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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
1-1 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
30-60 분
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연령
10+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Todd Sanders
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아티스트
Todd Sanders
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인원
게임 소개
광활한 위르 숲은 한때 강력한 세 형제인 칼리우스와 전쟁터에서 강한 것으로 유명한 사자, 음험한 어두운 매직으로 위르&르스쿠르의 적들을 찾아다니는 독사 텔라드, 그리고 태양으로 알려진 아말피아에 의해 통치되었다.그는 모든 것이 그녀의 뜻대로 되어, 그녀의 마법에 걸린 모든 사람을 꾀어, 친구를 친구에 대항하게 하고, 형제를 형제에게 대항하게 하였다.
선술집과 도둑들이 선호하는 낮은 곳에서는 그들의 힘의 원천이 6개의 마법에 걸린 보석 속에 있다는 소문이 돌았다.
언젠가 어떤 악명높은 도둑이 이 소문들이 사실인지 시험해보고 감히 보석을 훔치기로 결심한 때가 왔다. 들키면 비싼 대가를 치르겠지만 도전 없는 삶이 어디 있겠는가! 위르의 경계선을 넘어 큰 나무 그림자 속으로 도둑놈이 천천히 모험을 걸어왔다.
재생해야 함:
70장의 카드 덱은 왕국, 수호자, 숲의 정령, 스틸니스, 타워 덱으로 나뉩니다.
머그잔 또는 작은 가방 1개, 타워로 사용
6가지 색상의 8mm 목재 큐브 65개
재생:
게임에서 이기려면 마지막 3개의 만남 덱에서 새 카드를 뽑기 전에 6개의 젬을 모두 찾아야 합니다.
이 게임은 일련의 라운드로 진행됩니다. 각 라운드에는 두 단계가 있다. 조우 및 타워 탐색.
만남 단계:
3장의 페이스업 카드 중 1장의 타워 카드를 이번 라운드에서 찾고 있는 타워로 선택하여 앞에 놓습니다. 그런 다음 타워 덱에서 새 카드를 뽑아서 나머지 두 개의 타워 카드 옆에 놓습니다.
맨 왼쪽 영역 카드 위에 있는 Except 덱에서 4장의 카드를 뽑습니다.
먼저 카드에 표시된 액션을 적용하여 만남 선에서 각 카드를 차례대로 마주칩니다. 어떤 조우든 회피하거나 무력화할 수 있습니다.
타워 검색 단계:
탈출이나 무력화를 통해 컨텐트 라인에 있는 모든 카드를 찾은 후 타워를 검색하십시오.
선택한 타워 카드에 나열된 모든 작업을 수행하십시오. 작업을 활성화하려면 손에 든 가디언 카드의 아이콘을 Excounter 폐기 더미에 지불하십시오.
그런 다음 나머지 조우선 카드의 오른쪽 하단 모서리에 표시되는 타워 아이콘 수와 같은 큐브를 무작위로 그립니다. 그려진 큐브의 수는 Encounter Line 또는 Tower에서 비활성화한 카드 및/또는 대상 조치에 따라 수정할 수 있습니다.
라운드 끝:
Encounter Line(조우 선)의 모든 카드를 버리고 Encounter(조우) 및 Tower Search(타워 검색) 단계의 새 라운드를 시작합니다.
게임 종료:
타워에서 마법에 걸린 보석 6개를 모두 찾으면 네가 이기는 거야.
3개의 만남 덱에서 새 카드를 뽑기 전에 6개의 보석을 모두 찾지 못하거나 만남 중에 두 가지 기능이 0에 도달하는 경우 패합니다.
2016년 카드놀이 게임 콘테스트 참가 신청
최우수 정규 PNP 빌드 게임 - 2위
최우수 그래픽 디자인 - 1위
최우수 규칙집 - 3위
전체 경기 최우수 - 4위
선술집과 도둑들이 선호하는 낮은 곳에서는 그들의 힘의 원천이 6개의 마법에 걸린 보석 속에 있다는 소문이 돌았다.
