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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
40-0 분
-
연령
5+
BGG추천: 6+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Matteo Perlini
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아티스트
-
인원
게임 소개
콘스탄타는 새롭고 간단한 아이디어를 가진 사각 그리드 연결 게임으로, 스택 조각을 사용하고 크로스컷의 스톤 수를 기반으로 다수 메커니즘으로 크로스컷을 해결한다.
보드
콘스탄타는 11x11 정사각형 그리드에서 플레이할 수 있으며, 더 전략적인 게임플레이를 위해 사용할 수 있다. 보드의 왼쪽과 오른쪽 가장자리는 흰색이고, 위쪽과 아래쪽 가장자리는 검은색입니다.
정의들
조각은 한 공간에 한 개 또는 두 개의 돌을 쌓아 올린 것입니다.
약한 쌍은 대각선으로 인접한 같은 색의 두 조각의 집합으로, 두 조각에 직교적으로 인접한 같은 색의 조각이 없다.
약한 쌍의 순위는 약한 쌍의 돌의 개수입니다. 이 값은 2 ~ 4 사이일 수 있습니다.
크로스컷은 대각선으로 인접한 검은색 조각 두 개와 대각선으로 인접한 흰색 조각 두 개로 구성된 2x2 세트의 조각입니다.
목표
콘스탄타의 목표는 당신의 색이 표시된 보드의 반대쪽 가장자리를 연결하는 당신의 조각들의 연결된 체인을 형성하는 것입니다. 즉, 흰색은 왼쪽과 오른쪽 가장자리를 연결하고 검은색은 위쪽과 아래쪽 가장자리를 연결합니다. 모서리는 인접한 두 모서리의 일부로 간주됩니다.
당신이 상대편과 스쿼의 차례가 끝날 때 연결된 체인이 있을 때 승리합니다.
두 조각은 다음과 같은 경우에 서로 연결된 것으로 간주된다.
- 직교 인접 또는
- 대각선 인접 및: 약한 쌍은 크로스컷에 속하지 않거나 약한 쌍은 크로스컷에 속하는 가장 높은 순위 약한 쌍입니다.
콘스탄타에서는 추첨이 불가능합니다.
놀다
게임은 빈 판으로 시작합니다. 각 플레이어는 블랙 또는 화이트 색상이 할당되어 있습니다. 검은색이 먼저 재생되고 나서 번갈아 돌아간다.
검은 돌 하나를 한 칸에 놓고 검은 돌멩이가 먼저 경기를 한다. 이 동작이 끝나면 플레이어는 돌아가면서 두 개의 돌을 서로 다른 두 개의 빈 공간에 두거나 두 개의 돌을 한 개의 빈 공간에 쌓는다.
순위가 같은 약한 쌍은 크로스컷을 형성할 수 없다.
온라인 재생
Stephen Tavener의 AI에 대한 http://mrraow.com/index.php/aiai-home/(Java 8 필요)
보드
콘스탄타는 11x11 정사각형 그리드에서 플레이할 수 있으며, 더 전략적인 게임플레이를 위해 사용할 수 있다. 보드의 왼쪽과 오른쪽 가장자리는 흰색이고, 위쪽과 아래쪽 가장자리는 검은색입니다.
정의들
조각은 한 공간에 한 개 또는 두 개의 돌을 쌓아 올린 것입니다.
약한 쌍은 대각선으로 인접한 같은 색의 두 조각의 집합으로, 두 조각에 직교적으로 인접한 같은 색의 조각이 없다.
약한 쌍의 순위는 약한 쌍의 돌의 개수입니다. 이 값은 2 ~ 4 사이일 수 있습니다.
크로스컷은 대각선으로 인접한 검은색 조각 두 개와 대각선으로 인접한 흰색 조각 두 개로 구성된 2x2 세트의 조각입니다.
목표
콘스탄타의 목표는 당신의 색이 표시된 보드의 반대쪽 가장자리를 연결하는 당신의 조각들의 연결된 체인을 형성하는 것입니다. 즉, 흰색은 왼쪽과 오른쪽 가장자리를 연결하고 검은색은 위쪽과 아래쪽 가장자리를 연결합니다. 모서리는 인접한 두 모서리의 일부로 간주됩니다.
당신이 상대편과 스쿼의 차례가 끝날 때 연결된 체인이 있을 때 승리합니다.
두 조각은 다음과 같은 경우에 서로 연결된 것으로 간주된다.
