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BGG랭킹
BGG전체 : 0
ABSTRACTS : 0
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인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
30-90 분
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연령
5+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
2.00 / 5
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디자이너
Luis Bolaños Mures
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아티스트
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인원
게임 소개
소개
에스커벨은 블랙과 화이트 두 명의 플레이어가 무승부를 거두지 못하는 커넥션 게임이다. 처음에는 비어있던 사각 보드의 교차점(점)에서 플레이됩니다. 보드의 위쪽과 아래쪽 가장자리는 검은색이고 왼쪽과 오른쪽 가장자리는 흰색입니다.
정의들
스택(stack)은 하나 이상의 조각들이 같은 점에 서로 쌓여 있는 집합이다. 스택의 색상은 맨 위 조각의 색상으로, 그 주인을 나타냅니다. 스택의 높이는 스택에 있는 조각의 수입니다.
크로스컷은 대각선으로 인접한 검은색 조각 두 개와 대각선으로 인접한 흰색 조각 두 개로 구성된 2x2 세트의 조각입니다.
다음과 같은 경우 동일한 색상의 두 스택이 연결된 것으로 간주됩니다.
이들은 서로 직교하거나 대각선으로 인접하며 같은 십자형의 일부가 아니다.
둘 다 같은 크로스컷의 일부이며 그 안에 있는 낮은 적 스택보다 높다.
둘 다 같은 크로스컷의 일부이며, 그 중 낮은 것은 크로스컷의 낮은 적 스택과 높이가 같고, 높은 것은 크로스컷의 높은 적 스택보다 높다.
놀다
검은색이 먼저 재생되고 나서 번갈아 돌아간다. 다음 작업 중 하나를 수행해야 합니다.
빈 점에 당신의 색깔의 조각을 놓으세요.
두 스택의 높이가 같다면 색상 스택의 맨 위 조각을 직교로 인접한 적 스택으로 이동합니다. 그런 다음 방금 피스를 옮긴 스택 위에 상대방의 색 조각을 놓습니다.
만약 선수의 차례가 시작될 때, 자신의 색깔의 연결된 스택이 두 개의 반대쪽 보드 가장자리에 닿는다면, 그 선수가 승리한다. 그렇지 않으면, 자신의 차례에 사용할 수 있는 동작이 없으면 패배하게 되고, 이 경우 상대방은 반드시 방금 설명한 유형의 승리 체인을 갖게 된다. 추첨은 불가능합니다.
파이 규칙
그 파이 규칙은 경기를 공정하게 하기 위해 사용됩니다. 이는 화이트가 첫 회전에서만 정기적으로 움직이는 대신 편을 바꿀 수 있는 선택권을 갖게 된다는 것을 의미한다.
변형
체크무늬: 동일한 규칙이지만, 게임은 체크무늬의 검은색과 흰색 조각으로 완전히 덮인 보드로 시작합니다. 홀수 크기의 보드에서는 두 가지 체크무늬 설정을 사용할 수 있다.
메모들
Escabel은 Matteo Perlini의 Consta에서 영감을 받았습니다.
에스커벨은 블랙과 화이트 두 명의 플레이어가 무승부를 거두지 못하는 커넥션 게임이다. 처음에는 비어있던 사각 보드의 교차점(점)에서 플레이됩니다. 보드의 위쪽과 아래쪽 가장자리는 검은색이고 왼쪽과 오른쪽 가장자리는 흰색입니다.
정의들
스택(stack)은 하나 이상의 조각들이 같은 점에 서로 쌓여 있는 집합이다. 스택의 색상은 맨 위 조각의 색상으로, 그 주인을 나타냅니다. 스택의 높이는 스택에 있는 조각의 수입니다.
크로스컷은 대각선으로 인접한 검은색 조각 두 개와 대각선으로 인접한 흰색 조각 두 개로 구성된 2x2 세트의 조각입니다.
다음과 같은 경우 동일한 색상의 두 스택이 연결된 것으로 간주됩니다.
이들은 서로 직교하거나 대각선으로 인접하며 같은 십자형의 일부가 아니다.
둘 다 같은 크로스컷의 일부이며 그 안에 있는 낮은 적 스택보다 높다.
둘 다 같은 크로스컷의 일부이며, 그 중 낮은 것은 크로스컷의 낮은 적 스택과 높이가 같고, 높은 것은 크로스컷의 높은 적 스택보다 높다.
놀다
검은색이 먼저 재생되고 나서 번갈아 돌아간다. 다음 작업 중 하나를 수행해야 합니다.
빈 점에 당신의 색깔의 조각을 놓으세요.
두 스택의 높이가 같다면 색상 스택의 맨 위 조각을 직교로 인접한 적 스택으로 이동합니다. 그런 다음 방금 피스를 옮긴 스택 위에 상대방의 색 조각을 놓습니다.
만약 선수의 차례가 시작될 때, 자신의 색깔의 연결된 스택이 두 개의 반대쪽 보드 가장자리에 닿는다면, 그 선수가 승리한다. 그렇지 않으면, 자신의 차례에 사용할 수 있는 동작이 없으면 패배하게 되고, 이 경우 상대방은 반드시 방금 설명한 유형의 승리 체인을 갖게 된다. 추첨은 불가능합니다.
파이 규칙
그 파이 규칙은 경기를 공정하게 하기 위해 사용됩니다. 이는 화이트가 첫 회전에서만 정기적으로 움직이는 대신 편을 바꿀 수 있는 선택권을 갖게 된다는 것을 의미한다.
변형
체크무늬: 동일한 규칙이지만, 게임은 체크무늬의 검은색과 흰색 조각으로 완전히 덮인 보드로 시작합니다. 홀수 크기의 보드에서는 두 가지 체크무늬 설정을 사용할 수 있다.
메모들
Escabel은 Matteo Perlini의 Consta에서 영감을 받았습니다.
Introduction
Escabel is a drawless connection game for two players: Black and White. It's played on the intersections (points) of an initially empty square board. The top and bottom edges of the board are colored black; the left and right edges are colored white.
Definitions
A stack is a set of one or more pieces piled onto each other on the same point. The color of a stack is the color of its topmost piece, which denotes its owner. The height of a stack is the number of pieces in it.
A crosscut is a 2x2 set of pieces consisting of two diagonally adjacent black pieces and two diagonally adjacent white pieces.
Two like-colored stacks are considered connected in the following cases:
They are orthogonally or diagonally adjacent to each other and not part of the same crosscut.
They are both part of the same crosscut and higher than the lower enemy stack in it.
They are both part of the same crosscut, the lower of them is the same height as the lower enemy stack in the crosscut and the higher of them is higher than the higher enemy stack in the crosscut.
Play
Black plays first, then turns alternate. On your turn, you must perform exactly one of the following actions:
Place a piece of your color on an empty point.
Move the topmost piece of a stack of your color onto an orthogonally adjacent enemy stack, provided that, before the move, the heights of both stacks are the same. Then, place a piece of your opponent's color onto the stack from which you just moved your piece.
If, at the start of a player's turn, there's a chain of connected stacks of their color touching the two opposite board edges of their color, that player wins. Failing that, a player loses if they have no moves available on their turn, in which case the opponent will necessarily have a winning chain of the type just described. Draws are not possible.
Pie rule
The pie rule is used in order to make the game fair. This means that White will have the option, on their first turn only, to change sides instead of making a regular move.
Variants
Checkered: Same rules, but the game starts with the board fully covered with black and white pieces in a checkered pattern. On odd-sized boards, the two possible checkered setups may be used.
Notes
Escabel was inspired by Matteo Perlini's Consta.
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