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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
0-0 분
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연령
0+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
3.00 / 5
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디자이너
Lloyd Krassner
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아티스트
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인원
게임 소개
프리퀄 3부작에서 묘사한 튠 유니버스의 버틀러 지하드를 테마로 한 2인용 카드 게임입니다. 수천 년 간의 대치 끝에 자유 인간 노블즈 세계 연맹과 지능 기계가 통제하는 동기화된 세계 간의 전쟁이 확대된다.
한 명은 인간이다. 다른 한 명은 기계들이다. 각각의 선수들은 그들만의 독특한 데크를 가지고 있다. 각 갑판에는 6벌의 양복이 있습니다. 각각의 카드는 힘값과 특별한 능력을 가지고 있다. 어떤 특별한 능력들은 활성화되기 위해 그들의 능력을 필요로 하며, 다른 능력들은 카드를 모집할 때, 또는 손에서 버려지거나 플레이에서 버려질 자유 액션으로서 자동적으로 효력을 발휘한다.
각 플레이어는 3개의 엠파이어 토큰으로 게임을 시작합니다.
각 라운드에는 6개의 단계가 있다.
1. 이니셔티브 단계
- 플레이어들은 1D6에서 높이 굴러갑니다. 하이롤이 공격자입니다. 낮은 롤이 수비수입니다.
2. 운명의 단계
- 각 플레이어는 자신의 갑판 위에서 5장의 카드를 뽑는다.
3. 전략 단계
- 각 플레이어는 최대 2장의 카드를 폐기하고 대체 카드를 추첨할 수 있습니다.
4. 전투 단계
- 선수들은 공격자부터 교대로 시작합니다. 자신의 차례에 따라 플레이어는 리크루트(앞에서 카드를 올려놓고 플레이할 수 있음), 액티비티(카드 활성화 기능을 사용할 수 있음) 또는 패스를 할 수 있다.
- 두 선수가 차례로 통과하면 단계가 종료됩니다.
- 한 번 통과하면 상대가 자신의 인플레이 카드 중 하나를 폐기하거나 탈락시키지 않는 한 계속 통과해야 한다.
- 일반적으로 라운드 동안, 한 선수는 6개의 슈트 각각에서 최대 1장의 카드만 모집할 수 있다. 어떤 카드는 특별한 능력으로 한 벌 이상의 카드를 모집할 수 있습니다.
- 카드는 라운드당 한 번만 활성화할 수 있습니다.
5. 해결 단계
- 재생 중인 모든 카드의 수정된 힘 값을 더합니다. 가장 높은 점수를 받은 선수가 이깁니다. 동점일 경우, 선수들은 승자를 결정하기 위해 1D6에서 높이 굴린다.
- 승자는 패자로부터 엠파이어 토큰을 가져갑니다.
- 승자는 상대의 타깃 인 플레이 카드 1장이 폐기된다.
6. 종료 단계
- 각 플레이어는 최대 9장의 플레이 카드를 그대로 사용할 수 있습니다. 초과 카드는 폐기해야 합니다.
- 최대 손 크기는 카드 3장입니다. 초과 카드 폐기
먼저 6개의 엠파이어 토큰을 모두 제어하는 플레이어가 게임에서 승리합니다.
한 명은 인간이다. 다른 한 명은 기계들이다. 각각의 선수들은 그들만의 독특한 데크를 가지고 있다. 각 갑판에는 6벌의 양복이 있습니다. 각각의 카드는 힘값과 특별한 능력을 가지고 있다. 어떤 특별한 능력들은 활성화되기 위해 그들의 능력을 필요로 하며, 다른 능력들은 카드를 모집할 때, 또는 손에서 버려지거나 플레이에서 버려질 자유 액션으로서 자동적으로 효력을 발휘한다.
각 플레이어는 3개의 엠파이어 토큰으로 게임을 시작합니다.
각 라운드에는 6개의 단계가 있다.
1. 이니셔티브 단계
- 플레이어들은 1D6에서 높이 굴러갑니다. 하이롤이 공격자입니다. 낮은 롤이 수비수입니다.
2. 운명의 단계
- 각 플레이어는 자신의 갑판 위에서 5장의 카드를 뽑는다.
3. 전략 단계
- 각 플레이어는 최대 2장의 카드를 폐기하고 대체 카드를 추첨할 수 있습니다.
4. 전투 단계
- 선수들은 공격자부터 교대로 시작합니다. 자신의 차례에 따라 플레이어는 리크루트(앞에서 카드를 올려놓고 플레이할 수 있음), 액티비티(카드 활성화 기능을 사용할 수 있음) 또는 패스를 할 수 있다.
- 두 선수가 차례로 통과하면 단계가 종료됩니다.
