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BGG랭킹
BGG전체 : 248
PARTYGAMES : 6
FAMILYGAMES : 51 -
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인원
2-2 명
BGG추천: 2-2 명 -
게임시간
15-30 분
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연령
11+
BGG추천: 12+ -
게임 난이도
1.36 / 5
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디자이너
Vlaada Chvátil, Scot Eaton
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아티스트
Tomáš Kučerovský
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인원
게임 소개
코드네임 듀엣은 코드네임즈 &mdash의 기본 요소를 유지하며, 테이블 &mdash에 있는 사람 중 누군가가 당신의 에이전트를 식별하도록 하기 위한 단서들을 제공한다. (당신의 요원들이 누구인지 아직 모르는 이유는 나중에 의회 수사관들이 당신에게 질문할 것입니다!)
플레이를 설정하려면 25개의 단어 카드를 5×5 눈금 안에 배치하십시오. 각 플레이어가 카드의 한쪽 면을 볼 수 있도록 홀더에 키 카드를 놓습니다. 각 플레이어는 5&배 5개의 격자가 카드에 표시되며, 9개의 정사각형은 녹색(요원을 나타냄), 3개의 정사각형은 검은색(암살을 나타냄)으로 표시됩니다. 각 면의 9개 사각형 중 3개 사각형도 다른 면의 무고한 방관자, 한쪽 암살자는 양쪽이 검은 색, 한쪽은 녹색이다.
게임에서 이기려면 시간이 다 가기 전에 암살자 &mdash를 밝히지 않고 15명의 에이전트 &mdash를 모두 공개해야 합니다. 어느 쪽이든 첫 번째 단어에 대한 단서를 숫자와 함께 상대방에게 주기로 결정할 수 있다. 누구든 단서를 받는 사람은 카드에 손가락을 대고 그 요원의 신원을 확인합니다. 맞으면 다른 하나를 식별하려고 시도할 수 있습니다. 만약 그들이 방관자를 식별한다면, 그들의 추측 시간은 끝납니다. 암살자의 신원이 밝혀지면 둘 다 지는 거야! 일반적인 코드네임과 달리, 그들은 매번 한 요원을 식별하는 한 계속해서 추측할 수 있다; 이것은 이전의 단서로 돌아가서 그들이 이전에 놓쳤던 단서들을 찾는 데 유용하다. 첫 번째 단서가 주어진 후, 플레이어들은 번갈아 가면서 단서들을 줍니다.
플레이를 설정하려면 25개의 단어 카드를 5×5 눈금 안에 배치하십시오. 각 플레이어가 카드의 한쪽 면을 볼 수 있도록 홀더에 키 카드를 놓습니다. 각 플레이어는 5&배 5개의 격자가 카드에 표시되며, 9개의 정사각형은 녹색(요원을 나타냄), 3개의 정사각형은 검은색(암살을 나타냄)으로 표시됩니다. 각 면의 9개 사각형 중 3개 사각형도 다른 면의 무고한 방관자, 한쪽 암살자는 양쪽이 검은 색, 한쪽은 녹색이다.
게임에서 이기려면 시간이 다 가기 전에 암살자 &mdash를 밝히지 않고 15명의 에이전트 &mdash를 모두 공개해야 합니다. 어느 쪽이든 첫 번째 단어에 대한 단서를 숫자와 함께 상대방에게 주기로 결정할 수 있다. 누구든 단서를 받는 사람은 카드에 손가락을 대고 그 요원의 신원을 확인합니다. 맞으면 다른 하나를 식별하려고 시도할 수 있습니다. 만약 그들이 방관자를 식별한다면, 그들의 추측 시간은 끝납니다. 암살자의 신원이 밝혀지면 둘 다 지는 거야! 일반적인 코드네임과 달리, 그들은 매번 한 요원을 식별하는 한 계속해서 추측할 수 있다; 이것은 이전의 단서로 돌아가서 그들이 이전에 놓쳤던 단서들을 찾는 데 유용하다. 첫 번째 단서가 주어진 후, 플레이어들은 번갈아 가면서 단서들을 줍니다.
Codenames Duet keeps the basic elements of Codenames — give one-word clues to try to get someone to identify your agents among those on the table — but now you're working together as a team to find all of your agents. (Why you don't already know who your agents are is a question that Congressional investigators will get on your back about later!)
To set up play, lay out 25 word cards in a 5×5 grid. Place a key card in the holder so that each player sees one side of the card. Each player sees a 5×5 grid on the card, with nine of the squares colored green (representing your agents) and three squares colored black (representing assassins). Three of the nine squares on each side are also green on the other side, one assassin is black on both sides, one is green on the other side and the other is an innocent bystander on the other side.
Collectively, you need to reveal all fifteen agents — without revealing an assassin — before time runs out in order to win the game. Either player can decide to give the first one-word clue to the other player, along with a number. Whoever receives the clue places a finger on a card to identify that agent. If correct, they can attempt to identify another one. If they identify a bystander, then their guessing time ends. If they identify an assassin, you both lose! Unlike regular Codenames, they can keep guessing as long as they keep identifying an agent each time; this is useful for going back to previous clues and finding ones they missed earlier. After the first clue is given, players alternate giving clues.
To set up play, lay out 25 word cards in a 5×5 grid. Place a key card in the holder so that each player sees one side of the card. Each player sees a 5×5 grid on the card, with nine of the squares colored green (representing your agents) and three squares colored black (representing assassins). Three of the nine squares on each side are also green on the other side, one assassin is black on both sides, one is green on the other side and the other is an innocent bystander on the other side.
Collectively, you need to reveal all fifteen agents — without revealing an assassin — before time runs out in order to win the game. Either player can decide to give the first one-word clue to the other player, along with a number. Whoever receives the clue places a finger on a card to identify that agent. If correct, they can attempt to identify another one. If they identify a bystander, then their guessing time ends. If they identify an assassin, you both lose! Unlike regular Codenames, they can keep guessing as long as they keep identifying an agent each time; this is useful for going back to previous clues and finding ones they missed earlier. After the first clue is given, players alternate giving clues.
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- Lv.26 HYBRIDo
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2022-03-21 20:15:09
둘이서 할 수 있는 최고의 단어게임!
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