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BGG랭킹
BGG전체 : 9164
WARGAMES : 1349
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인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
180-180 분
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연령
12+
BGG추천: 16+ -
게임 난이도
2.63 / 5
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디자이너
Ron Draker
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아티스트
Sean Cooke, Anna Dorothea Lisiewska-Therbusch
-
인원
게임 소개
1756년, 프리드리히 대왕은 작센과 그의 적 오스트리아를 선제공격하여 7년 전쟁을 촉발시켰고, 신생 국가인 프로이센을 상대로 유럽에서 가장 강력한 나라들과 경쟁했다. 프리드리히 2세의 도박은 프로이센을 거의 멸망시켰지만, 수적으로 우세한 군대와 지연된 많은 전투, 영국의 금, 그리고 러시아의 차리나 엘리자베스의 적시에 사망함으로써 프로이센을 구했고 위대한 장군으로서 프리드리히 2세의 위치를 확고히 했다.
프로이센의 방어대는 중앙유럽을 장악하기 위한 치열한 투쟁을 재현한다. 잘 증명된 카드 중심의 액션 시스템을 사용하여 이 게임은 기동, 요새, 공성, 보급의 중요성과 잠재적으로 비용이 많이 드는 겨울 캠페인의 옵션을 보여준다. 프로이센, 오스트리아, 프랑스, 러시아, 스웨덴은 지도자와 포병, 중보병, 기병, 코사크, 요새로 대표된다.
플레이어들은 카드를 관리하는데 있어서 어려운 선택을 하게 되는데, 어떤 것들은 유닛을 이동하거나 전투 확률을 수정하는데 사용될 수 있기 때문이다. 게임 메카니즘은 포지션과 "에 대한 책략에 대한 이 시기의 초점을 반영한다.전쟁의 마찰은 많은 동맹 지도자들의 우유부단함을 아름답게 모델링한다. 이것은 프로이센이라는 작은 나라가 당대 가장 강력한 국가들의 무게를 합친 것을 어떻게 견딜 수 있었는지 그 무엇보다도 설명해준다. 프리드리히 2세는 프로이센의 생존을 자신의 행동보다는 동맹군 지휘관의 소심함 탓으로 돌렸다.
이 게임은 지금 www에서 이용할 수 있습니다.worthingtongames.com
프로이센의 방어대는 중앙유럽을 장악하기 위한 치열한 투쟁을 재현한다. 잘 증명된 카드 중심의 액션 시스템을 사용하여 이 게임은 기동, 요새, 공성, 보급의 중요성과 잠재적으로 비용이 많이 드는 겨울 캠페인의 옵션을 보여준다. 프로이센, 오스트리아, 프랑스, 러시아, 스웨덴은 지도자와 포병, 중보병, 기병, 코사크, 요새로 대표된다.
플레이어들은 카드를 관리하는데 있어서 어려운 선택을 하게 되는데, 어떤 것들은 유닛을 이동하거나 전투 확률을 수정하는데 사용될 수 있기 때문이다. 게임 메카니즘은 포지션과 "에 대한 책략에 대한 이 시기의 초점을 반영한다.전쟁의 마찰은 많은 동맹 지도자들의 우유부단함을 아름답게 모델링한다. 이것은 프로이센이라는 작은 나라가 당대 가장 강력한 국가들의 무게를 합친 것을 어떻게 견딜 수 있었는지 그 무엇보다도 설명해준다. 프리드리히 2세는 프로이센의 생존을 자신의 행동보다는 동맹군 지휘관의 소심함 탓으로 돌렸다.
이 게임은 지금 www에서 이용할 수 있습니다.worthingtongames.com
In 1756, Frederick the Great launched a preemptive strike on Saxony and his archenemy Austria, sparking the Seven Years War and pitting the most powerful countries of Europe against the fledgling state of Prussia. Frederick's gamble nearly destroyed Prussia, but a few stunning victories over numerically superior forces, many delaying actions, British gold, and the timely death of Tsarina Elizabeth of Russia saved Prussia and ensured Frederick's place in history as a great general.
Prussia's Defiant Stand recreates the fierce struggle for mastery of Central Europe. Using the well-proven, card-driven action system the game showcases the importance of maneuver, fortresses, sieges, supply, and the potentially costly option of winter campaigning. The countries of Prussia, Austria, France, Russia, and Sweden are represented with units for leaders and artillery, heavy and light infantry, cavalry, Cossacks, and fortresses.
Players will have difficult choices in managing their cards as some can be used for "commands" to move units, or used to modify combat odds. The game mechanics reflect the period's focus on maneuver for position and a "Frictions of War" table beautifully models the indecisiveness of many allied leaders. This explains more than anything how the small nation of Prussia was able to withstand the combined weight of the most powerful states of the day. Frederick himself attributed Prussia's survival more to the timidity of allied commanders than to his own actions.
This game is available now at www.worthingtongames.com
Prussia's Defiant Stand recreates the fierce struggle for mastery of Central Europe. Using the well-proven, card-driven action system the game showcases the importance of maneuver, fortresses, sieges, supply, and the potentially costly option of winter campaigning. The countries of Prussia, Austria, France, Russia, and Sweden are represented with units for leaders and artillery, heavy and light infantry, cavalry, Cossacks, and fortresses.
Players will have difficult choices in managing their cards as some can be used for "commands" to move units, or used to modify combat odds. The game mechanics reflect the period's focus on maneuver for position and a "Frictions of War" table beautifully models the indecisiveness of many allied leaders. This explains more than anything how the small nation of Prussia was able to withstand the combined weight of the most powerful states of the day. Frederick himself attributed Prussia's survival more to the timidity of allied commanders than to his own actions.
This game is available now at www.worthingtongames.com
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