- 직교 인접 또는
- 대각선 인접 및: 약한 쌍은 크로스컷에 속하지 않거나 약한 쌍은 크로스컷에 속하는 가장 높은 순위 약한 쌍입니다.
콘스탄타에서는 추첨이 불가능합니다.
놀다
게임은 빈 판으로 시작합니다. 각 플레이어는 블랙 또는 화이트 색상이 할당되어 있습니다. 검은색이 먼저 재생되고 나서 번갈아 돌아간다.
검은 돌 하나를 한 칸에 놓고 검은 돌멩이가 먼저 경기를 한다. 이 동작이 끝나면 플레이어는 돌아가면서 두 개의 돌을 서로 다른 두 개의 빈 공간에 두거나 두 개의 돌을 한 개의 빈 공간에 쌓는다.
순위가 같은 약한 쌍은 크로스컷을 형성할 수 없다.
온라인 재생
Stephen Tavener의 AI에 대한 http://mrraow.com/index.php/aiai-home/(Java 8 필요)
Consta is a square grid connection game with a new and simple idea: to use stacked pieces and to resolve crosscuts with a majority mechanism based on the number of stones in the crosscut.
BOARD
Consta is played on a 11x11 square grid; bigger boards can be used for more strategic gameplay. The left and right edges of the board are colored white; the top and bottom edges are colored black.
DEFINITIONS
A piece is a single stone or two stacked stones in a single space.
A weak pair is a set of two like-colored, diagonally adjacent pieces such that there is no like-colored piece orthogonally adjacent to both.
The rank of a weak pair is the number of stones in that weak pair. This value can range from 2 to 4.
A crosscut is a 2x2 set of pieces consisting of two diagonally adjacent black pieces and two diagonally adjacent white pieces.
OBJECTIVE
The goal of Consta is to form a connected chain of your pieces linking the opposite edges of the board marked by your color. I.e. White should connect the Left and Right edges and Black should connect the Top and Bottom edges. A corner is considered to be part of both adjoining edges.
You win when you have a connected chain at the end of the opponent’s turn.
Two pieces are considered to be connected to each other if they are:
- orthogonally adjacent or
- diagonally adjacent and: the weak pair doesn't belong to a crosscut or the weak pair is the highest rank weak pair that belongs to a crosscut.
No draws are possible in Consta.
PLAY
The game begins with an empty board. Each player has an allocated color: Black or White. Black plays first, then turns alternate.
Black plays first, placing one black stone on one space. After this move players take turns placing two stones on two different unoccupied spaces or placing two stacked stones on one single unoccupied space.
It is not allowed to form a crosscut of weak pairs with the same rank.
Online Play
Against Stephen Tavener's AI at http://mrraow.com/index.php/aiai-home/ (Java 8 required)
BOARD
Consta is played on a 11x11 square grid; bigger boards can be used for more strategic gameplay. The left and right edges of the board are colored white; the top and bottom edges are colored black.
DEFINITIONS
A piece is a single stone or two stacked stones in a single space.
A weak pair is a set of two like-colored, diagonally adjacent pieces such that there is no like-colored piece orthogonally adjacent to both.
The rank of a weak pair is the number of stones in that weak pair. This value can range from 2 to 4.
A crosscut is a 2x2 set of pieces consisting of two diagonally adjacent black pieces and two diagonally adjacent white pieces.
OBJECTIVE
The goal of Consta is to form a connected chain of your pieces linking the opposite edges of the board marked by your color. I.e. White should connect the Left and Right edges and Black should connect the Top and Bottom edges. A corner is considered to be part of both adjoining edges.
You win when you have a connected chain at the end of the opponent’s turn.
Two pieces are considered to be connected to each other if they are:
- orthogonally adjacent or
- diagonally adjacent and: the weak pair doesn't belong to a crosscut or the weak pair is the highest rank weak pair that belongs to a crosscut.
No draws are possible in Consta.
PLAY
The game begins with an empty board. Each player has an allocated color: Black or White. Black plays first, then turns alternate.
Black plays first, placing one black stone on one space. After this move players take turns placing two stones on two different unoccupied spaces or placing two stacked stones on one single unoccupied space.
It is not allowed to form a crosscut of weak pairs with the same rank.
Online Play
Against Stephen Tavener's AI at http://mrraow.com/index.php/aiai-home/ (Java 8 required)
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