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BGG랭킹
BGG전체 : 611
THEMATIC : 144
STRATEGY : 3977.4스타크래프트: 보드 게임
StarCraft: The Board Game (2007) -
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인원
2-6 명
BGG추천: 2-6 명 -
게임시간
180-240 분
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연령
12+
BGG추천: 14+ -
게임 난이도
3.86 / 5
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디자이너
Corey Konieczka, Christian T. Petersen
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아티스트
Kevin Childress, Andrew Navaro, Scott Nicely, Brian Schomburg
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인원
게임 소개
게시자 블러브
총 180개의 플라스틱 피규어와 수십 개의 유닛 타입을 포함하여 스타크래프트는 다음과 같다. 보드 게임은 크기가 다양한 혁신적인 모듈형 보드를 갖추고 있어 게임마다 새로운 경험을 보장합니다. 흥미진진한 카드 구동 전투 시스템은 플레이어들이 풍부한 강력한 기술로 파벌을 수정하고 업그레이드할 수 있게 해준다. 플레이어는 저글링 돌격을 개시하거나 강력한 프로토스 방패를 사용하여 적의 침공을 저지하거나, 핵 미사일을 목표물로 유도하기 위해 은폐된 고스트(Ghost)를 보낼 수 있습니다.
설명
스타크래프트에서: 서로 연결된 행성들의 역동적인 판 위에서 은하 지배를 위해 싸우는 보드 게임입니다. 행성 설정은 이미 게임의 일부입니다. 모든 플레이어는 두 개의 행성을 배치하고 그 중 하나에 시작 기반을 둡니다. 행성들은 직접 연결과 "Z-축" 연결로 연결되는데, 이 연결들은 설정 중에 배치되지만, 때때로 게임 중에 수정될 수 있으며, 이동은 행성 내에서 그리고 그러한 연결들을 통해서만 가능하다.
각 플레이어는 인간, 저그, 프로토스의 세 종족 중 한 종족에 속하는 여섯 종족을 통제한다. 각 파벌은 고유한 승리 조건을 가지고 있지만, 모든 파벌은 일부 행성의 특수 지역을 통제함으로써 얻은 승점을 통해서도 승리할 수 있다. 플레이어는 자신이 통제하는 행성 영역에서 수집한 자원으로 유닛과 기본 업그레이드를 만들고 업그레이드를 통해 추가 유닛 유형에 액세스할 수 있습니다.
각 턴은 계획 단계, 실행 단계, 그리고 마지막으로 재정렬 단계(정리에 사용)로 세분된다. 계획 단계에서 플레이어들은 차례대로 여러 개의 주문 토큰을 각 행성의 스택에 재생하며, 나중에 배치된 주문은 그들 앞에 놓인 주문을 방해한다. 이를 통해 플레이어들은 자신만의 조합을 설정할 수 있지만 다른 플레이어들의 계획을 방해하기도 한다. 실행 단계에서 플레이어들은 다시 돌아가며 차례가 오면 자신의 주문 토큰 중 하나를 스택 위에서 선택하여 실행할 수 있다. 모든 플레이어가 주문을 실행해야만 실행 단계가 끝난다. 가능한 주문은 빌드(유닛과 건물을 모두 짓는 데 사용), 모바일(이동 유닛 및 적 공격 시 사용), 리서치(아래 참조)이며, 특별 주문은 항상 스탠더드 오더 또는 스페셜 오더로 할 수 있으며, 스페셜 오더에는 전제조건이 있지만 효과는 더 강하다.
플레이어는 또한 새로운 기술을 연구하여 최신 갑판 제작 메커니즘의 전조로 전투 갑판을 개선할 수 있다. 각 플레이어에게는 게임이 시작될 때 레이스에 따라 고유한 전투 데크가 주어지며, 새로운 기술을 연구할 때 일치하는 카드가 그 데크에 추가됩니다. 이를 통해 플레이어들은 자신이 어떤 카드를 뽑을지 사용자 정의할 수 있으며, 데크의 마지막 카드를 뽑으면 데크의 모양이 바뀐다. 대부분의 카드들은 한번 연구되면 전투용 데크에 남아 있지만, 일부 연구된 기술들은 항상 유효한 효과를 추가하며, 일부 강력한 전투용 카드는 한 번 사용 후 폐기된다.
