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  • 인원

    2-6 명

    BGG추천: - 명
  • 게임시간

    20-45 분

  • 연령

    10+

    BGG추천: 0+
  • 게임 난이도

    0.00 / 5

게임 소개

올해는 2137년입니다. 크로노메가 원 시간우주연구소의 승무원과 장비가 우주로 비상탈출됐다. 살아남은 과학자 중 한 명을 연기합니다. 그는 떠다니는 연구 기술을 모아서 전자기, 중력, 그리고 시간을 굴절시키는 도구로 결합해야만 합니다. 크로노메가 원을 다시 통제할 수 있게 도와줍니다. 당신은 누가 긴급 프로토콜 폐쇄와 퇴거에 책임이 있는지 모르니 그들 중 누구도 믿을 수 없어요!

플레이어의 목표는 스테이션 키 코드의 잠금을 해제하고 스테이션이 폭발하기 전에 중앙 컴퓨터 포털에 먼저 도달하는 것이다.

이 게임은 회전하는 우주 정거장 보드와 게임의 네 가지 '슈트'인 전자석, 중력, 크로노, 컴퓨터를 나타내는 투명한 육각형 테크 카드를 활용한다. 선수들은 보드나 카드를 움직이기 위해 차례에 따라 세 가지 동작을 합니다. 그들은 그들의 차례 동안 떠다니는 기술 카드를 모아서 다른 효과를 위해 사용하기를 원할 것입니다. 모든 테크카드는 4벌 중 1벌로 구성되며 1-3으로 평가됩니다.

플레이어가 보드에서 다른 플레이어를 만나면 기술 카드를 사용하여 대결합니다. 이것은 각 플레이어가 자신의 기술 카드 중 하나를 입찰하는 것으로 구성된다. 그러면 입찰이 공개되고 연주된 기술 슈트에 기초하여 승자가 결정된다. 특정한 종류의 기술은 다른 기술들을 이긴다: 전기는 Grav를, Grav는 크로노를, 크로노는 일렉트로를 이긴다. 두 종류의 같은 수트를 플레이하면 높은 값이 낮은 값을 이긴다. 모든 수트는 값이 일치하지 않는 한(예: Grav 3 대 Computer 3) 컴퓨터 수트 플레이어가 승리하지 않는 한 컴퓨터를 이깁니다. 낙찰된 카드를 가지고 상대방 선수를 3칸(우주 공간에 있을 경우) 또는 우주 정거장의 한 층(에어록에 있는 경우 포함) 위로 또는 아래로 밀 수 있다.

모든 테크 카드에는 동작으로 사용할 수 있는 기본 기능이 있는데, 이를테면 추가 공간을 이동하거나 다른 플레이어가 카드를 폐기하도록 강제하는 것이다. 투명한 테크카드 2장을 결합해 덧씌워 촉매효과를 낼 수도 있어 결합된 카드의 가치와 슈트에 따라 서로 다른 힘을 부여한다. 기술 카드의 전체 세 부분으로 구성된 세트(단일 슈트의 값 1, 2, 3)가 동일한 슈트를 수집하면 POD가 형성됩니다. 이것들은 게임에서 가장 중요한 능력을 부여한다. 더 강력한 카드 효과는 플레이어가 회전하는 우주정거장 내의 영구적인 포털이나 같은 슈트의 다른 고가의 기술 카드에서 긁어모은 떠다니는 포탈 중 하나를 사용할 수 있는 적절한 연구용 포털 위에 서 있어야 한다.

우주정거장 자체는 단순히 우주정거장에 들어가는 것을 위험한 노력으로 만드는 갇힌 에어락으로 둘러싸여 있다. 안에 있는 동안, 플레이어가 우주 정거장 내에서 한 바퀴를 돌 때마다 링 레벨이 90도 회전하며, 레벨 간 중력 슈트와 함께 다른 포탈과 경로를 정렬한다. 또한, 다른 플레이어들은 전자 촉매 카드를 서로 맞물려 플레이어를 스테이션의 다른 영역으로 순간이동 시키거나, Grav 기술을 사용하여 다른 플레이어로부터 카드를 빼내거나, 크로노 테크 카드를 사용하여 턴과 동작을 추가하거나 잃을 수 있다.

컴퓨터 카드가 가득 찬 플레이어가 스테이션의 내부 컴퓨터 포털에 도착하면 크로노메가 원&르스쿠르의 자폭 시퀀스를 비활성화하여 게임을 승리한다.
The year is 2137. The crew and equipment of the Time-Space Research Station, Chronomega One, have been emergency-ejected into outer space. You play one of the surviving scientists who must collect pieces of floating research tech and combine them into Electromagnetic-, Gravity-, and Time-bending tools to help bring Chronomega One back under control. You have no idea which member of the crew is responsible for the emergency protocol lock-down and crew ejection, so you can’t trust any of them!

The player's goal is to collect a full set of the three types of Computer cards (all values 1, 2, 3) to unlock the Station Key Code, and reach the central Computer portal of the station first (and in advanced play, before the station explodes).

The game utilizes a rotating space station board and transparent hexagonal tech cards that represent the four 'suits' of the game, Electromag, Gravity, Chrono, and Computer. The players get three actions each turn to move about the board or play cards. They'll want to collect the floating tech cards during their turn and utilize them for different effects. All the tech cards consist of one of the four suits and are valued 1-3.

If a player encounters another player on the board, they'll utilize their tech cards to engage in a showdown. This consists of each player bidding one of their tech cards. The bids are then revealed and winner determined based on the tech suit played. Certain types of tech defeat others: Electro defeats Grav, Grav defeats Chrono, Chrono defeats Electro. If two types of the same suit are played, higher values defeat lower. All suits defeat Computer, unless their values match (e.g. Grav 3 vs Computer 3), in which case the Computer suit player wins. The winner takes the card that was bid and may push the opposing player 3 spaces (if in outer space), or up or down one level of the space station (including out into an airlock).

All tech cards have a basic function they may be played for as an action, such as move an extra space or to force another player to discard cards. Two transparent tech cards also may be combined and over-layed to activate a catalytic effect, which grants different powers based on the combined card's values and suits. If a full three-part set of tech cards are collected of the same suit (values 1, 2, and 3 of a single suit) they form a POD. These grant the most significant abilities in the game. The more powerful card effects require the player to be standing upon an appropriate research portal to use, either one of the permanent portals within the rotating space station or from a floating portal out in space that they cobbled together from another high-value tech card of the same suit.

The space station itself is surrounded by trapped airlocks which make simply entering the station a risky endeavor. While inside, every time a player ends a turn within the space station their ring level rotates 90 degrees, lining up different portals and pathways with the inter-level Grav chutes. Furthermore, other players may cobble together Electro catalyzers from floating tech cards to try and teleport players into other areas of the station, spend Grav tech to pull cards away from other players, or utilize Chrono tech cards to cause the addition or loss of turns and actions.

Once a player with a full hand of Computer cards reaches the inner Computer Portal of the station, they deactivate Chronomega One’s self-destruct sequence and win the game.

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