언젠가 어떤 악명높은 도둑이 이 소문들이 사실인지 시험해보고 감히 보석을 훔치기로 결심한 때가 왔다. 들키면 비싼 대가를 치르겠지만 도전 없는 삶이 어디 있겠는가! 위르의 경계선을 넘어 큰 나무 그림자 속으로 도둑놈이 천천히 모험을 걸어왔다.
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70장의 카드 덱은 왕국, 수호자, 숲의 정령, 스틸니스, 타워 덱으로 나뉩니다.
머그잔 또는 작은 가방 1개, 타워로 사용
6가지 색상의 8mm 목재 큐브 65개
재생:
게임에서 이기려면 마지막 3개의 만남 덱에서 새 카드를 뽑기 전에 6개의 젬을 모두 찾아야 합니다.
이 게임은 일련의 라운드로 진행됩니다. 각 라운드에는 두 단계가 있다. 조우 및 타워 탐색.
만남 단계:
3장의 페이스업 카드 중 1장의 타워 카드를 이번 라운드에서 찾고 있는 타워로 선택하여 앞에 놓습니다. 그런 다음 타워 덱에서 새 카드를 뽑아서 나머지 두 개의 타워 카드 옆에 놓습니다.
맨 왼쪽 영역 카드 위에 있는 Except 덱에서 4장의 카드를 뽑습니다.
먼저 카드에 표시된 액션을 적용하여 만남 선에서 각 카드를 차례대로 마주칩니다. 어떤 조우든 회피하거나 무력화할 수 있습니다.
타워 검색 단계:
탈출이나 무력화를 통해 컨텐트 라인에 있는 모든 카드를 찾은 후 타워를 검색하십시오.
선택한 타워 카드에 나열된 모든 작업을 수행하십시오. 작업을 활성화하려면 손에 든 가디언 카드의 아이콘을 Excounter 폐기 더미에 지불하십시오.
그런 다음 나머지 조우선 카드의 오른쪽 하단 모서리에 표시되는 타워 아이콘 수와 같은 큐브를 무작위로 그립니다. 그려진 큐브의 수는 Encounter Line 또는 Tower에서 비활성화한 카드 및/또는 대상 조치에 따라 수정할 수 있습니다.
라운드 끝:
Encounter Line(조우 선)의 모든 카드를 버리고 Encounter(조우) 및 Tower Search(타워 검색) 단계의 새 라운드를 시작합니다.
게임 종료:
타워에서 마법에 걸린 보석 6개를 모두 찾으면 네가 이기는 거야.
3개의 만남 덱에서 새 카드를 뽑기 전에 6개의 보석을 모두 찾지 못하거나 만남 중에 두 가지 기능이 0에 도달하는 경우 패합니다.
2016년 카드놀이 게임 콘테스트 참가 신청
최우수 정규 PNP 빌드 게임 - 2위
최우수 그래픽 디자인 - 1위
최우수 규칙집 - 3위
전체 경기 최우수 - 4위
The vast Forest of Wyr was once ruled by three powerful siblings: Callius, the Lion - known for his strength on the battlefield as well as for his cruelty, Tellard, the Serpent - his face always hidden, who sought out Wyr’s enemies with insidious dark magijks, and Amalfia, known as the Sun, also facetiously as ‘the Lucky Star’ - she for whom everything went as she wished, enticing all who fell under her spell, setting friend against friend, brother against brother.
It was rumored in taverns, and in the low places favored by thieves, that the source of their power lay in six enchanted gems, hidden away deep within a network of towers in the Forest of Wyr and only the siblings and their loyal Guardians knew of their exact locations.
There came a time when a Thief of some infamy decided to test these rumours to see if they were true and dared to steal the gems. There would be a high price to pay if caught, but then, what is life without challenge! Across the boundary line of Wyr and into the shadows of the great trees the Thief slowly ventured...
