-
BGG랭킹
BGG전체 : 99
PARTYGAMES : 2
-
-
인원
3-8 명
BGG추천: 4-8 명 -
게임시간
15-45 분
-
연령
12+
BGG추천: 12+ -
게임 난이도
1.82 / 5
-
디자이너
Thomas Dagenais-Lespérance
-
아티스트
Thomas Dagenais-Lespérance, Fabien Fulchiron, NILS, Manuel Sanchez
-
인원
게임 소개
플레이어들은 디피코에서 두 팀으로 나뉘어 경쟁하는데, 각 팀은 상대 팀으로부터 가로채는 코드를 해독하면서 팀 동료들이 그들에게 주는 암호화된 메시지를 정확하게 해석하려고 노력한다.
더 자세히 말하자면, 각 팀은 그들만의 화면을 가지고 있고, 이 화면에서는 같은 팀의 모든 사람들이 상대 팀의 단어를 숨기면서 이 카드의 단어를 볼 수 있도록 1-4번 주머니에 4장의 카드를 넣는다. 1라운드에서 각 팀은 다음을 수행한다. 한 명의 팀원은 숫자 1-4 중 3개가 4-2-1과 같은 순서로 표시된 코드 카드를 받습니다. 그리고 나서 그들은 팀원들이 이 코드를 추측하기 위해 사용해야 하는 암호화된 메시지를 준다. 예를 들어, 팀의 네 단어가 "돼지", "캔디", "텐트", "손""이라면, 저는 "샘-스트라이프-핑크"라고 말하고 제 팀원들이 그 단어들을 정확히 4-2에 매핑할 수 있기를 바랍니다. 정답을 맞히면 좋습니다. 그렇지 않으면 실패라는 블랙 마크를 받게 됩니다.
2라운드부터는 각 팀의 구성원이 숫자가 매겨진 코드와 일치하기 위해 자신의 단어에 대한 단서를 다시 제공해야 합니다. 만약 제가 2-4-3을 맞히면, 저는 이제 어리버리-프린스-왕자-왕자&왕자;라고 말할지도 몰라요. 그런 다음 다른 팀은 우리의 번호가 매겨진 코드를 추측하려고 합니다. 만약 그들이 맞으면, 그들은 성공의 백지점을 받게 되고, 그렇지 않다면, 우리 팀은 그 숫자를 정확하게 맞히거나 실패의 흑지점을 찍어야 한다. (정확하게 추측하는 것은 실패를 피하고 우리의 숨겨진 말이 무엇인지에 대한 정보를 준다.)
팀이 두 번째 화이트 마크(게임 승리) 또는 두 번째 블랙 마크(게임 패배)를 수집할 때까지 라운드는 계속됩니다. 경기는 보통 4~7라운드 사이이다. 만약 어느 팀도 8라운드 이후에 승리하지 못했다면, 각 팀은 다른 팀의 말을 맞혀야 한다.
더 자세히 말하자면, 각 팀은 그들만의 화면을 가지고 있고, 이 화면에서는 같은 팀의 모든 사람들이 상대 팀의 단어를 숨기면서 이 카드의 단어를 볼 수 있도록 1-4번 주머니에 4장의 카드를 넣는다. 1라운드에서 각 팀은 다음을 수행한다. 한 명의 팀원은 숫자 1-4 중 3개가 4-2-1과 같은 순서로 표시된 코드 카드를 받습니다. 그리고 나서 그들은 팀원들이 이 코드를 추측하기 위해 사용해야 하는 암호화된 메시지를 준다. 예를 들어, 팀의 네 단어가 "돼지", "캔디", "텐트", "손""이라면, 저는 "샘-스트라이프-핑크"라고 말하고 제 팀원들이 그 단어들을 정확히 4-2에 매핑할 수 있기를 바랍니다. 정답을 맞히면 좋습니다. 그렇지 않으면 실패라는 블랙 마크를 받게 됩니다.
