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BGG랭킹
BGG전체 : 15272
ABSTRACTS : 669
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인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
20-20 분
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연령
10+
BGG추천: 10+ -
게임 난이도
1.88 / 5
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디자이너
Graham Lipscomb
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아티스트
-
인원
게임 소개
Pin International이 선정한 게임 컬렉션의 4번.
크리퍼는 헥스/트윅스트와 같은 계열에 속하는 추상 전략 게임이다. 즉, 두 명의 플레이어가 보드의 두 면을 체인으로 연결하려고 합니다.
선수: 2명만. 한 명은 흑인이고, 다른 한 명은 백인입니다.
비트:
16개의 폰, 8개의 블랙, 8개의 화이트.
32 & 147;오셀로&인용 디스크(즉, 한쪽은 검은색, 다른 한쪽은 흰색).
칠판은 6×6개의 정사각형 8각형 격자로 이루어져 있다.
게임: 널빤지의 공간은 팔각형이지만, 팔각형의 모서리가 만나는 곳에 있는 정사각형 안에 놀이의 주요 조각인 졸을 놓고 놀았다.
차례에 따라 플레이어는 8개의 폰 중 하나를 움직일 수 있습니다.
팔각형을 대각선으로 뛰어넘는 동작이나 한 팔각형을 일직선으로 가로지르는 간단한 동작으로 구성될 수도 있고, 마지막으로 폰이 라체커/드래그 방식으로 상대편의 졸을 잡을 수도 있다.
첫 번째 경우, 폰이 대각선 점프를 할 때, 두 가지 동작 중 하나를 할 수 있다: 8각형이 비어 있을 때, 그 안에서 플레이되는 디스크 중 하나가 플레이되며, 플레이어들의 색이 가장 위에 있다. 반대로, 만약 8각형이 상대편 원반에 의해 점유되고 있다면, 이 원반은 반대편(따라서 색깔)을 보여주기 위해 뒤집힌다.
우승자는 두 개의 대각선 반대편 코너(검은색 왼쪽 상단과 오른쪽 하단, 오른쪽 상단과 왼쪽 하단)를 연결한 첫 번째 플레이어이다. 직교 링크만 카운트되고 대각선은 카운트되지 않습니다.
크리퍼는 헥스/트윅스트와 같은 계열에 속하는 추상 전략 게임이다. 즉, 두 명의 플레이어가 보드의 두 면을 체인으로 연결하려고 합니다.
선수: 2명만. 한 명은 흑인이고, 다른 한 명은 백인입니다.
비트:
16개의 폰, 8개의 블랙, 8개의 화이트.
32 & 147;오셀로&인용 디스크(즉, 한쪽은 검은색, 다른 한쪽은 흰색).
칠판은 6×6개의 정사각형 8각형 격자로 이루어져 있다.
게임: 널빤지의 공간은 팔각형이지만, 팔각형의 모서리가 만나는 곳에 있는 정사각형 안에 놀이의 주요 조각인 졸을 놓고 놀았다.
차례에 따라 플레이어는 8개의 폰 중 하나를 움직일 수 있습니다.
팔각형을 대각선으로 뛰어넘는 동작이나 한 팔각형을 일직선으로 가로지르는 간단한 동작으로 구성될 수도 있고, 마지막으로 폰이 라체커/드래그 방식으로 상대편의 졸을 잡을 수도 있다.
첫 번째 경우, 폰이 대각선 점프를 할 때, 두 가지 동작 중 하나를 할 수 있다: 8각형이 비어 있을 때, 그 안에서 플레이되는 디스크 중 하나가 플레이되며, 플레이어들의 색이 가장 위에 있다. 반대로, 만약 8각형이 상대편 원반에 의해 점유되고 있다면, 이 원반은 반대편(따라서 색깔)을 보여주기 위해 뒤집힌다.
우승자는 두 개의 대각선 반대편 코너(검은색 왼쪽 상단과 오른쪽 하단, 오른쪽 상단과 왼쪽 하단)를 연결한 첫 번째 플레이어이다. 직교 링크만 카운트되고 대각선은 카운트되지 않습니다.
Selection #4 of The Games Collection by Pin International.
Creeper is an abstract strategy game which belongs in the same family as Hex/Twixt. That is, two players attempt to link two sides of the board with a chain of pieces.
Players: 2 only. One plays black, the other white.
The Bits:
16 pawns, 8 black and 8 white.
32 "Othello" disks, i.e. black one side and white on the other.
A board made up of a 6×6 square grid of octagons.
The game: Although the spaces on the board are octagonal, the main playing pieces ( the pawns ) are placed and played in the squares that are formed where the corners of the octagons meet.
On his/her turn, the player may move one of their 8 pawns.
A move may consist of leaping diagonally over an octagon, or a simple move between one octagon and the next in a straight line, or finally a pawn may capture an opponents` pawn by jumping over it a la checkers/draughts.
In the first case, if a pawn makes the diagonal jump one of two actions may take place: if the octagon is empty, one of the disks is played inside it, with the players` colour uppermost. Alternatively, if the octagon is occupied by an opponents` disk, this disk is flipped over to show the opposite side (and therefore colour).
The winner is the first player to link two specific diagonally opposed corners ( black must link top left to bottom right and white top right to bottom left), with a continuous chain of their colour disks. Only orthogonal links count, not diagonal.
Creeper is an abstract strategy game which belongs in the same family as Hex/Twixt. That is, two players attempt to link two sides of the board with a chain of pieces.
Players: 2 only. One plays black, the other white.
The Bits:
16 pawns, 8 black and 8 white.
32 "Othello" disks, i.e. black one side and white on the other.
A board made up of a 6×6 square grid of octagons.
The game: Although the spaces on the board are octagonal, the main playing pieces ( the pawns ) are placed and played in the squares that are formed where the corners of the octagons meet.
On his/her turn, the player may move one of their 8 pawns.
A move may consist of leaping diagonally over an octagon, or a simple move between one octagon and the next in a straight line, or finally a pawn may capture an opponents` pawn by jumping over it a la checkers/draughts.
In the first case, if a pawn makes the diagonal jump one of two actions may take place: if the octagon is empty, one of the disks is played inside it, with the players` colour uppermost. Alternatively, if the octagon is occupied by an opponents` disk, this disk is flipped over to show the opposite side (and therefore colour).
The winner is the first player to link two specific diagonally opposed corners ( black must link top left to bottom right and white top right to bottom left), with a continuous chain of their colour disks. Only orthogonal links count, not diagonal.
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