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BGG랭킹
BGG전체 : 1035
CGS : 25
7.6워해머 언더월드: 섀이드스파이어
Warhammer Underworlds: Shadespire (2017) -
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인원
2-2 명
BGG추천: 2-2+ 명 -
게임시간
30-30 분
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연령
12+
BGG추천: 12+ -
게임 난이도
2.52 / 5
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디자이너
David Sanders
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아티스트
-
인원
게임 소개
워해머 언더월드는 전술 경기장 전투 게임이다. 균형 잡힌 소규모 전술 게임을 위해 고안된 시스템으로 누구나 쉽고 빠르게 할 수 있지만 경험이 풍부한 선수들도 숙달하기 어려워할 것이다. 경기 규칙은 경쟁적인 플레이를 염두에 두고 설계되었으며, 대규모 경기보다 적은 표면에서 45분 이내에 경기를 진행할 수 있으며 클럽이나 토너먼트 경기에 이상적입니다. 그뿐만 아니라, 저희는 이 게임의 조직적인 플레이 시스템을 첫날부터 전적으로 지원할 것입니다.
이 게임에서 사용할 수 있는 힘은 죽음의 왕국 전역의 종족에서 추출할 수 있습니다. 지그마 시대로 처음 진입한 이후 새로운 미니어처를 받지 못한 종족을 위한 것도 있습니다. 각각의 세트는 조립하기 쉬운 푸시핏 미니어처들로 구성된 작은 밴드로 구성될 것입니다 우리의 단일 포즈 영웅들의 스타일로 말이죠 그 파벌의 전사들의 특정 밴드를 나타낼 것입니다. 이것들은 색칠된 플라스틱으로 제공되고 함께 클립으로 되어있기 때문에 접착제나 페인트가 필요 없이 상자를 연 지 몇 분 안에 그것들을 가지고 놀 수 있습니다! (비록 그것들은 훌륭해 보이고 당신의 주사위가 더 잘 굴러갈 것입니다; 아마도)
게임은 고유한 주사위와 카드 덱을 사용하여 진행되며, 이는 각 파벌마다 어느 정도 고유할 것이다. 게임에 사용되는 두 카드 덱 모두 완전한 사용자 정의가 가능하며, 이는 사용할 수 있는 능력과 달성할 목표를 모두 조합하여 만들도록 선택할 수 있다는 것을 의미합니다. 이것은 게임에서 정말 보람 있는 부분이 될 수 있고 같은 파벌이라도 매우 다른 방식으로 플레이될 수 있다는 것을 의미한다. 게임 스토어, 클럽, 토너먼트에서 모든 종류의 조합이 시도될 것으로 기대하고 있습니다.
—출판사의 설명
이 게임에서 사용할 수 있는 힘은 죽음의 왕국 전역의 종족에서 추출할 수 있습니다. 지그마 시대로 처음 진입한 이후 새로운 미니어처를 받지 못한 종족을 위한 것도 있습니다. 각각의 세트는 조립하기 쉬운 푸시핏 미니어처들로 구성된 작은 밴드로 구성될 것입니다 우리의 단일 포즈 영웅들의 스타일로 말이죠 그 파벌의 전사들의 특정 밴드를 나타낼 것입니다. 이것들은 색칠된 플라스틱으로 제공되고 함께 클립으로 되어있기 때문에 접착제나 페인트가 필요 없이 상자를 연 지 몇 분 안에 그것들을 가지고 놀 수 있습니다! (비록 그것들은 훌륭해 보이고 당신의 주사위가 더 잘 굴러갈 것입니다; 아마도)
게임은 고유한 주사위와 카드 덱을 사용하여 진행되며, 이는 각 파벌마다 어느 정도 고유할 것이다. 게임에 사용되는 두 카드 덱 모두 완전한 사용자 정의가 가능하며, 이는 사용할 수 있는 능력과 달성할 목표를 모두 조합하여 만들도록 선택할 수 있다는 것을 의미합니다. 이것은 게임에서 정말 보람 있는 부분이 될 수 있고 같은 파벌이라도 매우 다른 방식으로 플레이될 수 있다는 것을 의미한다. 게임 스토어, 클럽, 토너먼트에서 모든 종류의 조합이 시도될 것으로 기대하고 있습니다.
—출판사의 설명
Warhammer Underworlds is a tactical arena combat game. This is a system designed for balanced, small-scale tactical games that can be played quickly and easily by anyone, but which even experienced players will find challenging to master. The game rules are designed with competitive play in mind; matches can be played in under 45 minutes, on a smaller surface than our larger-scale games, and will be ideal for club or tournament play. And not only that, we’ll be fully supporting an organized play system for this game, right from day one.
The forces you can use in this game will be drawn from races across the Mortal Realms, including some for factions that have not received any new miniatures since we first ventured into the Age of Sigmar. Each of these sets will be composed of a small band of easy-to-assemble, push-fit miniatures in the style of our single-pose heroes to represent a specific band of warriors from that faction. These are provided in coloured plastic, and clip together, so you can quite literally be playing with them within minutes of opening the box with no glue or paint needed! (Though they do look great painted, and your dice will roll better – probably.)
The game is played using unique dice and card decks, and these will, to an extent, be unique to each faction. Both decks of cards used in the game are fully customisable – meaning you can choose to create all manner of combinations of overlapping abilities to use and objectives to achieve. This can be a really rewarding part of the game – and means that even the same faction can be played in wildly different ways. We’re expecting to see all sorts of combinations tried out at game stores, clubs and in tournaments.
—description from the publisher
The forces you can use in this game will be drawn from races across the Mortal Realms, including some for factions that have not received any new miniatures since we first ventured into the Age of Sigmar. Each of these sets will be composed of a small band of easy-to-assemble, push-fit miniatures in the style of our single-pose heroes to represent a specific band of warriors from that faction. These are provided in coloured plastic, and clip together, so you can quite literally be playing with them within minutes of opening the box with no glue or paint needed! (Though they do look great painted, and your dice will roll better – probably.)
The game is played using unique dice and card decks, and these will, to an extent, be unique to each faction. Both decks of cards used in the game are fully customisable – meaning you can choose to create all manner of combinations of overlapping abilities to use and objectives to achieve. This can be a really rewarding part of the game – and means that even the same faction can be played in wildly different ways. We’re expecting to see all sorts of combinations tried out at game stores, clubs and in tournaments.
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