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BGG랭킹
BGG전체 : 9691
WARGAMES : 1346
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인원
2-2 명
BGG추천: 1-1 명 -
게임시간
480-480 분
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연령
12+
BGG추천: 16+ -
게임 난이도
3.54 / 5
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디자이너
Ted Raicer
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아티스트
Todd Davis
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인원
게임 소개
(Compass Games 웹 사이트에서):
《제국을 넘어 붉은 폭풍》은 제2차 세계 대전의 동부 전선에서 소련군이 폴란드, 동프로러시아, 포메라니아를 방어하는 독일군을 격파하고 오데르 강을 건너 베를린으로 진격하는 내용을 담은 테드 라이서 게임이다. 게임에는 세 가지 시나리오가 포함되어 있습니다.
첫 번째 시나리오는 독일군이 위치를 벗어났다는 역사적 시나리오다. 그들의 군대는 첫 번째 라운드에서 산산조각 날 것 같지만, 승리 조건은 소련에게 매우 어렵다; 그들은 적어도 역사적으로 만큼은 잘해야 한다.
시나리오 2는 역사적인 병력을 가지고 있지만, 독일군이 비스와 강을 따라 러시아군의 포격망을 벗어나 방어선을 정상으로 후퇴시키는 작전인 슬레이라이드 작전을 수행할 수 있도록 허용하고 있다.
시나리오 3은 슬레이 라이드와 다른 전선으로부터의 증원을 결합한다. 이 보고서는 히틀러가 11월 말이나 12월 초에 뇌졸중으로 쓰러졌으며, 새로운 나치 지도부는 구데리안에게 군사적인 문제를 떠넘길 정도로 충분히 불확실한 입장을 가지고 있다고 추정한다. 아르덴 공세는 취소되었고 부다페스트를 구원하려는 시도와 함께 쿠를란트 포위망에서 상당수의 병력이 철수했다. 이것은 동부 전선에서 독일군의 전력을 약 50% 증가시키고, 독일군의 전차 전력을 두 배로 증가시킨다.
시나리오 1과 2는 개인 플레이 스타일에 따라 8~12시간, 시나리오 3은 12~16시간 안에 완료할 수 있다.
레드 스톰은 1941년 동부 전선 경기 대회와 반대된다. 소련은 대규모 병력을 집결시켰으며 기습적인 공격을 통해 독일군의 전선에 구멍을 뚫을 것이다. 독일 선수는 어떻게든 필사적인 수비를 짜맞춰서 적에게 계속해서 날아가게 해야 한다. 하지만 이 경기에서 시간은 두 선수의 적이다. 소련은 역사적 연대표를 만족시키며 마지막 턴까지 승리를 달성해야 하고, 그렇지 않으면 게임에서 패배하고, 독일은 소련의 베를린 공격을 충분히 지연시켜 소련이 승리하는 것을 막아야 한다.
제국 위에 붉은 폭풍을 위한 규칙은 복잡성은 보통이나 양측이 이 절박한 캠페인을 재현하기에 충분한 크롬을 특징으로 한다. 특수 규칙은 다음과 같다: 캄프그루페 사단 창설, 해군 철수, 기갑군단, 볼크슈투름 사단, 지도자, 소련군 병참 제한, 히틀러 의무 공격 등!
각 게임에는 22”, 34”, 2장의 카운터(총 456장), 규칙, 셋업 차트, 테이블, 주사위, 게임 박스가 포함되어 있다.
《제국을 넘어 붉은 폭풍》은 제2차 세계 대전의 동부 전선에서 소련군이 폴란드, 동프로러시아, 포메라니아를 방어하는 독일군을 격파하고 오데르 강을 건너 베를린으로 진격하는 내용을 담은 테드 라이서 게임이다. 게임에는 세 가지 시나리오가 포함되어 있습니다.
첫 번째 시나리오는 독일군이 위치를 벗어났다는 역사적 시나리오다. 그들의 군대는 첫 번째 라운드에서 산산조각 날 것 같지만, 승리 조건은 소련에게 매우 어렵다; 그들은 적어도 역사적으로 만큼은 잘해야 한다.
시나리오 2는 역사적인 병력을 가지고 있지만, 독일군이 비스와 강을 따라 러시아군의 포격망을 벗어나 방어선을 정상으로 후퇴시키는 작전인 슬레이라이드 작전을 수행할 수 있도록 허용하고 있다.
시나리오 3은 슬레이 라이드와 다른 전선으로부터의 증원을 결합한다. 이 보고서는 히틀러가 11월 말이나 12월 초에 뇌졸중으로 쓰러졌으며, 새로운 나치 지도부는 구데리안에게 군사적인 문제를 떠넘길 정도로 충분히 불확실한 입장을 가지고 있다고 추정한다. 아르덴 공세는 취소되었고 부다페스트를 구원하려는 시도와 함께 쿠를란트 포위망에서 상당수의 병력이 철수했다. 이것은 동부 전선에서 독일군의 전력을 약 50% 증가시키고, 독일군의 전차 전력을 두 배로 증가시킨다.
시나리오 1과 2는 개인 플레이 스타일에 따라 8~12시간, 시나리오 3은 12~16시간 안에 완료할 수 있다.
