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BGG랭킹
BGG전체 : 1366
STRATEGY : 719
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인원
2-4 명
BGG추천: 2-4 명 -
게임시간
30-60 분
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연령
12+
BGG추천: 10+ -
게임 난이도
2.20 / 5
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디자이너
J. Alex Kevern
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아티스트
Chris Ostrowski, Gordon Tucker
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인원
게임 소개
게시자의 설명:
다음 위대한 기술혁명이 바로 여기에 있습니다. 정보, 교통, 산업 & mdash를 위한 지각 있는 로봇들이 우리의 손끝에 있습니다. 이제 그것들을 만드는 것이 쉬운 부분입니다. 그것들을 프로그래밍하는 것은 더 복잡한 것으로 증명되었다. 소수에 그치는 기업들이 등장했지만 한 곳만이 승소할 것이다. 중요한 봇을 조달하여 네트워크에 연결하는 것은 분명합니다. 네 시스템에 영향을 미칠 거야 올바르게 예측하고, 봇을 효과적으로 프로그래밍하며, 올바른 투자자를 유치하여 현명한 혁신을 주도하십시오.
센티엔트에서는 플레이어들이 공장에서 프로그래밍할 수 있는 로봇 중에서 선택하는 임무를 맡고 있다. 추가된 각각의 로봇은 보드를 수정하여 투자자들의 관심을 끌고 있습니다. 봇을 효율적으로 프로그래밍하고 후원자의 지원을 받아 가장 강력한 작업을 구축할 수 있습니다.
GTS 문서의 설명:
《센티언트》는 J. 알렉스 케번이 제작한 주사위 조작 게임이다. 그의 다른 게임들과 마찬가지로 센티언트는 똑똑하고 단순하며 보람 있는 선택들로 가득 차 있다. 각 턴에는 사용 가능한 봇을 선택하고 공장에 추가한 다음 봇을 최적화하는 것과 투자자를 유혹하는 것 사이에서 리소스를 어떻게 나눌지 결정하는 작업이 포함됩니다. 만족스러운 퍼즐을 즐기는 플레이어들은 선택된 봇을 공장에 추가하는 데 어려움이 있다는 것을 알게 될 것이다. 각 슬롯에는 선택한 봇 카드에 따라 수정되는 다이가 양쪽에 있습니다. 단, 다음 차례에 인접한 봇을 하나 더 추가하면 주사위가 다시 수정됩니다. 라운드 종료 시 주사위는 봇이 얼마나 효율적으로 프로그래밍되었는지를 결정하고 주사위 수에 따라 다양한 포인트를 부여합니다. 당신은 모든 것을 완벽하게 정리할 수 있다. 즉, 당신이 선택한 마지막 봇이 인접한 주사위를 바꿀 때까지. 잘못된 결정이나 잘못된 선택으로 인해 여러분의 계획은 무너지고 포인트가 쉽게 손실될 수 있습니다!
다음 위대한 기술혁명이 바로 여기에 있습니다. 정보, 교통, 산업 & mdash를 위한 지각 있는 로봇들이 우리의 손끝에 있습니다. 이제 그것들을 만드는 것이 쉬운 부분입니다. 그것들을 프로그래밍하는 것은 더 복잡한 것으로 증명되었다. 소수에 그치는 기업들이 등장했지만 한 곳만이 승소할 것이다. 중요한 봇을 조달하여 네트워크에 연결하는 것은 분명합니다. 네 시스템에 영향을 미칠 거야 올바르게 예측하고, 봇을 효과적으로 프로그래밍하며, 올바른 투자자를 유치하여 현명한 혁신을 주도하십시오.
센티엔트에서는 플레이어들이 공장에서 프로그래밍할 수 있는 로봇 중에서 선택하는 임무를 맡고 있다. 추가된 각각의 로봇은 보드를 수정하여 투자자들의 관심을 끌고 있습니다. 봇을 효율적으로 프로그래밍하고 후원자의 지원을 받아 가장 강력한 작업을 구축할 수 있습니다.
