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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-4 명
BGG추천: 3-4 명 -
게임시간
30-60 분
-
연령
10+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
1.50 / 5
-
디자이너
Craig Nybo
-
아티스트
-
인원
게임 소개
게시자의 설명:
더 스토리
손힐 저택은 많은 비밀을 간직하고 있다. 20세기로 바뀌기 직전에 어윈 비들이 이 집을 구입하여 그가 고아원 요양 시설이라고 부르는 곳으로 바꾸었다. 그러나 고아원에 대한 그의 엄격한 통치권은 미아들을 위한 집을 결코 안식처가 아닌 곳으로 만들었다. 1939년 화재로 쏜힐 저택이 거의 파괴되었다. 13명을 제외한 모든 아이들이 불길을 피했다. 1956년이 되어서야 광산 재벌인 아서 홀랜드가 쏜힐을 구입하고 전면적인 보수 공사를 위해 비용을 지불했다. 그러나 그의 가족이 쏜힐로 이사한 지 몇 주 만에 빅토리아식 저택이 정착지와는 거리가 멀다는 것이 분명해졌다. 홀랜드는 가족이 쏜힐에 머물렀다는 개인적인 이야기를 통해 알 수 없는 아이들의 목소리, 밤새도록 뛰어다니는 작은 발 소리, 심지어 집의 일부가 움직이는 벽 안에서 들리는 신음소리를 들려준다. 쏜힐을 떠난 홀랜드는 이렇게 말했다.그곳은 죽은 자들의 집이다. 어떤 제정신도 그 벽 안에서 잘 살 수 없다.
13명의 유령들이 오래 전에 일어난 파괴적인 화재의 희생자인 쏜힐에 살고 있습니다. 유령 사냥꾼으로서, 당신은 유령의 고아원에 머물 기회를 환영한다. 당신이 마침내 아이들을 쉬게 할 사람이 될까요? 아니면 악의에 찬 자식 영혼들이 널 미치게 할까?
게임 방법
칠드런 게임에서 당신은 손힐 저택을 돌아다니며 유령을 잡으려고 합니다.
게임을 시작할 때, 당신은 13 고스트 데크를 테이블 위에 있는 옆으로 향하게 합니다. 그런 다음 13개의 Toys 카드를 13개의 Ghost 카드 위로 올려서 13개의 2-카드 스택을 만듭니다. 각 플레이어는 칠드런 덱에서 카드 5장(게임 시작 시 손 제한)을 받습니다.
플레이어는 차례를 맞이하여 손힐 맨션을 그리드 패턴으로 테이블 위를 향하게 하여 손힐 맨션을 짓는다. 맨션은 지하, 1층, 2층, 3층의 4개 층으로 구성되어 있습니다. 각 객실 카드는 몇 층에 배치해야 하는지 나타냅니다.
당신은 저택의 방을 옮겨 다니면서 장난감과 유용한 장치를 찾습니다. 당신이 방에 들어갈 때마다 카드를 뽑아서 손에 넣는다. 5장의 카드 한도로 인해, 선수들은 카드를 방 카드 아래에 엎어 놓음으로써 방에 놔둘 수 밖에 없다. 플레이어들은 또한 룸 카드 아래에 트랩을 둘 수 있다. 당신은 방에 들어갈 때 남겨진 카드를 봅니다. 레프트 백 덫은 즉시 스프링입니다. 남은 카드를 손에 넣을 수 있습니다.
고스트 카드가 추첨 더미의 맨 위에 나타나면 저택에 고스트 카드를 넣습니다. 고스트 카드는 방 카드 아래에 위를 향하게 하여 플레이어들이 유령의 이름을 읽을 수 있게 하고 카드 상단에 있는 장난감 아이콘을 볼 수 있게 한다.
귀신을 잡기 위해서는 토이 카드가 있어야 합니다. 각각의 고스트 카드에는 장난감 아이콘이 표시되어 있습니다. 만약 당신이 귀신이 있는 방에 있고 그에 상응하는 장난감을 손에 쥐고 있다면, 당신은 즉시 귀신을 가두고 장난감 카드와 함께 당신 앞에 놓아 점수를 기록한다.
귀신을 가둘 때, 집에 있는 또 다른 귀신이 격노하는지를 봐야 합니다. 이렇게 하려면 게임 초반에 만든 2장의 카드 스택을 뒤집어서 유령을 덫에 걸었던 장난감에 해당하는 카드 스택을 만듭니다. 드러난 유령이 저택에 있다면, 화가 난 (빨간) 쪽으로 카드를 뒤집으세요. 집안에서 화가 날 때마다 카드 한 장씩을 줄여요. 핸드 리미트가 0카드가 되면 승리하는 선수가 없다. 유령들이 게임을 가져갑니다.