레드 스톰은 1941년 동부 전선 경기 대회와 반대된다. 소련은 대규모 병력을 집결시켰으며 기습적인 공격을 통해 독일군의 전선에 구멍을 뚫을 것이다. 독일 선수는 어떻게든 필사적인 수비를 짜맞춰서 적에게 계속해서 날아가게 해야 한다. 하지만 이 경기에서 시간은 두 선수의 적이다. 소련은 역사적 연대표를 만족시키며 마지막 턴까지 승리를 달성해야 하고, 그렇지 않으면 게임에서 패배하고, 독일은 소련의 베를린 공격을 충분히 지연시켜 소련이 승리하는 것을 막아야 한다.
제국 위에 붉은 폭풍을 위한 규칙은 복잡성은 보통이나 양측이 이 절박한 캠페인을 재현하기에 충분한 크롬을 특징으로 한다. 특수 규칙은 다음과 같다: 캄프그루페 사단 창설, 해군 철수, 기갑군단, 볼크슈투름 사단, 지도자, 소련군 병참 제한, 히틀러 의무 공격 등!
각 게임에는 22”, 34”, 2장의 카운터(총 456장), 규칙, 셋업 차트, 테이블, 주사위, 게임 박스가 포함되어 있다.
(from Compass Games website):
Red Storm Over the Reich is a Ted Raicer game covering the epic final campaigns of WWII on the Eastern Front, as the forces of the Soviet Union smashed the German armies defending Poland, East Prussia, and Pomerania, and advanced across the Oder to Berlin. Included in the game are three scenarios.
The first scenario is historical, which finds the German forces out of position. Their armies will likely be shattered on the first turn, but the victory conditions are tough on the Soviets– they must do at least as well as historically.
Scenario two has the historic forces, but allows the Germans to implement Operation Sleigh-ride, a sane pull-back of the main defense line along the Vistula out of range of the opening Russian barrage (an operation historically nixed by Hitler) that at least allows for a more orderly flight.
Scenario three combines Sleigh-ride with reinforcements from other fronts. It assumes that Hitler has had an incapacitating stroke in late November or early December, and the new Nazi leadership is sufficiently uncertain of its position that it defers in military matters to Guderian. The Ardennes Offensive is cancelled, as are the attempts to relieve Budapest, as well as substantial forces are evacuated from the Courland pocket. This increases German strength on the main eastern front by approximately 50% and doubles German tank strength, which, when combined with Sleigh-ride gives the Germans some serious fighting strength.
Scenarios one and two can be completed in 8-12 hours and scenario three in 12-16 hours, depending on your individual playing style.
Red Storm is the opposite of 1941 East Front Games: The Soviets have assembled a massive force and will rip gaping holes in the German lines through blitzkrieg-style attacks. The German player must somehow piece together a desperate defense only to have it repeatedly blown apart by the enemy. But time is the enemy of both players in this game. The Soviets need to accomplish their victory by the end of the last turn, satisfying the historical timeline, or they lose the game, and the Germans must delay the Soviet assault on Berlin long enough to prevent the Soviet win.
The rules for Red Storm Over the Reich are moderate in complexity but feature enough chrome for both sides to recreate this desperate campaign. Special rules include: the creation of Kampfgruppe divisions (or not), naval evacuations, panzerfausts, Volksturm divisions, Leaders, Soviet Logistical Constraint, Hitler mandated attacks and more!
Included with each game are two maps each 22” by 34”, two sheets of counters (456 total), rules, set-up charts, tables, dice and game box.
Red Storm Over the Reich is a Ted Raicer game covering the epic final campaigns of WWII on the Eastern Front, as the forces of the Soviet Union smashed the German armies defending Poland, East Prussia, and Pomerania, and advanced across the Oder to Berlin. Included in the game are three scenarios.
The first scenario is historical, which finds the German forces out of position. Their armies will likely be shattered on the first turn, but the victory conditions are tough on the Soviets– they must do at least as well as historically.
Scenario two has the historic forces, but allows the Germans to implement Operation Sleigh-ride, a sane pull-back of the main defense line along the Vistula out of range of the opening Russian barrage (an operation historically nixed by Hitler) that at least allows for a more orderly flight.
Scenario three combines Sleigh-ride with reinforcements from other fronts. It assumes that Hitler has had an incapacitating stroke in late November or early December, and the new Nazi leadership is sufficiently uncertain of its position that it defers in military matters to Guderian. The Ardennes Offensive is cancelled, as are the attempts to relieve Budapest, as well as substantial forces are evacuated from the Courland pocket. This increases German strength on the main eastern front by approximately 50% and doubles German tank strength, which, when combined with Sleigh-ride gives the Germans some serious fighting strength.
Scenarios one and two can be completed in 8-12 hours and scenario three in 12-16 hours, depending on your individual playing style.
Red Storm is the opposite of 1941 East Front Games: The Soviets have assembled a massive force and will rip gaping holes in the German lines through blitzkrieg-style attacks. The German player must somehow piece together a desperate defense only to have it repeatedly blown apart by the enemy. But time is the enemy of both players in this game. The Soviets need to accomplish their victory by the end of the last turn, satisfying the historical timeline, or they lose the game, and the Germans must delay the Soviet assault on Berlin long enough to prevent the Soviet win.
The rules for Red Storm Over the Reich are moderate in complexity but feature enough chrome for both sides to recreate this desperate campaign. Special rules include: the creation of Kampfgruppe divisions (or not), naval evacuations, panzerfausts, Volksturm divisions, Leaders, Soviet Logistical Constraint, Hitler mandated attacks and more!
Included with each game are two maps each 22” by 34”, two sheets of counters (456 total), rules, set-up charts, tables, dice and game box.
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