GTS 문서의 설명:
《센티언트》는 J. 알렉스 케번이 제작한 주사위 조작 게임이다. 그의 다른 게임들과 마찬가지로 센티언트는 똑똑하고 단순하며 보람 있는 선택들로 가득 차 있다. 각 턴에는 사용 가능한 봇을 선택하고 공장에 추가한 다음 봇을 최적화하는 것과 투자자를 유혹하는 것 사이에서 리소스를 어떻게 나눌지 결정하는 작업이 포함됩니다. 만족스러운 퍼즐을 즐기는 플레이어들은 선택된 봇을 공장에 추가하는 데 어려움이 있다는 것을 알게 될 것이다. 각 슬롯에는 선택한 봇 카드에 따라 수정되는 다이가 양쪽에 있습니다. 단, 다음 차례에 인접한 봇을 하나 더 추가하면 주사위가 다시 수정됩니다. 라운드 종료 시 주사위는 봇이 얼마나 효율적으로 프로그래밍되었는지를 결정하고 주사위 수에 따라 다양한 포인트를 부여합니다. 당신은 모든 것을 완벽하게 정리할 수 있다. 즉, 당신이 선택한 마지막 봇이 인접한 주사위를 바꿀 때까지. 잘못된 결정이나 잘못된 선택으로 인해 여러분의 계획은 무너지고 포인트가 쉽게 손실될 수 있습니다!
Description from the publisher:
The next great technological revolution is here. Sentient robots for information, transportation, industry — all at our fingertips. Building them is now the easy part. Programming them has proven to be more complicated. A handful of companies have emerged claiming to pull it off, but only one will win out. Your mission is clear: Procure valuable bots and plug them into your network. They'll have an effect on your systems. Anticipate it correctly, program your bots effectively, and attract the right investors to win and lead the sentient revolution.
In Sentient, players are tasked with choosing from available robots to program in their factory. Each robot that is added modifies your board and attracts the interest of investors for your company. Program your bots efficiently and collect the support of your patrons to build the most formidable operation.
Description from GTS article:
Sentient is a dice-manipulation game by J. Alex Kevern (World’s Fair 1893, Gold West). As with his other games, Sentient is filled with smart, simple, and rewarding choices. Each turn involves choosing an available bot, adding it to your factory, and deciding how to divide your resources between optimizing your bot and wooing investors. Players who enjoy a satisfying puzzle will appreciate the difficulty in adding the chosen bot to their factory. Each slot has a die on either side that will be modified based on the chosen bot card. But, adding another adjacent bot the next turn will modify the dice once again. The dice at the end of the round will determine how efficiently your bots were programmed and will grant you varying points based on the dice numbers. You may have everything perfectly sorted out — that is, until the last bot you choose changes the adjacent dice. Your plan can crumble and points can easily be lost with an errant decision or wrong choice!
The next great technological revolution is here. Sentient robots for information, transportation, industry — all at our fingertips. Building them is now the easy part. Programming them has proven to be more complicated. A handful of companies have emerged claiming to pull it off, but only one will win out. Your mission is clear: Procure valuable bots and plug them into your network. They'll have an effect on your systems. Anticipate it correctly, program your bots effectively, and attract the right investors to win and lead the sentient revolution.
In Sentient, players are tasked with choosing from available robots to program in their factory. Each robot that is added modifies your board and attracts the interest of investors for your company. Program your bots efficiently and collect the support of your patrons to build the most formidable operation.
Description from GTS article:
Sentient is a dice-manipulation game by J. Alex Kevern (World’s Fair 1893, Gold West). As with his other games, Sentient is filled with smart, simple, and rewarding choices. Each turn involves choosing an available bot, adding it to your factory, and deciding how to divide your resources between optimizing your bot and wooing investors. Players who enjoy a satisfying puzzle will appreciate the difficulty in adding the chosen bot to their factory. Each slot has a die on either side that will be modified based on the chosen bot card. But, adding another adjacent bot the next turn will modify the dice once again. The dice at the end of the round will determine how efficiently your bots were programmed and will grant you varying points based on the dice numbers. You may have everything perfectly sorted out — that is, until the last bot you choose changes the adjacent dice. Your plan can crumble and points can easily be lost with an errant decision or wrong choice!
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