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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-7 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
0-0 분
-
연령
0+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
3.00 / 5
-
디자이너
Lloyd Krassner
-
아티스트
-
인원
게임 소개
2-7명의 플레이어를 위한 카드 게임입니다.
각 플레이어는 하라판 문화라고도 알려진 청동기 시대 인더스 문명(IVC)의 도시를 대표한다. IVC는 기원전 3300년에서 1300년까지 번성했다.
경기는 10턴 이상 진행됩니다. 각 턴은 200년을 의미합니다.
플레이어들은 같은 데크를 공유합니다. 각 카드에는 7가지 유형의 점수 카테고리가 있습니다.
1. 농사
2. 동물
3. 재료
4. 제품
5. 무역
6. 건물
7. 문화
각 턴에는 4상이 있다.
1. 그리기 단계
- 각 플레이어는 3장의 카드를 뽑거나 7장의 카드를 손에 채웁니다.
2. 무역 단계
- 플레이어는 카드와 포인트를 서로 교환할 수 있습니다. 거래가 평등할 필요는 없다.
3. 멜드 페이즈
- 각 플레이어는 이 단계에서 하나 이상의 멜드를 만들 수 있다. 멜드는 같은 카테고리의 3개 이상의 카드로 구성되어야 합니다. 멜드는 멜드에 있는 카드 수의 제곱과 같은 범주의 점수를 매깁니다.
4. 종료 단계
- 최대 손 크기는 5입니다. 초과 카드는 폐기합니다.
게임이 끝나면 각 플레이어는 자신의 7점 카테고리를 살펴봅니다. 선수의 최종 점수는 그의 가장 낮은 점수 카테고리의 점수와 같습니다. 최종 점수가 가장 높은 선수가 승리합니다.
각 플레이어는 하라판 문화라고도 알려진 청동기 시대 인더스 문명(IVC)의 도시를 대표한다. IVC는 기원전 3300년에서 1300년까지 번성했다.
경기는 10턴 이상 진행됩니다. 각 턴은 200년을 의미합니다.
플레이어들은 같은 데크를 공유합니다. 각 카드에는 7가지 유형의 점수 카테고리가 있습니다.
1. 농사
2. 동물
3. 재료
4. 제품
5. 무역
6. 건물
7. 문화
각 턴에는 4상이 있다.
1. 그리기 단계
- 각 플레이어는 3장의 카드를 뽑거나 7장의 카드를 손에 채웁니다.
2. 무역 단계
- 플레이어는 카드와 포인트를 서로 교환할 수 있습니다. 거래가 평등할 필요는 없다.
3. 멜드 페이즈
- 각 플레이어는 이 단계에서 하나 이상의 멜드를 만들 수 있다. 멜드는 같은 카테고리의 3개 이상의 카드로 구성되어야 합니다. 멜드는 멜드에 있는 카드 수의 제곱과 같은 범주의 점수를 매깁니다.
4. 종료 단계
- 최대 손 크기는 5입니다. 초과 카드는 폐기합니다.
게임이 끝나면 각 플레이어는 자신의 7점 카테고리를 살펴봅니다. 선수의 최종 점수는 그의 가장 낮은 점수 카테고리의 점수와 같습니다. 최종 점수가 가장 높은 선수가 승리합니다.
A card game for 2-7 players.
Each player represents a city of the Bronze Age Indus Valley Civilization (IVC), also known as the Harappan Culture. The IVC flourished (in present day Pakistan) 3300 - 1300 BCE.
The game is conducted over 10 turns. Each turn represents 200 years.
Players share a common deck. Each card has the trait of one or more scoring categories of seven different types:
1. Farming
2. Animals
3. Materials
4. Products
5. Trade
6. Building
7. Culture
Each turn has 4 Phases:
1. Draw Phase
- Each player draws 3 cards OR fills their hand to 7 cards.
2. Trade Phase
- Players may trade Cards and Points with each other. Trades do not have to be equal.
3. Meld Phase
- Each player may make 1 or more melds in this phase. A meld must consist of 3 or more cards in the same category. A meld scores points in that category equal to the square of the number of cards in the meld.
4. End Phase
- Max hand size is 5. Discard excess cards.
At the end of the game each player looks at his 7 point categories. A player's final score is equal to his score in his lowest scoring category. The player with the highest final score wins.
Each player represents a city of the Bronze Age Indus Valley Civilization (IVC), also known as the Harappan Culture. The IVC flourished (in present day Pakistan) 3300 - 1300 BCE.
The game is conducted over 10 turns. Each turn represents 200 years.
Players share a common deck. Each card has the trait of one or more scoring categories of seven different types:
1. Farming
2. Animals
3. Materials
4. Products
5. Trade
6. Building
7. Culture
Each turn has 4 Phases:
1. Draw Phase
- Each player draws 3 cards OR fills their hand to 7 cards.
2. Trade Phase
- Players may trade Cards and Points with each other. Trades do not have to be equal.
3. Meld Phase
- Each player may make 1 or more melds in this phase. A meld must consist of 3 or more cards in the same category. A meld scores points in that category equal to the square of the number of cards in the meld.
4. End Phase
- Max hand size is 5. Discard excess cards.
At the end of the game each player looks at his 7 point categories. A player's final score is equal to his score in his lowest scoring category. The player with the highest final score wins.
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