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BGG랭킹
BGG전체 : 0
ABSTRACTS : 0
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인원
2-4 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
30-30 분
-
연령
10+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
-
디자이너
Errol Doris, Sr.
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아티스트
(Uncredited)
-
인원
게임 소개
그 보드는 플러스 표지판 같은 것이 세워져 있다. 가운데 부분은 "라고 불린다.Arena"는 체스판처럼 검은색과 흰색 정사각형이 번갈아 있는 4x4 그리드이다. 양쪽에 각각 3 x 4 "가 있다.각 선수의 출발 구역 역할을 하는 안전 구역". 정사각형이 회색이고 조각의 색상이지만 안전 영역도 정사각형이 번갈아 배열됩니다.
조각은 "안전 영역"에서 대각선으로 멀리 이동합니다. 아레나에 입항하면 어떤 물건도 안전 구역으로 들어올 수 없습니다. 목표는 당신의 작품을 경기장으로 옮기고 왕을 창조하는 것이다.
처음에 모든 조각은 "pawns"이며, 대각선 방향으로만 움직일 수 있다. 일단 경기장에 들어오면 어느 방향으로든 대각선으로 움직일 수 있지만 경기장을 떠날 수는 없다.
플레이어는 자신의 폰 중 하나로 상대방의 폰에 착지하여 "프린스"를 만들 수 있다. 두 조각으로 이루어진 스택은 여전히 대각선으로 한 칸 또는 두 칸을 움직일 수 있지만, 앞뒤로 움직일 수 있다. 안전 구역으로 진입할 수 없습니다(경기장에 남아 있어야 함).
플레이어는 자신의 왕자가 폰을 가져가거나 자신의 폰이 프린스를 가져가면 킹을 만든다. 왕은 세 조각으로 이루어진 스택입니다. 일단 형성된 왕은 득점 구역으로 이동한다.
추가 킹이 만들어질 가능성이 없을 때 경기가 끝난다. 승자는 왕이 가장 많은 선수입니다.
이 게임은 2-4로 진행한다고 되어 있지만, 4를 제외한 다른 숫자에 대한 규칙은 없습니다.
조각은 "안전 영역"에서 대각선으로 멀리 이동합니다. 아레나에 입항하면 어떤 물건도 안전 구역으로 들어올 수 없습니다. 목표는 당신의 작품을 경기장으로 옮기고 왕을 창조하는 것이다.
처음에 모든 조각은 "pawns"이며, 대각선 방향으로만 움직일 수 있다. 일단 경기장에 들어오면 어느 방향으로든 대각선으로 움직일 수 있지만 경기장을 떠날 수는 없다.
플레이어는 자신의 폰 중 하나로 상대방의 폰에 착지하여 "프린스"를 만들 수 있다. 두 조각으로 이루어진 스택은 여전히 대각선으로 한 칸 또는 두 칸을 움직일 수 있지만, 앞뒤로 움직일 수 있다. 안전 구역으로 진입할 수 없습니다(경기장에 남아 있어야 함).
플레이어는 자신의 왕자가 폰을 가져가거나 자신의 폰이 프린스를 가져가면 킹을 만든다. 왕은 세 조각으로 이루어진 스택입니다. 일단 형성된 왕은 득점 구역으로 이동한다.
추가 킹이 만들어질 가능성이 없을 때 경기가 끝난다. 승자는 왕이 가장 많은 선수입니다.
이 게임은 2-4로 진행한다고 되어 있지만, 4를 제외한 다른 숫자에 대한 규칙은 없습니다.
The board is set up something like a plus sign. The center area is called "The Arena" and it is 4x4 grid with alternating black & white squares like a chessboard. On each side there is a 3 x 4 "Safety Zone" which serves as the starting area for each player. The safety zones are also arranged with alternating squares, although the squares are gray and the color of your pieces.
Pieces move diagonally away from their "safety zone". No piece may enter any safety zone once it has entered The Arena. The goal is to move your pieces into the arena and create kings.
Initially, all pieces are "pawns" and can move only diagonally forward (away from their safety area). Once they enter the arena, they can move diagonally in any direction but may not leave the arena.
A player may create a "prince" by landing on an opponent's pawn with one of his pawns. The stack of two pieces can then move either 1 or 2 spaces, still diagonally, but may move forwards or backwards. It may not enter any safety zone (it must remain in the arena).
A player creates a king when his prince takes a pawn or his pawn takes a prince (princes may not take each other). A king is a stack of three pieces. Once formed kings are removed to the scoring area.
The game ends when there is no possibility of additional kings being made. The winner is the player who has the most kings.
Note that while the game says it will play 2-4 there are no rules offered for any number other than 4.
Pieces move diagonally away from their "safety zone". No piece may enter any safety zone once it has entered The Arena. The goal is to move your pieces into the arena and create kings.
Initially, all pieces are "pawns" and can move only diagonally forward (away from their safety area). Once they enter the arena, they can move diagonally in any direction but may not leave the arena.
A player may create a "prince" by landing on an opponent's pawn with one of his pawns. The stack of two pieces can then move either 1 or 2 spaces, still diagonally, but may move forwards or backwards. It may not enter any safety zone (it must remain in the arena).
A player creates a king when his prince takes a pawn or his pawn takes a prince (princes may not take each other). A king is a stack of three pieces. Once formed kings are removed to the scoring area.
The game ends when there is no possibility of additional kings being made. The winner is the player who has the most kings.
Note that while the game says it will play 2-4 there are no rules offered for any number other than 4.
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