- 한 번 통과하면 상대가 자신의 인플레이 카드 중 하나를 폐기하거나 탈락시키지 않는 한 계속 통과해야 한다.
- 일반적으로 라운드 동안, 한 선수는 6개의 슈트 각각에서 최대 1장의 카드만 모집할 수 있다. 어떤 카드는 특별한 능력으로 한 벌 이상의 카드를 모집할 수 있습니다.
- 카드는 라운드당 한 번만 활성화할 수 있습니다.
5. 해결 단계
- 재생 중인 모든 카드의 수정된 힘 값을 더합니다. 가장 높은 점수를 받은 선수가 이깁니다. 동점일 경우, 선수들은 승자를 결정하기 위해 1D6에서 높이 굴린다.
- 승자는 패자로부터 엠파이어 토큰을 가져갑니다.
- 승자는 상대의 타깃 인 플레이 카드 1장이 폐기된다.
6. 종료 단계
- 각 플레이어는 최대 9장의 플레이 카드를 그대로 사용할 수 있습니다. 초과 카드는 폐기해야 합니다.
- 최대 손 크기는 카드 3장입니다. 초과 카드 폐기
먼저 6개의 엠파이어 토큰을 모두 제어하는 플레이어가 게임에서 승리합니다.
A two player card game themed on The Butlerian Jihad in the Dune Universe as described by the Prequel Trilogy. After a thousand-year standoff, the War between the Free Human League of Nobles Worlds and the Intelligent Machine controlled Synchronized Worlds escalates.
One player is the Humans. The other player is the Machines. Each player has their own unique deck. Each deck has 6 suits. Each card has a force value and a special ability. Some special abilities require their ability to be activated, other abilities automatically take effect when the card is recruited or as a Free action discarded from the hand or in-play.
Each player starts the game with 3 Empire Tokens.
Each round has 6 Phases.
1. Initiative Phase
- Players roll high on 1D6. High roll is the attacker. Low roll is the defender.
2. Fate Phase
- Each player draws 5 cards from the top of his deck.
3. Strategy Phase
- Each player may discard up to 2 cards and draw replacements.
4. Battle Phase
- Players take turns starting with the attacker. On his turn a player can either Recruit (put a card into play face up in front them), Activate (use the activation ability of a card in play if it has one) or Pass.
- If both players Pass, one after the other, the Phase ends.
- Once a player passes, he must continue to pass, unless his opponent causes one of his in-play cards to be discarded or eliminated.
- Normally, during the round, a player can only recruit a max of one card from each of the six suits. Some cards as their special ability allow you to recruit more than 1 card of a particular suit.
- A card can only be activated once per round.
5. Resolution Phase
- Add up the modified force values of all the cards in-play. The player with the highest score wins. If tied, players roll high on 1D6 to determine winner.
- The winner takes an Empire Token from the loser.
- The winner causes one target in-play card of his opponent to be discarded.
6. End Phase
- Each player can allow up to 9 of their in-play cards to remain in play. Excess cards must be discarded.
- Max hand size is 3 cards. Discard excess cards
The first player to control all 6 Empire Tokens wins the game.
One player is the Humans. The other player is the Machines. Each player has their own unique deck. Each deck has 6 suits. Each card has a force value and a special ability. Some special abilities require their ability to be activated, other abilities automatically take effect when the card is recruited or as a Free action discarded from the hand or in-play.
Each player starts the game with 3 Empire Tokens.
Each round has 6 Phases.
1. Initiative Phase
- Players roll high on 1D6. High roll is the attacker. Low roll is the defender.
2. Fate Phase
- Each player draws 5 cards from the top of his deck.
3. Strategy Phase
- Each player may discard up to 2 cards and draw replacements.
4. Battle Phase
- Players take turns starting with the attacker. On his turn a player can either Recruit (put a card into play face up in front them), Activate (use the activation ability of a card in play if it has one) or Pass.
- If both players Pass, one after the other, the Phase ends.
- Once a player passes, he must continue to pass, unless his opponent causes one of his in-play cards to be discarded or eliminated.
- Normally, during the round, a player can only recruit a max of one card from each of the six suits. Some cards as their special ability allow you to recruit more than 1 card of a particular suit.
- A card can only be activated once per round.
5. Resolution Phase
- Add up the modified force values of all the cards in-play. The player with the highest score wins. If tied, players roll high on 1D6 to determine winner.
- The winner takes an Empire Token from the loser.
- The winner causes one target in-play card of his opponent to be discarded.
6. End Phase
- Each player can allow up to 9 of their in-play cards to remain in play. Excess cards must be discarded.
- Max hand size is 3 cards. Discard excess cards
The first player to control all 6 Empire Tokens wins the game.
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