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BGG랭킹
BGG전체 : 1471
THEMATIC : 356
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인원
1-4 명
BGG추천: 1-4 명 -
게임시간
20-45 분
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연령
14+
BGG추천: 12+ -
게임 난이도
1.21 / 5
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디자이너
Alex Crispin, Thomas Pike, James Shelton
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아티스트
Alex Crispin
-
인원
게임 소개
이스케이프 더 다크 캐슬은 대기권 역행 모험의 단순하고 협력적인 게임이다.
플레이어들은 다크 캐슬의 깊숙한 곳에 부당하게 투옥된 죄수들의 역할을 맡는다. 수도원장이든, 테일러든, 플레이 가능한 6가지 캐릭터 중 하나이든, 각 죄수는 캐릭터 카드와 커닝, 지혜의 특별한 재능을 보여주는 커스텀 캐릭터 다이로 표현된다.
탈출을 위한 필사적인 탐구에 착수하는 플레이어는 커스텀 주사위와 아이템 카드를 사용하여 성의 수많은 공포, 함정, 도전을 극복해야 한다. 게임이 시작될 때마다 15장의 챕터 카드를 더 큰 덱에서 무작위로 뽑아내서 매번 독특한 성을 만든다.
게임플레이는 한 명의 플레이어가 매 턴마다 새로운 챕터 카드를 공개하는 것을 포함한다. 카드를 돌리면 죄수들이 비틀거린 다음 방이나 통로가 드러난다. 순서는 없습니다. 대신에, 플레이어들은 다음 챕터 카드를 돌릴 그룹으로 결정하는데, 종종 그런 카드에게는 끔찍한 결과가 있습니다!
일단 공개되면, 챕터 카드는 그룹이 직면한 상황과 그것을 극복하기 위해 무엇을 해야 하는지 설명할 것이다. 경로 선택 모험의 스타일에서 대부분의 장은 그룹에게 진행 방법에 대한 선택권을 제공합니다. 술취한 교도관들에게 뇌물을 줄까, 아니면 그들을 공격할까? 야수를 몰아낼까, 유인할까? 부엌에서 훔칠까 아니면 계속 움직일까?
각 챕터는 미니 게임이며, 개별 캐릭터에 대한 RPG 스타일의 스킬 테스트부터 팀으로서 행운의 주사위 굴리기, 그룹의 전술 능력을 강화하기 위해 모인 아이템 카드 놀이까지 다양한 기계들이 필요하다.
플레이어가 전투에 참여하거나 피하지 못할 때, 모든 플레이어는 동시에 자신의 고유한 캐릭터 주사위를 굴려 적을 공격한다. 마이트, 커닝, 지혜의 적절한 조합을 모아 문제의 적을 무찌르거나 피해를 감수해야 한다. 막고 쉬고 무기, 유물, 물약을 사용하는 것이 포로들을 살리는 데 도움이 될 것입니다.
게임의 목표는 그룹이 성곽의 모든 챕터를 완료한 후 최종 보스를 물리치는 것입니다. 이기려면, 그들은 팀의 모든 멤버들을 살려둬야 한다 - 만약 어떤 선수가 죽는다면, 경기는 즉시 끝난다.
플레이어들은 다크 캐슬의 깊숙한 곳에 부당하게 투옥된 죄수들의 역할을 맡는다. 수도원장이든, 테일러든, 플레이 가능한 6가지 캐릭터 중 하나이든, 각 죄수는 캐릭터 카드와 커닝, 지혜의 특별한 재능을 보여주는 커스텀 캐릭터 다이로 표현된다.
탈출을 위한 필사적인 탐구에 착수하는 플레이어는 커스텀 주사위와 아이템 카드를 사용하여 성의 수많은 공포, 함정, 도전을 극복해야 한다. 게임이 시작될 때마다 15장의 챕터 카드를 더 큰 덱에서 무작위로 뽑아내서 매번 독특한 성을 만든다.
게임플레이는 한 명의 플레이어가 매 턴마다 새로운 챕터 카드를 공개하는 것을 포함한다. 카드를 돌리면 죄수들이 비틀거린 다음 방이나 통로가 드러난다. 순서는 없습니다. 대신에, 플레이어들은 다음 챕터 카드를 돌릴 그룹으로 결정하는데, 종종 그런 카드에게는 끔찍한 결과가 있습니다!
일단 공개되면, 챕터 카드는 그룹이 직면한 상황과 그것을 극복하기 위해 무엇을 해야 하는지 설명할 것이다. 경로 선택 모험의 스타일에서 대부분의 장은 그룹에게 진행 방법에 대한 선택권을 제공합니다. 술취한 교도관들에게 뇌물을 줄까, 아니면 그들을 공격할까? 야수를 몰아낼까, 유인할까? 부엌에서 훔칠까 아니면 계속 움직일까?
