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Optimus Princeps: Les Guerres Daciques (2006)
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  • 인원

    2-2 명

    BGG추천: 1-1 명
  • 게임시간

    120-120 분

  • 연령

    12+

    BGG추천: 16+
  • 게임 난이도

    2.54 / 5

게임 소개

배 빅티스 #67. 옵티머스 프린스프스는 트라야누스의 다키아 원정을 다룬다.

규칙을 번역하면 다음과 같다.
트라야누스의 통치 초기에, 유럽에는 로마의 힘에 대항하는 세 개의 주요 야만 민족만이 남아 있었다. 독일군이 삼림 미로에 잠복하고 사르마티아 기마병들이 동쪽의 무한한 평야를 따라 도망치는 동안, 다키아인들은 카르파티아 산맥에 웅크리고 앉아있는 유일한 야만인들을 대표했다.
이 적은 다른 반 유목민들과 달리 도망칠 수 없었기 때문에 이상적인 목표물을 제시했습니다.

플레이어 설명:
이 게임의 단위 배율은 1 힘 포인트 = 1000~2000명 또는 500~1000 마력입니다. Game Turns는 시즌제로, 서기 101-118년 사이의 캠페인을 다루는 게임입니다. 지도는 면적을 포인트 투 포인트 스타일로 나타내며 카운터는 카드에서 마운트 및 절단해야 합니다(대부분 양면). 오리지널 게임은 완전히 프랑스어로 되어 있지만 플레이어의 도움을 받아 완전한 영어 번역이 가능하다. 원래 프랑스의 규칙은 10페이지에 걸쳐 있다.

유닛은 군대를 대표하는 카운터 스택과 함께 플레이어 간에 번갈아 이동 및 공격을 하는 액션 포인트 시스템에 의해 활성화됩니다. 요격, 공성전, 약탈, 모집 등이 이 활동 동안 모두 가능하다.

테마
로마는 야만인들을 상대로 다뉴브 한계선을 공격했다. 다키아인, 독일인, 사르마티아인...
88 대 118
로마인들은 침략자들이다! 야만인들은 로마제국을 방어하거나 반란을 일으키거나 습격한다.

시나리오
- 도미티아누스의 모든 통치 기간(SOLO ROLS)은 큰 캠페인
- 트라야누스는 다키아인, 사르마티아인, 독일인과의 전쟁 (트라얀의 종대)
- 데케발의 사르마티아와의 전쟁(바리안 대 야만인)
- 다키아인, 사르마티아인, 독일인과의 하드리아 전쟁, 그는 새로운 로마 속주 다키아를 구하려고 한다.

로만스 골
- 경의를 표하다
- 다키아 왕국을 정복하거나 야만인의 진영을 파괴하다.

야만골
- 현상금을 주다
- 자유를 위해 싸우다

게임 플레이
- 척도 : 작동 중입니다. 시나리오는 캠페인이다.
- 조치 지점(계절마다 다름)

• 스페셜
- 얼어붙은 강
- 숨어있는 야만군.
- 군단의 독수리 구해야
- 지방별로 관리하기 위해 보조하는 군단.
- 선수들이 선택한 전략 종목

• 배틀
- 4가지 전술적 선택(첫 번째 라인에 있는 유닛이 치명타를 입을 수 있지만 가장 먼저 사망함
- 화재 단계
- 근접 단계 2개
- 추격 단계

• 포위전
- 성벽을 공격하다
- 항복을 기다리다
- 수비대를 공격하다

• 바운티
- 그것은 채용과 강화를 증진시킬 수 있다.
- 자연감소에 반하여
- 전투 승리, 약탈, 세금으로 얻을 수 있다

...
Vae Victis #67. Optimus Princeps covers the Dacian Campaigns of Trajanus.

From a translation of the rules:
At the start of Trajan’s reign, in Europe there remained only three major barbarian peoples against the might of Rome. While the Germans lurked in their woodland labyrinths, and the Sarmatian horsemen fled along the infinite plains of the East, the Dacians, hunkered down in the Carpathian mountains, represented the only sedentary barbarian people in Europe who still resisted the Roman invader.
This enemy offered an ideal target because they could not flee unlike the other semi-nomadic peoples.

Player's description:
The game has a unit scale of 1 Strength Point = 1000 to 2000 men, or 500 to 1000 horsemen. Game Turns are seasonal, the game covering the campaigns between 101-118 AD. The map represents the area in point-to-point style, while the counters must be mounted & cut from card (mostly double sided). The original game is entirely in French, but a full English translation, with player aids, is available. The original French rules cover 10 magazine pages.

Units are activated by an Action Point system, alternating between players to move & attack with stacks of counters representing armies. Interception, siege, pillage, recruitment, etc. are all possible during these actions.

THEME
Roman campaigns on the Danubian limit against barbarians: Dacians, Germans, Sarmatians...
88 to 118
Romans are invaders! barbarians defend or revolt or make raids in the Roman Empire

Scenarios
- All the reign of Domitian (SOLO RULES) a big big campaign
- Trajan wars against Dacians, Sarmatians, Germans, he's the invader (Trajan's column)
- Decebal's war against Sarmatians (barbarians vs barbarians)
- Hadrian wars against Dacians, Sarmatians, Germans, he tries to save the new roman province of Dacia

Romans Goal
- honor
- conquest dacians kingdom or destroy barbarians camps

Barbarian goal
- bounty
- fight for freedom

GAME PLAY
- Scales : Operational. A scenario is a campaign
- Action Point (different seasons)

• SPECIAL
- Frozen river
- barbarians troops hidden
- Eagles of the legion to save
- vexillation, legion auxiliary to manage by province
- stratagems events chosen by the players

• Battle
- 4 tactical choices (units in first line can make critical hit but are the first to die)
- fire phase
- 2 melee phases
- pursuit phase

• Siege Battle
- attack the walls
- wait for the surrender
- attack the garrison

• Bounty
- it can boost recruitment and reinforcement
- against attrition
- you gain it with battle victory, ravage and taxes

...

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