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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
0-0 분
-
연령
0+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Lloyd Krassner
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아티스트
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인원
게임 소개
호두까기 인형 테마를 가진 2인조 교전 게임입니다. 한 명은 호두까기 인형이고, 다른 한 명은 생쥐입니다.
8x8 그리드가 보드로 사용됩니다. “battlefield”는 크리스마스 때 거실 바닥입니다. 두 가지 지형 유형이 있습니다. 맑거나 장애물(박스, 크리스마스 트리, 가구)이 있습니다. 장애물은 모든 움직임과 공격을 막습니다. 지형은 선수 재량에 따라 정해진다.
플레이어들은 공통의 카드 한 벌을 공유한다. 카드는 4가지 유형으로 나뉜다. 공격(A), 방어(D), 이동(M), 특수(S)
각 면에는 보드 위에서 움직일 수 있는 독특한 16개의 유닛 세트가 있습니다. 유닛은 이동 허용량과 강도(타격 지점)가 다릅니다. 양쪽에 한 유닛씩 리더가 지정됩니다. 유닛은 쌓을 수 없지만 친근한 유닛은 서로 이동할 수 있습니다.
각 플레이어를 설정하려면 자신의 마지막 행 3개 중 아무 곳에나 유닛을 배치해야 합니다.
선수들은 돌아가면서 한다.
각 턴에는 3상이 있다.
1. 발표 단계
- 카드 3장을 덱에서 뽑아서 손에 쥐세요.
2. 실행 단계
- 손에서 카드놀이 하세요.
- Move 카드를 사용하여 장치 중 하나를 표시된 공간 수까지 이동합니다. 상대가 특정 특수 카드를 사용하여 이동을 무효화할 수 있습니다.
- 공격 카드를 사용하여 유닛이 카드에 표시된 정확한 범위로 대상 유닛을 공격하고 대상에게 1포인트의 데미지를 입힙니다(타격이 0으로 감소하면 유닛이 파괴됩니다). 상대방은 공격으로 인한 타격을 줄이기 위해 디펜스 카드를 사용할 수 있습니다.
3. 종료 단계
최대 손 크기는 7장입니다. 초과 카드는 폐기합니다.
이 게임은 플레이어가 상대편 리더(호두까기 인형 또는 마우스 킹)를 파괴하면 승리한다. 리더 유닛에 대한 마지막 (킬링) 타격은 상대 리더 유닛만이 할 수 있다.
8x8 그리드가 보드로 사용됩니다. “battlefield”는 크리스마스 때 거실 바닥입니다. 두 가지 지형 유형이 있습니다. 맑거나 장애물(박스, 크리스마스 트리, 가구)이 있습니다. 장애물은 모든 움직임과 공격을 막습니다. 지형은 선수 재량에 따라 정해진다.
플레이어들은 공통의 카드 한 벌을 공유한다. 카드는 4가지 유형으로 나뉜다. 공격(A), 방어(D), 이동(M), 특수(S)
각 면에는 보드 위에서 움직일 수 있는 독특한 16개의 유닛 세트가 있습니다. 유닛은 이동 허용량과 강도(타격 지점)가 다릅니다. 양쪽에 한 유닛씩 리더가 지정됩니다. 유닛은 쌓을 수 없지만 친근한 유닛은 서로 이동할 수 있습니다.
각 플레이어를 설정하려면 자신의 마지막 행 3개 중 아무 곳에나 유닛을 배치해야 합니다.
선수들은 돌아가면서 한다.
각 턴에는 3상이 있다.
1. 발표 단계
- 카드 3장을 덱에서 뽑아서 손에 쥐세요.
2. 실행 단계
- 손에서 카드놀이 하세요.
- Move 카드를 사용하여 장치 중 하나를 표시된 공간 수까지 이동합니다. 상대가 특정 특수 카드를 사용하여 이동을 무효화할 수 있습니다.
- 공격 카드를 사용하여 유닛이 카드에 표시된 정확한 범위로 대상 유닛을 공격하고 대상에게 1포인트의 데미지를 입힙니다(타격이 0으로 감소하면 유닛이 파괴됩니다). 상대방은 공격으로 인한 타격을 줄이기 위해 디펜스 카드를 사용할 수 있습니다.
3. 종료 단계
최대 손 크기는 7장입니다. 초과 카드는 폐기합니다.
이 게임은 플레이어가 상대편 리더(호두까기 인형 또는 마우스 킹)를 파괴하면 승리한다. 리더 유닛에 대한 마지막 (킬링) 타격은 상대 리더 유닛만이 할 수 있다.
A 2-player skirmish game with a Nutcracker Theme. One player is the Nutcracker and the toy soldiers, the other player is the Mice.
An 8x8 Grid is used as a board. The “battlefield” is the living room floor at Christmas time. There are two terrain types – clear or obstacles (boxes, christmas tree, furniture). Obstacles block all movement and attacks. Terrain is laid down at the players’ discretion.
Players share a common deck of cards. Card are of four types: Attack (A), Defence (D), Movement (M), Special (S)
Each side gets a unique set of 16 units that can be moved around on the board. Units have different movement allowances and strengths (hit points). One unit on each side is designated the Leader. Units cannot stack but friendly units may move through each other.
To set up each player places his units in any of his 3 last rows.
Players take turns.
Each turn has 3 Phases.
1. Presents Phase
- Draw 3 cards from the deck and place them in your hand.
2. Action Phase
- Play cards from your hand.
- Use Move cards to move one of your units up to the indicated number of spaces. Your opponent may use certain special cards to negate a Move.
- Use Attack cards to have a unit attack a target unit at the exact range indicated by the card and do 1 point of damage to the target (when hits are reduced to 0 the unit is destroyed). Your opponent may use Defence cards to reduce hits caused by an Attack.
3. End Phase
Max hand size is 7 cards. Discard excess cards.
The game is won when a player destroys his opponent’s leader (Nutcracker or Mouse King). The last (killing) hit on a leader unit may only be made by the opposing leader unit.
An 8x8 Grid is used as a board. The “battlefield” is the living room floor at Christmas time. There are two terrain types – clear or obstacles (boxes, christmas tree, furniture). Obstacles block all movement and attacks. Terrain is laid down at the players’ discretion.
Players share a common deck of cards. Card are of four types: Attack (A), Defence (D), Movement (M), Special (S)
Each side gets a unique set of 16 units that can be moved around on the board. Units have different movement allowances and strengths (hit points). One unit on each side is designated the Leader. Units cannot stack but friendly units may move through each other.
To set up each player places his units in any of his 3 last rows.
Players take turns.
Each turn has 3 Phases.
1. Presents Phase
- Draw 3 cards from the deck and place them in your hand.
2. Action Phase
- Play cards from your hand.
- Use Move cards to move one of your units up to the indicated number of spaces. Your opponent may use certain special cards to negate a Move.
- Use Attack cards to have a unit attack a target unit at the exact range indicated by the card and do 1 point of damage to the target (when hits are reduced to 0 the unit is destroyed). Your opponent may use Defence cards to reduce hits caused by an Attack.
3. End Phase
Max hand size is 7 cards. Discard excess cards.
The game is won when a player destroys his opponent’s leader (Nutcracker or Mouse King). The last (killing) hit on a leader unit may only be made by the opposing leader unit.
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