-
BGG랭킹
BGG전체 : 11192
-
-
인원
2-4 명
BGG추천: 2-4 명 -
게임시간
45-45 분
-
연령
10+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
2.00 / 5
-
디자이너
Tim Armstrong (II), Justin De Witt
-
아티스트
JJ Ariosa, Roland MacDonald
-
인원
게임 소개
Kaiju Crush는 제한된 그리드 이동, 공동의 목표, 모듈식 보드에서 비타협적인 전투를 하는 라이트 전략 게임입니다.
이 게임에서 플레이어들은 네 개의 거대한 몬스터 중 하나를 선택하여 건물을 부수고 다른 카이주와 싸워 승점을 얻는다. 각 플레이어의 차례에 따라, 그들은 자신의 이동 카드 또는 공유 이동 카드를 선택하여 도시 타일(일명 건물)을 부수었다. 플레이어는 도시 타일을 집어들고 대신 영역 표시를 떨어뜨립니다. 도시 타일은 서로 다른 점수를 획득하고 지역 마커는 연결된 영역 표시기, 플레이어가 주장하는 도시 타일 그룹의 수, 도시 그리드에 생성된 모양과 같은 목표를 보여주는 객관적인 카드에 따라 승리 점수를 산출할 수 있습니다.
인접한 공간에 있는 몬스터나 영역 표시기를 점령한 몬스터와 싸워 포인트를 획득합니다. 싸우기 위해, 플레이어들은 다섯 개의 영역 표시를 그리고 뒷면을 봅니다. 싸움의 타격을 나타내는 다섯 가지 상징이 있다: 불숨, 발톱, 꼬리, 발차기, 그리고 스파이크. 이 기호들은 어떤 상징들이 다른 상징들을 이기지만 다른 상징들은 차례로 다른 상징들에게 얻어맞는 비타협적인 전투 시스템의 일부이다. 각각의 몬스터들은 또한 매 게임마다 바뀌는 특별한 능력뿐만 아니라 그들만의 독특한 전투 능력을 가지고 있다. 두 종류의 전투 중 승리자는 1-3 포인트 상당의 랜덤 전투 승리 토큰을 획득합니다. 영토 싸움의 승자는 또한 현재의 영토 표시를 자신의 영토 표시로 대체하기 때문에 목표를 달성하고 상대방을 좌절시킬 수 있다.
어떤 몬스터도 움직일 수 없을 때, 게임은 종료되고, 가장 많은 승점을 가진 몬스터는 최고입니다!
이 게임에서 플레이어들은 네 개의 거대한 몬스터 중 하나를 선택하여 건물을 부수고 다른 카이주와 싸워 승점을 얻는다. 각 플레이어의 차례에 따라, 그들은 자신의 이동 카드 또는 공유 이동 카드를 선택하여 도시 타일(일명 건물)을 부수었다. 플레이어는 도시 타일을 집어들고 대신 영역 표시를 떨어뜨립니다. 도시 타일은 서로 다른 점수를 획득하고 지역 마커는 연결된 영역 표시기, 플레이어가 주장하는 도시 타일 그룹의 수, 도시 그리드에 생성된 모양과 같은 목표를 보여주는 객관적인 카드에 따라 승리 점수를 산출할 수 있습니다.
인접한 공간에 있는 몬스터나 영역 표시기를 점령한 몬스터와 싸워 포인트를 획득합니다. 싸우기 위해, 플레이어들은 다섯 개의 영역 표시를 그리고 뒷면을 봅니다. 싸움의 타격을 나타내는 다섯 가지 상징이 있다: 불숨, 발톱, 꼬리, 발차기, 그리고 스파이크. 이 기호들은 어떤 상징들이 다른 상징들을 이기지만 다른 상징들은 차례로 다른 상징들에게 얻어맞는 비타협적인 전투 시스템의 일부이다. 각각의 몬스터들은 또한 매 게임마다 바뀌는 특별한 능력뿐만 아니라 그들만의 독특한 전투 능력을 가지고 있다. 두 종류의 전투 중 승리자는 1-3 포인트 상당의 랜덤 전투 승리 토큰을 획득합니다. 영토 싸움의 승자는 또한 현재의 영토 표시를 자신의 영토 표시로 대체하기 때문에 목표를 달성하고 상대방을 좌절시킬 수 있다.
어떤 몬스터도 움직일 수 없을 때, 게임은 종료되고, 가장 많은 승점을 가진 몬스터는 최고입니다!
Kaiju Crush is a light strategy game with limited grid movement, shared objectives, and intransitive combat on a modular board.
In the game, players choose one of four giant monsters to play and proceed to crush buildings and fight other kaiju for victory points. On each player's turn, they choose to play either their own movement card or the shared movement card to land on and crush a city tile (a.k.a. a building). The player picks up the city tile and drops a territory marker in its place. City tiles score different points and territory markers can yield victory points based on objective cards that show goals like connected or unconnected territory markers, the number of city tile groups a player claims, and shapes created on the city grid.
Points are also generated by fighting either a monster on an adjacent space or a monster occupying a territory marker. To fight, players draw five territory markers and look at the reverse side. There are five symbols that represent the blows in the fight: firebreath, claw, tail, kick, and spikes. These symbols are part of an intransitive combat system, in which some symbols beat others but are beaten by others in turn. Each monster also has their own unique fighting ability as well as special abilities that change every game. Winners of either type of battle gain a random combat victory token worth 1-3 points. Winners of territory battles also replace the current territory marker with their own, which may help meet objectives as well as thwart opponents.
When no monster can move, the game is over, and the monster with the most victory points is supreme!
In the game, players choose one of four giant monsters to play and proceed to crush buildings and fight other kaiju for victory points. On each player's turn, they choose to play either their own movement card or the shared movement card to land on and crush a city tile (a.k.a. a building). The player picks up the city tile and drops a territory marker in its place. City tiles score different points and territory markers can yield victory points based on objective cards that show goals like connected or unconnected territory markers, the number of city tile groups a player claims, and shapes created on the city grid.
Points are also generated by fighting either a monster on an adjacent space or a monster occupying a territory marker. To fight, players draw five territory markers and look at the reverse side. There are five symbols that represent the blows in the fight: firebreath, claw, tail, kick, and spikes. These symbols are part of an intransitive combat system, in which some symbols beat others but are beaten by others in turn. Each monster also has their own unique fighting ability as well as special abilities that change every game. Winners of either type of battle gain a random combat victory token worth 1-3 points. Winners of territory battles also replace the current territory marker with their own, which may help meet objectives as well as thwart opponents.
When no monster can move, the game is over, and the monster with the most victory points is supreme!
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.9
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
405
-
2024-11-18
-
Lv.9
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
422
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
357
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
321
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
593
-
2024-11-13
-
Lv.18