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  • 인원

    3-5 명

    BGG추천: 3-5 명
  • 게임시간

    60-80 분

  • 연령

    12+

    BGG추천: 12+
  • 게임 난이도

    2.63 / 5

게임 소개

하트의 여왕은 이상한 나라를 재건하기 위해 앨리스에게 전화를 걸었습니다. 이상한 나라는 이 땅의 모든 사람들의 꿈을 집어삼키고 있습니다. 그러나 여왕은 실수로 앨리스의 모든 군대를 소환했습니다! 수십 개의 앨리스가 넘치고 지금은 편을 들어 팀을 짜서 누가 이 땅을 가장 잘 다시 합칠 수 있는지 보고 있다.

알리케매틱 히어로즈에서는 당신이 이 팀들 중 하나를 책임지고, 당신의 노력에 사용할 소수의 앨리스를 갖게 될 것이다. 앨리스는 5가지 색상으로 출시되며, 각 플레이어는 이 5가지 색상의 플레이어 보드를 가지고 있다. 차례로 앨리스는 먼저 자신의 왕국으로 소환하여 같은 색의 플레이어 보드에 카드를 대고 플레이하지만, 각각의 앨리스는 비용을 지불할 수 있을 때만 드림 파워로 지불할 수 있다. 각 앨리스는 적어도 이만큼의 비용을 가지고 있거나(노란색) 드림 토큰을 지불함으로써 차액을 벌충할 수 있어야 합니다. 만약 할 수 있다면, 당신은 즉시 그 앨리스의 파워 — 또는 메가로마니아 —를 사용하고, 할 수 없다면, 다른 카드를 선택하거나 앨리스의 얼굴을 평민으로 엎드려라. 평민 놀이를 하면 비용이 들지 않고, 카드를 하나 더 뽑을 수 있으며, 다섯 가지 색깔 중 하나의 힘을 키울 수 있지만, 메가로마니아 보너스를 받지 못해 순번이 바로 끝난다.

앨리스 역할을 했다면 모듈식 육각 타일로 구성된 게임 영역의 영역을 침범할 수 있습니다. 영토를 정복하려면 충분한 군사력(레드카드)이나 보충군사력(레드) 토큰이 필요하고, 그 영토가 도시를 점령하는 육각지대가 아니라면 그 공간에 도달하기 위한 충분한 식량(그린카드)이나 푸드 토큰이 있어야 한다. 만약 당신이 정복한다면, 당신은 영토의 색깔에 따라 보너스를 받는다: 밀리터리, 음식, 드림 토큰, 앨리스 카드, 또는 포인트. 도시를 정복하면 점수를 얻어서 육각형의 발판을 마련하게 됩니다.

충분한 병력과 식량이 부족할 경우 여전히 공격받는 영역을 배치하고 나중에 턴할 때 마무리할 수 있지만 그 사이 다른 선수가 정복할 수 있다.

신비로운 숲은 플레이어가 지배하는 영토에 의해 둘러싸이기 전까지는 정복될 수 없으며, 가장 통제된 주변 영토를 가진 플레이어만이 숲을 점령할 수 있다.

게임은 14라운드를 거쳐 종료되며, 플레이어는 각 헥스에서 가장 많은 또는 두 번째로 많은 영역을 통제하고 5가지 색상으로 가장 많은 Alice를 얻은 경우에 점수를 획득한다. 플레이어들은 또한 앨리스 메가로마니아 효과로 점수를 얻을 수 있고, 가장 많은 점수를 가진 사람이 승리합니다!
The Queen of Hearts has summoned Alice to rebuild Wonderland, which has been devastated by an invasion of Nothing, which is devouring the dreams of all in the land — but the Queen has mistakenly summoned whole armies of Alices! Dozens of Alices abound, and now they're taking sides and forming teams to see who can put the land back together best.

In Alicematic Heroes, you take charge of one of these teams, and you'll have a handful of Alices to use in your efforts. Alices come in five colors, with each player having a set of player boards in these five colors. On a turn, you first summon an Alice to your kingdom, playing that card from your hand onto the player board of the same color, but only if you can pay the cost in dream power; each Alice has a cost, and you must have at least this many dream cards (yellow) or be able to make up the difference by paying dream tokens. If you can, you immediately use the power — or Megalomania — of that Alice; if you can't, choose another card or lay an Alice face down as a commoner. Playing a commoner doesn't cost anything, lets you draw another card, and builds up the power of one of your five colors, but you don't get a Megalomania bonus and your turn ends immediately.

If you played an Alice, you can then invade a territory in the playing area, which is composed of modular hex tiles. To conquer the territory, you need enough military power (red cards) or supplemental military (red) tokens, and if the territory is not on a hex where you occupy a city, you must have enough food (green cards) or food tokens to reach that space. If you conquer it, you receive a bonus based on the territory's color: military, food or dream tokens; Alice cards; or points. If you conquer a city, you score points and now have a foothold on that hex.

If you lack enough military and food, you can still place the territory under attack and finish it off on a later turn, but another player can potentially conquer it in the meantime.

Mystic forests cannot be conquered until they're surrounded by player-controlled territories, and only the player(s) with the most controlled surrounding territories can then capture the forest, which has a toughness and point value equal to the number of surrounding territories.

The game ends after fourteen rounds, then players score points for having the most or secondmost territories controlled in each hex and for having the most Alices in any of the five colors. Players can also score points for Alice Megalomania effects, and whoever has the most points wins!

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