Needed to play:
The deck of 70 cards divided into Realm, Guardian, Forest Spirit, Stillness and Towers decks.
1 mug or small bag, used as the Tower
65 8mm wooden cubes in 6 different colors
Play:
To win the game you must find all 6 Gems before you are unable to draw new cards from the last of the 3 Encounter decks.
The game is played in a series of rounds. Each round has two phases: Encounter and Tower Search.
Encounter Phase:
Choose one Tower card from the three face-up cards as the Tower you are searching during this round and place this in front of you. Then draw a new card from the Tower deck and place it next to the two remaining Tower cards.
Draw 4 cards from the Encounter deck above the leftmost Realm card.
Encounter each card in turn in the Encounter Line, first by applying any Actions shown on the cards. In any Encounter you may choose to Evade or Incapacitate.
Tower Search Phase:
After all cards in the Encounter Line have been encountered by evading or incapacitating, you may now search the Tower.
Follow any actions listed on the chosen Tower card, paying icons on the Guardian cards in your hand to the Encounter discard pile if you wish to activate the actions.
Then randomly draw cubes equal to the number of Tower icons showing on the bottom right corner of the remaining Encounter Line cards. The number of cubes drawn may be modified by cards you have incapacitated and/or actions you are subject to, either from the Encounter Line or from the Tower.
Round End:
Discard all cards in the Encounter Line and begin a new round of Encounter and Tower Search phases.
Game End:
You win if you find all 6 enchanted gems in the Towers.
You lose if you do not find all 6 gems before you are unable to draw new cards from the 3 Encounter decks, or if any two Abilities ever reach zero during an encounter.
Entry in the 2016 Solitaire Game Contest
Best Regular PNP Build Game - 2nd Place
Best Graphic Design - 1st Place
Best Rule Book - 3rd Place
Best Overall Game - 4th Place
It was rumored in taverns, and in the low places favored by thieves, that the source of their power lay in six enchanted gems, hidden away deep within a network of towers in the Forest of Wyr and only the siblings and their loyal Guardians knew of their exact locations.
There came a time when a Thief of some infamy decided to test these rumours to see if they were true and dared to steal the gems. There would be a high price to pay if caught, but then, what is life without challenge! Across the boundary line of Wyr and into the shadows of the great trees the Thief slowly ventured...
Needed to play:
The deck of 70 cards divided into Realm, Guardian, Forest Spirit, Stillness and Towers decks.
1 mug or small bag, used as the Tower
65 8mm wooden cubes in 6 different colors
Play:
To win the game you must find all 6 Gems before you are unable to draw new cards from the last of the 3 Encounter decks.
The game is played in a series of rounds. Each round has two phases: Encounter and Tower Search.
Encounter Phase:
Choose one Tower card from the three face-up cards as the Tower you are searching during this round and place this in front of you. Then draw a new card from the Tower deck and place it next to the two remaining Tower cards.
Draw 4 cards from the Encounter deck above the leftmost Realm card.
Encounter each card in turn in the Encounter Line, first by applying any Actions shown on the cards. In any Encounter you may choose to Evade or Incapacitate.
Tower Search Phase:
After all cards in the Encounter Line have been encountered by evading or incapacitating, you may now search the Tower.
Follow any actions listed on the chosen Tower card, paying icons on the Guardian cards in your hand to the Encounter discard pile if you wish to activate the actions.
Then randomly draw cubes equal to the number of Tower icons showing on the bottom right corner of the remaining Encounter Line cards. The number of cubes drawn may be modified by cards you have incapacitated and/or actions you are subject to, either from the Encounter Line or from the Tower.
Round End:
Discard all cards in the Encounter Line and begin a new round of Encounter and Tower Search phases.
Game End:
You win if you find all 6 enchanted gems in the Towers.
You lose if you do not find all 6 gems before you are unable to draw new cards from the 3 Encounter decks, or if any two Abilities ever reach zero during an encounter.
Entry in the 2016 Solitaire Game Contest
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