-
BGG랭킹
BGG전체 : 0
-
-
인원
2-5 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
45-45 분
-
연령
9+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
1.00 / 5
-
디자이너
Ari Heinilä
-
아티스트
-
인원
게임 소개
그 선수들은 에베레스트 산을 정복하기 위해 경쟁한다. 이 게임은 에베레스트의 동쪽, 남서쪽, 북쪽 면의 3차원 산을 특징으로 한다.
선수들은 카트만두와 라싸 중 하나를 선택할 수 있다. 플레이어는 주사위를 굴리면서 전진합니다. 접근 행진은 보드의 평평한 부분에서 진행되며 베이스캠프에 도착하면 정상으로 가는 더 긴 경로와 더 짧은 경로 중 하나를 선택할 수 있습니다.
접근 행진, 캠프, 클라이밍 이벤트 등 3종류의 이벤트 카드가 있다. 카드는 플레이어가 표시된 공간이나 캠프에 착지할 때 추첨됩니다. 정복을 앞당기거나 늦추는 데는 좋은 일도 있고 나쁜 일도 있다.
클라이밍을 할 때 선수들은 캠프를 4개 설치하고 그 사이를 왔다 갔다 해야 한다. 알루미늄 사다리와 안전 로프는 성공적인 다이 롤로 차즘과 나쁜 지점을 통과하여 설치될 수 있습니다. 플레이어가 데스 존(Death Zone, 8000m 이상)에 진입하면 산소 탱크가 필요합니다. 선수가 정상에 오르지 못하는 사이에 산소가 모두 소모될 경우를 대비해 이전 캠프로 돌아와 더 많은 산소를 공급받아야 한다. 에베레스트 등정을 마치고 베이스캠프에 돌아온 첫 번째 선수가 우승자다.
선수들은 카트만두와 라싸 중 하나를 선택할 수 있다. 플레이어는 주사위를 굴리면서 전진합니다. 접근 행진은 보드의 평평한 부분에서 진행되며 베이스캠프에 도착하면 정상으로 가는 더 긴 경로와 더 짧은 경로 중 하나를 선택할 수 있습니다.
접근 행진, 캠프, 클라이밍 이벤트 등 3종류의 이벤트 카드가 있다. 카드는 플레이어가 표시된 공간이나 캠프에 착지할 때 추첨됩니다. 정복을 앞당기거나 늦추는 데는 좋은 일도 있고 나쁜 일도 있다.
클라이밍을 할 때 선수들은 캠프를 4개 설치하고 그 사이를 왔다 갔다 해야 한다. 알루미늄 사다리와 안전 로프는 성공적인 다이 롤로 차즘과 나쁜 지점을 통과하여 설치될 수 있습니다. 플레이어가 데스 존(Death Zone, 8000m 이상)에 진입하면 산소 탱크가 필요합니다. 선수가 정상에 오르지 못하는 사이에 산소가 모두 소모될 경우를 대비해 이전 캠프로 돌아와 더 많은 산소를 공급받아야 한다. 에베레스트 등정을 마치고 베이스캠프에 돌아온 첫 번째 선수가 우승자다.
The players race for conquering Mt. Everest. The game features a 3d mountain with the East, Southwest and North faces of Everest.
The players may choose to begin either in Kathmandu or Lhasa. Players advance by rolling a die. The approach march takes place on the flat part of the board and once you have reached your base camp you may again choose between longer and shorter, but more risky, routes to the summit.
There are three kinds of event cards, for approach march, camp and climbing events. A card is drawn when a player lands on a marked space or a camp. There are both good and bad events to advance or delay the conquest.
When climbing players must set up 4 camps and go back and forth between them to "acclimatize". Aluminum ladders and safety ropes may be set up by successful die roll to get over chasms and evil spots. Once the player enters the Death Zone (over 8000 m) oxygen tanks are needed. In case all oxygen is consumed without the player being able to reach the summit, she must return to previous camp to get more. The first player back at base camp after summiting Everest is the winner.
The players may choose to begin either in Kathmandu or Lhasa. Players advance by rolling a die. The approach march takes place on the flat part of the board and once you have reached your base camp you may again choose between longer and shorter, but more risky, routes to the summit.
There are three kinds of event cards, for approach march, camp and climbing events. A card is drawn when a player lands on a marked space or a camp. There are both good and bad events to advance or delay the conquest.
When climbing players must set up 4 camps and go back and forth between them to "acclimatize". Aluminum ladders and safety ropes may be set up by successful die roll to get over chasms and evil spots. Once the player enters the Death Zone (over 8000 m) oxygen tanks are needed. In case all oxygen is consumed without the player being able to reach the summit, she must return to previous camp to get more. The first player back at base camp after summiting Everest is the winner.
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.9
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
481
-
2024-11-18
-
Lv.9
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
432
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
374
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
339
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
601
-
2024-11-13
-
Lv.18