각 챕터는 미니 게임이며, 개별 캐릭터에 대한 RPG 스타일의 스킬 테스트부터 팀으로서 행운의 주사위 굴리기, 그룹의 전술 능력을 강화하기 위해 모인 아이템 카드 놀이까지 다양한 기계들이 필요하다.
플레이어가 전투에 참여하거나 피하지 못할 때, 모든 플레이어는 동시에 자신의 고유한 캐릭터 주사위를 굴려 적을 공격한다. 마이트, 커닝, 지혜의 적절한 조합을 모아 문제의 적을 무찌르거나 피해를 감수해야 한다. 막고 쉬고 무기, 유물, 물약을 사용하는 것이 포로들을 살리는 데 도움이 될 것입니다.
게임의 목표는 그룹이 성곽의 모든 챕터를 완료한 후 최종 보스를 물리치는 것입니다. 이기려면, 그들은 팀의 모든 멤버들을 살려둬야 한다 - 만약 어떤 선수가 죽는다면, 경기는 즉시 끝난다.
Escape the Dark Castle is a simple, cooperative game of retro-atmospheric adventure.
Players take on the roles of prisoners, wrongfully incarcerated in the depths of The Dark Castle. Whether it’s the Abbot, the Tailor or any of the six playable characters, each prisoner is represented by a character card and a custom character die showing that prisoner’s unique endowment of Might, Cunning and Wisdom – the game’s three traits.
Embarking on a desperate quest to escape, the players must work together using custom dice and item cards to overcome the castle’s many horrors, traps, and challenges - each of which is represented by a large, illustrated chapter card. At the beginning of each game, 15 of these chapter cards are drawn at random from a larger deck to create a unique castle every time.
Gameplay involves one player revealing a new chapter card each turn, in a motion like turning a page of a book. When a card is turned, the next chamber or passageway into which the prisoners have stumbled is revealed. There is no turn order. Instead, players decide as a group who will turn the next chapter card, and there are often grisly consequences for the one that does!
Once revealed, the chapter card will explain the situation facing the group and what must be done to get through it. In the style of choose-your-path adventures, most chapters offer the group a choice about how to proceed. Bribe the drunken guards or attack them? Charge the beast or lure it out? Steal from the kitchen stores or keep moving?
Each chapter is a mini-game and a variety of mechanics are required to complete it, from RPG-style skill tests for an individual character, to push-your-luck dice rolling as a team, to the playing of item cards collected along the way to bolster the tactical abilities of the group.
When the players choose to enter (or fail to avoid) combat, all players roll their unique character dice simultaneously to make an attack against the enemy. They need to collectively muster the right combination of Might, Cunning and Wisdom to defeat the foe in question, or risk taking damage. Blocking, Resting, and the use of Weapons, Relics and Potions will help to keep the prisoners alive.
The goal of the game is for the group to complete every chapter in the castle deck, then defeat the final boss. To win, they must keep every member of the team alive - if any player is killed the game ends immediately.
Players take on the roles of prisoners, wrongfully incarcerated in the depths of The Dark Castle. Whether it’s the Abbot, the Tailor or any of the six playable characters, each prisoner is represented by a character card and a custom character die showing that prisoner’s unique endowment of Might, Cunning and Wisdom – the game’s three traits.
Embarking on a desperate quest to escape, the players must work together using custom dice and item cards to overcome the castle’s many horrors, traps, and challenges - each of which is represented by a large, illustrated chapter card. At the beginning of each game, 15 of these chapter cards are drawn at random from a larger deck to create a unique castle every time.
Gameplay involves one player revealing a new chapter card each turn, in a motion like turning a page of a book. When a card is turned, the next chamber or passageway into which the prisoners have stumbled is revealed. There is no turn order. Instead, players decide as a group who will turn the next chapter card, and there are often grisly consequences for the one that does!
Once revealed, the chapter card will explain the situation facing the group and what must be done to get through it. In the style of choose-your-path adventures, most chapters offer the group a choice about how to proceed. Bribe the drunken guards or attack them? Charge the beast or lure it out? Steal from the kitchen stores or keep moving?
Each chapter is a mini-game and a variety of mechanics are required to complete it, from RPG-style skill tests for an individual character, to push-your-luck dice rolling as a team, to the playing of item cards collected along the way to bolster the tactical abilities of the group.
When the players choose to enter (or fail to avoid) combat, all players roll their unique character dice simultaneously to make an attack against the enemy. They need to collectively muster the right combination of Might, Cunning and Wisdom to defeat the foe in question, or risk taking damage. Blocking, Resting, and the use of Weapons, Relics and Potions will help to keep the prisoners alive.
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