"보완"
스타크래프트(비디오 게임)
총 180개의 플라스틱 피규어와 수십 개의 유닛 타입을 포함하여 스타크래프트는 다음과 같다. 보드 게임은 크기가 다양한 혁신적인 모듈형 보드를 갖추고 있어 게임마다 새로운 경험을 보장합니다. 흥미진진한 카드 구동 전투 시스템은 플레이어들이 풍부한 강력한 기술로 파벌을 수정하고 업그레이드할 수 있게 해준다. 플레이어는 저글링 돌격을 개시하거나 강력한 프로토스 방패를 사용하여 적의 침공을 저지하거나, 핵 미사일을 목표물로 유도하기 위해 은폐된 고스트(Ghost)를 보낼 수 있습니다.
설명
스타크래프트에서: 서로 연결된 행성들의 역동적인 판 위에서 은하 지배를 위해 싸우는 보드 게임입니다. 행성 설정은 이미 게임의 일부입니다. 모든 플레이어는 두 개의 행성을 배치하고 그 중 하나에 시작 기반을 둡니다. 행성들은 직접 연결과 "Z-축" 연결로 연결되는데, 이 연결들은 설정 중에 배치되지만, 때때로 게임 중에 수정될 수 있으며, 이동은 행성 내에서 그리고 그러한 연결들을 통해서만 가능하다.
각 플레이어는 인간, 저그, 프로토스의 세 종족 중 한 종족에 속하는 여섯 종족을 통제한다. 각 파벌은 고유한 승리 조건을 가지고 있지만, 모든 파벌은 일부 행성의 특수 지역을 통제함으로써 얻은 승점을 통해서도 승리할 수 있다. 플레이어는 자신이 통제하는 행성 영역에서 수집한 자원으로 유닛과 기본 업그레이드를 만들고 업그레이드를 통해 추가 유닛 유형에 액세스할 수 있습니다.
각 턴은 계획 단계, 실행 단계, 그리고 마지막으로 재정렬 단계(정리에 사용)로 세분된다. 계획 단계에서 플레이어들은 차례대로 여러 개의 주문 토큰을 각 행성의 스택에 재생하며, 나중에 배치된 주문은 그들 앞에 놓인 주문을 방해한다. 이를 통해 플레이어들은 자신만의 조합을 설정할 수 있지만 다른 플레이어들의 계획을 방해하기도 한다. 실행 단계에서 플레이어들은 다시 돌아가며 차례가 오면 자신의 주문 토큰 중 하나를 스택 위에서 선택하여 실행할 수 있다. 모든 플레이어가 주문을 실행해야만 실행 단계가 끝난다. 가능한 주문은 빌드(유닛과 건물을 모두 짓는 데 사용), 모바일(이동 유닛 및 적 공격 시 사용), 리서치(아래 참조)이며, 특별 주문은 항상 스탠더드 오더 또는 스페셜 오더로 할 수 있으며, 스페셜 오더에는 전제조건이 있지만 효과는 더 강하다.
플레이어는 또한 새로운 기술을 연구하여 최신 갑판 제작 메커니즘의 전조로 전투 갑판을 개선할 수 있다. 각 플레이어에게는 게임이 시작될 때 레이스에 따라 고유한 전투 데크가 주어지며, 새로운 기술을 연구할 때 일치하는 카드가 그 데크에 추가됩니다. 이를 통해 플레이어들은 자신이 어떤 카드를 뽑을지 사용자 정의할 수 있으며, 데크의 마지막 카드를 뽑으면 데크의 모양이 바뀐다. 대부분의 카드들은 한번 연구되면 전투용 데크에 남아 있지만, 일부 연구된 기술들은 항상 유효한 효과를 추가하며, 일부 강력한 전투용 카드는 한 번 사용 후 폐기된다.
"보완"
스타크래프트(비디오 게임)
Publisher blurb
Including a total of 180 plastic figures and dozens of unit types, Starcraft: The Board Game features an innovative modular board of varying sizes, which guarantees a new experience each and every game. An exciting card driven combat system allows players to modify and upgrade their faction with a wealth of powerful technologies. Players can unleash a Zergling rush, use powerful Protoss shields to halt an enemy invasion, or even send cloaked Ghosts out to guide nuclear missiles to their target.
Description
In StarCraft: The Board Game, players battle for galactic domination on a dynamic board of interconnected planets. Planetary setup is already part of the game - every player gets two planets to place, and will place their starting base on one of them. Planets are connected with direct and "Z-Axis" connections that are placed during setup, but can sometimes later be modified during the game, and movement is only possible within planets and through those connections (by means of purpose-built transports).
