로마를 점령함으로써 행해진다!
세르토리오스가 미트라다테스 6세와 동맹을 맺고 양면 전쟁을 일으키기 전에, 당신은 세르토리오스를 빨리 무찌르고 무력화시켜야 한다. 그러나 적과 싸우기엔 너무 많은 군대를 투입하는 것과 야심찬 장군들의 활용은 당신이 피하려는 바로 그 상황인 공화국을 붕괴시킬 수 있다. 게다가 배경에는 레피두스를 가장한 내전이 나타나고, 더 나아가 유능한 검투사 지도자 스파르타쿠스 휘하의 노예 반란이 일어나기 때문에 이탈리아 자체에 주의해야 한다.
양측은 재래식 전력을 이용하여 적들과 싸울 수 있고, 전략적 공간 및 지방에 대한 상대방을 통제하지 않을 의도로 게릴라 및 평화 작전을 수행할 수 있으며, 공화국의 정치적 붕괴를 서두르거나 지연시킬 수 있다. 시뮬레이션의 모든 행동에 영향을 미치는 중심 메커니즘은 공화당의 위기 트랙으로, 공화당의 위기 수준을 감시한다. 전쟁터에서의 모든 행동, 제국의 상태, 군단을 모집하고 야심찬 장군들을 활용해야 하는 부담감, 권력 정치의 활용 등이 결국 위기궤도에 반영된다. 세르토리아는 위기를 고조시키는 방향으로 선로를 옮기기를 희망하고 있으며, 공화국은 이 선로를 정치적 붕괴로부터 멀리 두기를 희망하고 있다. 결국, 공화국이 붕괴를 피할 수 있다면, 이사회에 강력한 세르토리아의 존재감을 갖게 됨으로써 공화국은 여전히 패배할 수 있다.
스파르타쿠스는 플레이어가 가장 소중한 자산인 생존을 지키면서 상대를 물리치기 위해 많은 군사정치적 통찰을 성공적으로 발휘해야 한다.
From the Publisher's website:
"Spartacus" is a two player, card-driven, point-to-point wargame simulation pitting a loose coalition of forces under Sertorius against the Roman Republic as restructured under Sulla and his lieutenants.
As the Sertorian coalition, your objective is to force the Republic into collapse in order to rebuild it as it was before the Sullans changed the constitution. This is done through putting pressure on the Republic by territorial conquests, by exacerbating the tensions in the Republic, forcing it to utilize the services of new, potential Sullas to counter your armies in the field, or by taking Rome itself!
As the Republic, you must defeat and neutralize Sertorius quickly, before he can conclude an alliance with Mithradates VI and cause a two-front war. However, the levying of too many troops to fight the enemy coupled with the utilization of ambitious generals can bring on the very circumstances you are trying to avoid, collapse of the Republic. In addition, care must be taken with Italy itself because in the background, civil war looms in the guise of Lepidus, and even worse, a slave revolt under the able gladiator-leader, Spartacus.
Both sides can battle their adversaries using conventional forces, conduct guerrilla and pacification operations with the intention of denying your opponent control of strategic spaces and provinces, and attempt to hasten or delay the political collapse of the Republic. The central mechanism that influences all actions in the simulation is the Republican Crisis Track, which monitors the level of crisis in the Republic. All actions on the battlefield, the state of the empire, the strain of recruiting legions and utilizing ambitious generals, and the use of power politics, are ultimately reflected on the Crisis Track. The Sertorians hope to move the track towards heightened crisis while the Republic hopes to keep it well away from a political collapse. In the end, if the Republic manages to avoid collapse, it can still lose by having a strong, Sertorian presence on the board.
Spartacus requires the player to successfully exercise many facets of military-political acumen in order to defeat his opponent while preserving the most precious asset of all, survival.
"Spartacus" is a two player, card-driven, point-to-point wargame simulation pitting a loose coalition of forces under Sertorius against the Roman Republic as restructured under Sulla and his lieutenants.
As the Sertorian coalition, your objective is to force the Republic into collapse in order to rebuild it as it was before the Sullans changed the constitution. This is done through putting pressure on the Republic by territorial conquests, by exacerbating the tensions in the Republic, forcing it to utilize the services of new, potential Sullas to counter your armies in the field, or by taking Rome itself!
As the Republic, you must defeat and neutralize Sertorius quickly, before he can conclude an alliance with Mithradates VI and cause a two-front war. However, the levying of too many troops to fight the enemy coupled with the utilization of ambitious generals can bring on the very circumstances you are trying to avoid, collapse of the Republic. In addition, care must be taken with Italy itself because in the background, civil war looms in the guise of Lepidus, and even worse, a slave revolt under the able gladiator-leader, Spartacus.
Both sides can battle their adversaries using conventional forces, conduct guerrilla and pacification operations with the intention of denying your opponent control of strategic spaces and provinces, and attempt to hasten or delay the political collapse of the Republic. The central mechanism that influences all actions in the simulation is the Republican Crisis Track, which monitors the level of crisis in the Republic. All actions on the battlefield, the state of the empire, the strain of recruiting legions and utilizing ambitious generals, and the use of power politics, are ultimately reflected on the Crisis Track. The Sertorians hope to move the track towards heightened crisis while the Republic hopes to keep it well away from a political collapse. In the end, if the Republic manages to avoid collapse, it can still lose by having a strong, Sertorian presence on the board.
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