더 스토리
손힐 저택은 많은 비밀을 간직하고 있다. 20세기로 바뀌기 직전에 어윈 비들이 이 집을 구입하여 그가 고아원 요양 시설이라고 부르는 곳으로 바꾸었다. 그러나 고아원에 대한 그의 엄격한 통치권은 미아들을 위한 집을 결코 안식처가 아닌 곳으로 만들었다. 1939년 화재로 쏜힐 저택이 거의 파괴되었다. 13명을 제외한 모든 아이들이 불길을 피했다. 1956년이 되어서야 광산 재벌인 아서 홀랜드가 쏜힐을 구입하고 전면적인 보수 공사를 위해 비용을 지불했다. 그러나 그의 가족이 쏜힐로 이사한 지 몇 주 만에 빅토리아식 저택이 정착지와는 거리가 멀다는 것이 분명해졌다. 홀랜드는 가족이 쏜힐에 머물렀다는 개인적인 이야기를 통해 알 수 없는 아이들의 목소리, 밤새도록 뛰어다니는 작은 발 소리, 심지어 집의 일부가 움직이는 벽 안에서 들리는 신음소리를 들려준다. 쏜힐을 떠난 홀랜드는 이렇게 말했다.그곳은 죽은 자들의 집이다. 어떤 제정신도 그 벽 안에서 잘 살 수 없다.
13명의 유령들이 오래 전에 일어난 파괴적인 화재의 희생자인 쏜힐에 살고 있습니다. 유령 사냥꾼으로서, 당신은 유령의 고아원에 머물 기회를 환영한다. 당신이 마침내 아이들을 쉬게 할 사람이 될까요? 아니면 악의에 찬 자식 영혼들이 널 미치게 할까?
게임 방법
칠드런 게임에서 당신은 손힐 저택을 돌아다니며 유령을 잡으려고 합니다.
게임을 시작할 때, 당신은 13 고스트 데크를 테이블 위에 있는 옆으로 향하게 합니다. 그런 다음 13개의 Toys 카드를 13개의 Ghost 카드 위로 올려서 13개의 2-카드 스택을 만듭니다. 각 플레이어는 칠드런 덱에서 카드 5장(게임 시작 시 손 제한)을 받습니다.
플레이어는 차례를 맞이하여 손힐 맨션을 그리드 패턴으로 테이블 위를 향하게 하여 손힐 맨션을 짓는다. 맨션은 지하, 1층, 2층, 3층의 4개 층으로 구성되어 있습니다. 각 객실 카드는 몇 층에 배치해야 하는지 나타냅니다.
당신은 저택의 방을 옮겨 다니면서 장난감과 유용한 장치를 찾습니다. 당신이 방에 들어갈 때마다 카드를 뽑아서 손에 넣는다. 5장의 카드 한도로 인해, 선수들은 카드를 방 카드 아래에 엎어 놓음으로써 방에 놔둘 수 밖에 없다. 플레이어들은 또한 룸 카드 아래에 트랩을 둘 수 있다. 당신은 방에 들어갈 때 남겨진 카드를 봅니다. 레프트 백 덫은 즉시 스프링입니다. 남은 카드를 손에 넣을 수 있습니다.
고스트 카드가 추첨 더미의 맨 위에 나타나면 저택에 고스트 카드를 넣습니다. 고스트 카드는 방 카드 아래에 위를 향하게 하여 플레이어들이 유령의 이름을 읽을 수 있게 하고 카드 상단에 있는 장난감 아이콘을 볼 수 있게 한다.
귀신을 잡기 위해서는 토이 카드가 있어야 합니다. 각각의 고스트 카드에는 장난감 아이콘이 표시되어 있습니다. 만약 당신이 귀신이 있는 방에 있고 그에 상응하는 장난감을 손에 쥐고 있다면, 당신은 즉시 귀신을 가두고 장난감 카드와 함께 당신 앞에 놓아 점수를 기록한다.
귀신을 가둘 때, 집에 있는 또 다른 귀신이 격노하는지를 봐야 합니다. 이렇게 하려면 게임 초반에 만든 2장의 카드 스택을 뒤집어서 유령을 덫에 걸었던 장난감에 해당하는 카드 스택을 만듭니다. 드러난 유령이 저택에 있다면, 화가 난 (빨간) 쪽으로 카드를 뒤집으세요. 집안에서 화가 날 때마다 카드 한 장씩을 줄여요. 핸드 리미트가 0카드가 되면 승리하는 선수가 없다. 유령들이 게임을 가져갑니다.
Description from the publisher:
The Story
Thornhill Mansion holds many secrets. Just before the turn into the 20th century Irwin Biddle purchased the house and turned it into what he called an orphanage care facility. But his severe governorship of the orphanage made the home for lost children anything but a haven. A fire in 1939 nearly destroyed the Thornhill Mansion. All but 13 children escaped the blaze. It wasn't until 1956 that Arthur Holland, a mining tycoon, purchased the Thornhill and footed the bill for a full renovation. However, it became clear within weeks of moving his family into the Thornhill that the Victorian mansion was far from settled. Holland's personal account of his family's stay in the Thornhill tells of unexplained children's voices, the sounds of little feet running through the night, of moaning heard inside the walls, even of parts of the house shifting. After leaving the Thornhill, Holland declared, "The place is a house of the dead. No sane person can live well within its walls."
