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WARGAMES : 4188
5.4Brezhnev's War: NATO vs. the Warsaw Pact in Germany, 1980 (2018) -
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인원
1-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
240-360 분
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연령
12+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
2.00 / 5
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디자이너
Ty Bomba
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아티스트
Knut Grünitz, Brien J. Miller
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인원
게임 소개
브레즈네프 대 바르샤바 조약(1980년)은 사이공 함락과 소련이 아프가니스탄에 개입하기 전 사이에 두 명의 선수가 서유럽을 침공한 것으로 추정되는 첫 달 경기를 할 수 있게 했다. 이 기간 동안 두 적대 동맹은 공산주의자들에게 가장 유리했다.
묘사된 시나리오는 당시 나토 정보 분석가들이 가장 예상했고 두려워했던 시나리오이다. 즉, 소련이 대규모 화학 및 핵 공격과 함께 전쟁을 시작하려는 계획을 알고 있었음에도 불구하고, 서방 군사 계획 입안자들은 이러한 계획을 별로 신뢰하지 않았다. 그들은 소련이 그러한 전략이 서방세계의 즉각적인 핵보복을 가져올 것이라는 것을 알고 있다는 것을 알았다. 그렇게 되면 전쟁이 시작되자마자 빨리 끝날 수 있었고, 이는 거의 모든 문명과 함께 승자를 알 수 없었다.
그때 우려했던 것은 어느 화창한 여름날 동독의 소련군 부대가 식당 홀에서 아침을 먹는 것을 그만두고 국경을 넘어 서독으로 뒹굴 것이라는 것이었다. 그것은 한 달도 안 되어 재래식 무기만을 사용하여 독일 전역을 급습하는 전쟁 같은 것이 될 것이다.
소련은 핵무기나 화학무기가 폭발하거나 대서양 공동체의 막대한 경제력을 감당하기 전에 휴전을 요구했을 것이다. 이로써, 유럽의 NATO의 지리 전략 린치핀이었던 서독은 무력화되었고 루르 공업지역도 파괴되었다. 그렇게 되면 크렘린에게 유리한 세계 세력 균형의 변화를 초래하게 되고, 크렘린은 나중에 결정적인 타격을 입게 될 것이다.
50” x 35” 지도는 독일 연방 공화국의 핵심 지역을 6.66마일 (10.8km)/6.66마일 (6.8km)로 다루고 있다. 352개의 대형 (5/8”) 부대 카운터가 있는데, 이는 당시 현장에 있었던 사단과 여단, 그리고 증원군으로 파견된 다른 부대들을 대표한다. 각 10번의 경기 순번은 3일의 실시간을 나타낸다.
턴 시퀀스는 고전적인 싸움-움직임 또는 싸움-움직임 구조를 사용합니다. 특수 규칙은 헬리본 부대, 스페츠나츠, 초엘리트 소련 제8친위대 및 근위공수군, 동독과 체코슬로바키아, 소련군 포병 사단, 공군력, 보급, 독일 영토, 전자전, 가변 소련군 승리 목적물에 대해 설명한다.이브즈
전체적인 시스템은 1-10 척도에서 약 6으로 단순합니다. 두 명의 경험 많은 선수들이 약 4시간에서 6시간 안에 경기를 통과할 수 있다.
묘사된 시나리오는 당시 나토 정보 분석가들이 가장 예상했고 두려워했던 시나리오이다. 즉, 소련이 대규모 화학 및 핵 공격과 함께 전쟁을 시작하려는 계획을 알고 있었음에도 불구하고, 서방 군사 계획 입안자들은 이러한 계획을 별로 신뢰하지 않았다. 그들은 소련이 그러한 전략이 서방세계의 즉각적인 핵보복을 가져올 것이라는 것을 알고 있다는 것을 알았다. 그렇게 되면 전쟁이 시작되자마자 빨리 끝날 수 있었고, 이는 거의 모든 문명과 함께 승자를 알 수 없었다.
그때 우려했던 것은 어느 화창한 여름날 동독의 소련군 부대가 식당 홀에서 아침을 먹는 것을 그만두고 국경을 넘어 서독으로 뒹굴 것이라는 것이었다. 그것은 한 달도 안 되어 재래식 무기만을 사용하여 독일 전역을 급습하는 전쟁 같은 것이 될 것이다.
소련은 핵무기나 화학무기가 폭발하거나 대서양 공동체의 막대한 경제력을 감당하기 전에 휴전을 요구했을 것이다. 이로써, 유럽의 NATO의 지리 전략 린치핀이었던 서독은 무력화되었고 루르 공업지역도 파괴되었다. 그렇게 되면 크렘린에게 유리한 세계 세력 균형의 변화를 초래하게 되고, 크렘린은 나중에 결정적인 타격을 입게 될 것이다.
50” x 35” 지도는 독일 연방 공화국의 핵심 지역을 6.66마일 (10.8km)/6.66마일 (6.8km)로 다루고 있다. 352개의 대형 (5/8”) 부대 카운터가 있는데, 이는 당시 현장에 있었던 사단과 여단, 그리고 증원군으로 파견된 다른 부대들을 대표한다. 각 10번의 경기 순번은 3일의 실시간을 나타낸다.