2라운드부터는 각 팀의 구성원이 숫자가 매겨진 코드와 일치하기 위해 자신의 단어에 대한 단서를 다시 제공해야 합니다. 만약 제가 2-4-3을 맞히면, 저는 이제 어리버리-프린스-왕자-왕자&왕자;라고 말할지도 몰라요. 그런 다음 다른 팀은 우리의 번호가 매겨진 코드를 추측하려고 합니다. 만약 그들이 맞으면, 그들은 성공의 백지점을 받게 되고, 그렇지 않다면, 우리 팀은 그 숫자를 정확하게 맞히거나 실패의 흑지점을 찍어야 한다. (정확하게 추측하는 것은 실패를 피하고 우리의 숨겨진 말이 무엇인지에 대한 정보를 준다.)
팀이 두 번째 화이트 마크(게임 승리) 또는 두 번째 블랙 마크(게임 패배)를 수집할 때까지 라운드는 계속됩니다. 경기는 보통 4~7라운드 사이이다. 만약 어느 팀도 8라운드 이후에 승리하지 못했다면, 각 팀은 다른 팀의 말을 맞혀야 한다.
Players compete in two teams in Decrypto, with each trying to correctly interpret the coded messages presented to them by their teammates while cracking the codes they intercept from the opposing team.
In more detail, each team has their own screen, and in this screen they tuck four cards in pockets numbered 1-4, letting everyone on the same team see the words on these cards while hiding the words from the opposing team. In the first round, each team does the following: One team member takes a code card that shows three of the digits 1-4 in some order, e.g., 4-2-1. They then give a coded message that their teammates must use to guess this code. For example, if the team's four words are "pig", "candy", "tent", and "son", then I might say "Sam-striped-pink" and hope that my teammates can correctly map those words to 4-2-1. If they guess correctly, great; if not, we receive a black mark of failure.
Starting in the second round, a member of each team must again give a clue about their words to match a numbered code. If I get 2-4-3, I might now say, "sucker-prince-stake". The other team then attempts to guess our numbered code. If they're correct, they receive a white mark of success; if not, then my team must guess the number correctly or take a black mark of failure. (Guessing correctly does nothing except avoid failure and give the opposing team information about what our hidden words might be.)
The rounds continue until a team collects either its second white mark (winning the game) or its second black mark (losing the game). Games typically last between 4-7 rounds. If neither team has won after eight rounds, then each team must attempt to guess the other team's words; whichever team guesses more words correctly wins.
In more detail, each team has their own screen, and in this screen they tuck four cards in pockets numbered 1-4, letting everyone on the same team see the words on these cards while hiding the words from the opposing team. In the first round, each team does the following: One team member takes a code card that shows three of the digits 1-4 in some order, e.g., 4-2-1. They then give a coded message that their teammates must use to guess this code. For example, if the team's four words are "pig", "candy", "tent", and "son", then I might say "Sam-striped-pink" and hope that my teammates can correctly map those words to 4-2-1. If they guess correctly, great; if not, we receive a black mark of failure.
Starting in the second round, a member of each team must again give a clue about their words to match a numbered code. If I get 2-4-3, I might now say, "sucker-prince-stake". The other team then attempts to guess our numbered code. If they're correct, they receive a white mark of success; if not, then my team must guess the number correctly or take a black mark of failure. (Guessing correctly does nothing except avoid failure and give the opposing team information about what our hidden words might be.)
The rounds continue until a team collects either its second white mark (winning the game) or its second black mark (losing the game). Games typically last between 4-7 rounds. If neither team has won after eight rounds, then each team must attempt to guess the other team's words; whichever team guesses more words correctly wins.
자유게시판 관련 글
View All >-
- Lv.14 frdcat
-
2022-03-09 03:09:16
팀전 파티겜 갓갓겜 -
- Lv.26 HYBRIDo
-
2022-03-20 21:42:55
단어 게임 중에는 제일 재밌는 듯!
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.9
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
370
-
2024-11-18
-
Lv.9
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
415
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
355
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
314
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
592
-
2024-11-13
-
Lv.18