Each player controls a faction out of six, that belongs to one race out of three - Humans, Zerg, and Protoss. Each faction has a unique special victory condition, but all factions can also win through victory points that are gained by controlling special areas on some of the planets. Players build units and base upgrades with the resources they gather from the planetary areas that they control, and gain access to additional unit types through those upgrades.
Each turn is subdivided into first a planning phase, then an execution phase, and finally a regrouping phase (used for cleanup). In the planning phase, players take turns playing a number of order tokens into stacks on each planet, with orders placed later obstructing the ones that were placed before them. This allows players to set up combos of their own, but also to obstruct plans of other players. In the execution phase then, players take turns again, and when a player's turn comes up he can choose one of his order tokens on top of any stack and execute that one - if all of their orders are obstructed, they skip their action and draw an event card instead. The execution phase isn't over until all players executed all of their orders. Possible orders are Build (used for building both units and buildings), Mobilize (used for moving units and attacking enemies) and Research (see below), and orders can always be Standard Orders or Special Orders, with the special orders having prerequisites but stronger effects.
Players can also research new technologies and thus improve their combat deck in a precursor to more recent deck building mechanisms. Each player is given a combat deck unique for their race at the start of the game, and when they research new technologies then matching cards are added to that deck. This allows the players to customize what cards they will draw; when the last card of the deck is drawn, the deck is reshuffled. Most cards remain in the combat deck once researched, though some researched technologies add effects that are always in play, while some particularly strong combat cards are discarded after one use.
"Reimplements"
StarCraft (video game)
Including a total of 180 plastic figures and dozens of unit types, Starcraft: The Board Game features an innovative modular board of varying sizes, which guarantees a new experience each and every game. An exciting card driven combat system allows players to modify and upgrade their faction with a wealth of powerful technologies. Players can unleash a Zergling rush, use powerful Protoss shields to halt an enemy invasion, or even send cloaked Ghosts out to guide nuclear missiles to their target.
Description
In StarCraft: The Board Game, players battle for galactic domination on a dynamic board of interconnected planets. Planetary setup is already part of the game - every player gets two planets to place, and will place their starting base on one of them. Planets are connected with direct and "Z-Axis" connections that are placed during setup, but can sometimes later be modified during the game, and movement is only possible within planets and through those connections (by means of purpose-built transports).
Each player controls a faction out of six, that belongs to one race out of three - Humans, Zerg, and Protoss. Each faction has a unique special victory condition, but all factions can also win through victory points that are gained by controlling special areas on some of the planets. Players build units and base upgrades with the resources they gather from the planetary areas that they control, and gain access to additional unit types through those upgrades.
Each turn is subdivided into first a planning phase, then an execution phase, and finally a regrouping phase (used for cleanup). In the planning phase, players take turns playing a number of order tokens into stacks on each planet, with orders placed later obstructing the ones that were placed before them. This allows players to set up combos of their own, but also to obstruct plans of other players. In the execution phase then, players take turns again, and when a player's turn comes up he can choose one of his order tokens on top of any stack and execute that one - if all of their orders are obstructed, they skip their action and draw an event card instead. The execution phase isn't over until all players executed all of their orders. Possible orders are Build (used for building both units and buildings), Mobilize (used for moving units and attacking enemies) and Research (see below), and orders can always be Standard Orders or Special Orders, with the special orders having prerequisites but stronger effects.
Players can also research new technologies and thus improve their combat deck in a precursor to more recent deck building mechanisms. Each player is given a combat deck unique for their race at the start of the game, and when they research new technologies then matching cards are added to that deck. This allows the players to customize what cards they will draw; when the last card of the deck is drawn, the deck is reshuffled. Most cards remain in the combat deck once researched, though some researched technologies add effects that are always in play, while some particularly strong combat cards are discarded after one use.
"Reimplements"
StarCraft (video game)
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- Lv.22 서쪽
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2022-03-08 15:16:44
비공개로 등록된 댓글입니다. -
- Lv.40 올뺌씨
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2022-03-12 10:54:44
보유하고 있었으나 엄청난 부피로 팔아버린 비운의 게임
베스트게시물
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[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
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Lv.9
뽀뽀뚜뚜
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2024-11-18
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기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
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플리페
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2024-11-14
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[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
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Lv.11
vallentine
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2024-11-14
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Lv.11
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뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
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Lv.3
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Lv.3
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묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
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Lv.18