13 ghosts live in the Thornhill, victims of the devastating fire that happened so long ago. As a ghost hunter, you welcome the chance to stay in the ghostly orphanage. Will you be the one to finally put the children to rest? Or will the malevolent child spirits drive you insane?
How to Play
In Children the game, you wander around the Thornhill Mansion trying to trap ghosts.
At the beginning of the game, you deal the 13 Ghosts deck face down off to the side on the table. You then deal the 13 Toys cards face up over the 13 Ghosts cards, creating 13 2-card stacks. Each player gets 5 cards (the hand limit at the beginning of the game) from the Children deck.
Players collectively build the Thornhill Mansion during their turns by placing room cards face up on the table in a grid pattern. The mansion is built in 4 levels--basement, 1st floor, 2nd floor, and 3rd floor. Each room card indicates on which floor it must be placed.
You search for toys and helpful devices by moving your pawn from room to room throughout the mansion. Each time you enter a room, you draw a card and add it to your hand. With a 5-card hand limit, players are forced to leave cards in rooms by placing them facedown beneath room cards. Players may also leave traps beneath room cards. You look at left-behind cards when you enter rooms. Left-behind traps spring immediately. You may add other left-behind cards to your hand.
You place ghost cards into the mansion when they appear at the top of the draw pile. Ghost cards are placed face up beneath room cards so players can read ghosts' names and see the toy icons on the tops of the cards.
To trap ghosts you must have Toy cards. Each ghost card is marked with a toy icon. If you are in a room with a ghost and you have its corresponding toy in your hand, you immediately trap the ghost and put it, along with the toy card, in front of you to keep score.
When you trap a ghost, you must see if another ghost in the house becomes enraged. To do this, flip over the 2-card stack you made at the beginning of the game that corresponds with the toy you used to trap the ghost. If the revealed ghost is in the mansion, flip its card over to its enraged (red) side. Every enraged ghost in the house reduces the hand limit by 1 card. If the hand limit reaches 0 cards, no players win. The ghosts take the game.
The Story
Thornhill Mansion holds many secrets. Just before the turn into the 20th century Irwin Biddle purchased the house and turned it into what he called an orphanage care facility. But his severe governorship of the orphanage made the home for lost children anything but a haven. A fire in 1939 nearly destroyed the Thornhill Mansion. All but 13 children escaped the blaze. It wasn't until 1956 that Arthur Holland, a mining tycoon, purchased the Thornhill and footed the bill for a full renovation. However, it became clear within weeks of moving his family into the Thornhill that the Victorian mansion was far from settled. Holland's personal account of his family's stay in the Thornhill tells of unexplained children's voices, the sounds of little feet running through the night, of moaning heard inside the walls, even of parts of the house shifting. After leaving the Thornhill, Holland declared, "The place is a house of the dead. No sane person can live well within its walls."
13 ghosts live in the Thornhill, victims of the devastating fire that happened so long ago. As a ghost hunter, you welcome the chance to stay in the ghostly orphanage. Will you be the one to finally put the children to rest? Or will the malevolent child spirits drive you insane?
How to Play
In Children the game, you wander around the Thornhill Mansion trying to trap ghosts.
At the beginning of the game, you deal the 13 Ghosts deck face down off to the side on the table. You then deal the 13 Toys cards face up over the 13 Ghosts cards, creating 13 2-card stacks. Each player gets 5 cards (the hand limit at the beginning of the game) from the Children deck.
Players collectively build the Thornhill Mansion during their turns by placing room cards face up on the table in a grid pattern. The mansion is built in 4 levels--basement, 1st floor, 2nd floor, and 3rd floor. Each room card indicates on which floor it must be placed.
You search for toys and helpful devices by moving your pawn from room to room throughout the mansion. Each time you enter a room, you draw a card and add it to your hand. With a 5-card hand limit, players are forced to leave cards in rooms by placing them facedown beneath room cards. Players may also leave traps beneath room cards. You look at left-behind cards when you enter rooms. Left-behind traps spring immediately. You may add other left-behind cards to your hand.
You place ghost cards into the mansion when they appear at the top of the draw pile. Ghost cards are placed face up beneath room cards so players can read ghosts' names and see the toy icons on the tops of the cards.
To trap ghosts you must have Toy cards. Each ghost card is marked with a toy icon. If you are in a room with a ghost and you have its corresponding toy in your hand, you immediately trap the ghost and put it, along with the toy card, in front of you to keep score.
When you trap a ghost, you must see if another ghost in the house becomes enraged. To do this, flip over the 2-card stack you made at the beginning of the game that corresponds with the toy you used to trap the ghost. If the revealed ghost is in the mansion, flip its card over to its enraged (red) side. Every enraged ghost in the house reduces the hand limit by 1 card. If the hand limit reaches 0 cards, no players win. The ghosts take the game.
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