턴 시퀀스는 고전적인 싸움-움직임 또는 싸움-움직임 구조를 사용합니다. 특수 규칙은 헬리본 부대, 스페츠나츠, 초엘리트 소련 제8친위대 및 근위공수군, 동독과 체코슬로바키아, 소련군 포병 사단, 공군력, 보급, 독일 영토, 전자전, 가변 소련군 승리 목적물에 대해 설명한다.이브즈
전체적인 시스템은 1-10 척도에서 약 6으로 단순합니다. 두 명의 경험 많은 선수들이 약 4시간에서 6시간 안에 경기를 통과할 수 있다.
Brezhnev’s War: NATO vs. the Warsaw Pact in Germany, 1980 enables two players to game the first month of a hypothesized communist invasion of Western Europe sometime between the fall of Saigon and the start of the Soviet intervention in Afghanistan. It was during that period the conventional “correlation of forces” between the two hostile alliances most favored the communists.
The scenario portrayed is the one that was most anticipated and feared by NATO’s intelligence analysts at the time. That is, despite their knowledge of the existence of Soviets plans to begin such a war with massive chemical and nuclear strikes, the West’s military planners gave those schemes little credence. They knew the Soviets understood such a strategy would bring on immediate nuclear retaliation by the West. That would’ve ended the war as quickly as it began – mostly likely along with all of civilization – with no winner identifiable.
What was feared then was, one fine summer day, the Soviet units in East Germany would move out from eating breakfast in their mess halls and roll across the border into West Germany. It would’ve been a “come as you are” kind of war, the aim of which would’ve been to blitz across Germany – using only conventional weaponry – in under a month.
The Soviets would then have called for a ceasefire before any nuclear or chemical weapons had been detonated or the massive economic power of the Atlantic community brought to bear. With that, West Germany – the geo-strategic lynchpin of NATO in Europe – would’ve been neutralized and its Ruhr industrial area – then as now, one of the most important manufacturing centers on the planet – entirely wrecked. That would’ve caused a shift in the global balance of power in favor of the Kremlin, setting them up to deliver the knockout blow later.
The 50” x 35” map covers the core area of the Federal Republic of Germany at 6.66 miles (10.8 km) per hex. There are 352 large-size (5/8”) unit counters, representing the divisions and brigades immediately on scene at the time, along with the masses of other units that could’ve been sent as reinforcements. Each of the 10 game turns represent three days of real time.
The turn sequence uses the classic fight-move or move-fight structure. Special rules account for heliborne units, Spetsnaz, the ultra-elite Soviet Eighth Guards and Guards Airborne Armies, East German and Czechoslovakian disloyalty, ranged Soviet artillery divisions, air power, supply, the criticality of Frankfurt for US operations, paradrops, German territorials, electronic warfare and variable Soviet victory objectives.
The overall system is simple, at about 6 on the 1-10 scale. Two experienced players can get through a match in about four to six hours.
The scenario portrayed is the one that was most anticipated and feared by NATO’s intelligence analysts at the time. That is, despite their knowledge of the existence of Soviets plans to begin such a war with massive chemical and nuclear strikes, the West’s military planners gave those schemes little credence. They knew the Soviets understood such a strategy would bring on immediate nuclear retaliation by the West. That would’ve ended the war as quickly as it began – mostly likely along with all of civilization – with no winner identifiable.
What was feared then was, one fine summer day, the Soviet units in East Germany would move out from eating breakfast in their mess halls and roll across the border into West Germany. It would’ve been a “come as you are” kind of war, the aim of which would’ve been to blitz across Germany – using only conventional weaponry – in under a month.
The Soviets would then have called for a ceasefire before any nuclear or chemical weapons had been detonated or the massive economic power of the Atlantic community brought to bear. With that, West Germany – the geo-strategic lynchpin of NATO in Europe – would’ve been neutralized and its Ruhr industrial area – then as now, one of the most important manufacturing centers on the planet – entirely wrecked. That would’ve caused a shift in the global balance of power in favor of the Kremlin, setting them up to deliver the knockout blow later.
The 50” x 35” map covers the core area of the Federal Republic of Germany at 6.66 miles (10.8 km) per hex. There are 352 large-size (5/8”) unit counters, representing the divisions and brigades immediately on scene at the time, along with the masses of other units that could’ve been sent as reinforcements. Each of the 10 game turns represent three days of real time.
The turn sequence uses the classic fight-move or move-fight structure. Special rules account for heliborne units, Spetsnaz, the ultra-elite Soviet Eighth Guards and Guards Airborne Armies, East German and Czechoslovakian disloyalty, ranged Soviet artillery divisions, air power, supply, the criticality of Frankfurt for US operations, paradrops, German territorials, electronic warfare and variable Soviet victory objectives.
The overall system is simple, at about 6 on the 1-10 scale. Two experienced players can get through a match in about four to six hours.
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