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7.1A Game of Thrones: Catan – Brotherhood of the Watch (2017) -
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인원
3-4 명
BGG추천: 3-4 명 -
게임시간
60-75 분
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연령
14+
BGG추천: 8+ -
게임 난이도
2.56 / 5
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디자이너
Klaus Teuber, Benjamin Teuber
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아티스트
Volkan Baga, Jared Blando
-
인원
게임 소개
나이트 워치의 형제들은 그들의 계급에서 새로운 지도자를 찾는다. 제오르 모르몬트는 수천 년 전 스타크 가문이 Watch에 부여한 장벽 이남의 풍요롭고 미개발된 지역인 예물의 기반 시설을 개선할 수 있는 사람을 홍보하고 싶어 한다. 북쪽의 험난한 풍경에서 생계를 유지하는 것은 충분히 어려운 일이지만, 누구든 이 임무를 맡은 자는 웨스테로스로 진입하기 위해 싸우는 야인들의 맹공에 맞서 성벽을 방어하고 인간으로 만들어야 한다. 이제 많은 형제들이 웨스테로스를 건설하고 방어하며 그들이 할 수 있는 것을 하기 위해 경쟁하지만 오직 한 명만이 그들의 형제들을 뛰어넘어 새로운 사령관이 될 것이다. 그러나 북쪽은 많은 위험을 안고 있으며 겨울이 다가오고 있다.
왕좌의 카탄 게임: 워치의 형제단은 카탄의 고전적인 정착민 베이스 게임에 바탕을 두고 있습니다. 이 게임에서 선물에 포함된 각 지역은 목재, 벽돌, 양모, 곡물, 광석의 다섯 가지 자원 중 하나를 공급합니다. 그러나 불모지 빙원에서는 아무것도 생산하지 못합니다. 플레이어들은 나이트 워치의 형제들의 역할을 맡아 도로, 정착촌, 유지군을 건설하거나 순찰을 위한 경비병을 모집하거나 개발 카드를 구입하여 북쪽에 대한 장악력을 강화한다. 이러한 각각의 행동은 승점을 부여함으로써 플레이어들에게 더 높은 힘과 인정을 가져다 준다. 이 목표는 원래 카탄의 플레이어들에게 친숙하게 다가갈 것이며, 먼저 10점을 획득한 플레이어가 게임에서 승리하고 나이트 워치의 새로운 사령관이 된다.
하지만 이건 말처럼 쉽지 않아 기프트를 둘러싼 지역이 배신할 수 있으니까 장벽 북쪽에서 온 야만인들은 그들 자신의 명예 규칙을 따라 넘어왔고, 이는 종종 웨스테로스의 법과 충돌한다. 그들의 계급 중 한 명인 토르문드 자이언츠베인은 기프트를 돌아다니며 기사단의 지원을 위해 보내진 자원들을 강탈하면서 이 땅에 대한 워치의 주장을 존중하지 않는다. 토르문드가 장벽 남쪽으로 도망치는 동안, 와일들링 병력은 프로스트팡스에 모여 워치의 방어를 뚫어 웨스테로스의 풍요로운 땅으로 퍼져나갈 때를 기다리고 있었다. 플레이어는 선물 안에 건물을 짓는 것 외에도 야인 습격자로부터 왕국을 방어하기 위해 전략적으로 자원 균형을 유지해야 합니다.
각 플레이어는 웨스테로스의 교도소에서 최대 7명의 형제들을 모집할 수 있다. 와일딩스가 공격할 때, 각 플레이어는 가드를 사용하여 맹공을 막아야 합니다. 와일딩스보다 더 많은 경비원이 있다면 장벽은 무너지지 않을 거야. 만약 없다면, 야만인들은 선물을 침략하고 정착지를 약탈하고 그 안에 보관한다. 하지만 충성심은 지나칠 뿐이며, 경비병들은 클라이머들에게서 벽을 지키는데 소용이 없으며, 만약 그들이 자이언트와 마주친다면, 적어도 한 명의 경비병들은 그의 자리를 떠날 수 밖에 없다.
각각의 선수들은 또한 플레이 순서에 따라 그들의 노력을 도울 영웅이 있다. 첫 번째 플레이어는 로드 커맨더인 저 모르몬트의 재능을 활용하고, 두 번째 플레이어는 샘웰 탈리와 함께 하며, 세 번째 플레이어는 보웬 마쉬와 함께 일하며, 네 번째 플레이어는 마스터 빌더 오셀 야윅의 서비스를 사용할 것이다. 각 영웅은 각 플레이어에게 게임을 하는 동안 최대 두 번까지 사용할 수 있는 고유한 능력을 제공합니다. 영웅의 능력이 사용되면 플레이어는 영웅을 보유하거나 11명의 영웅 중 다른 영웅을 선택할 수 있다. 플레이어는 영웅들의 능력을 전략에 반영하여 빠르게 승리 포인트를 얻고 워치 내에서 명성을 얻어야 합니다.
와일들링의 침공은 워치의 형제들과 사령관으로서의 당신의 능력을 시험하는 가장 진실된 시험입니다. 장벽에서의 실패는 기프트에 파괴적인 영향을 끼치죠 비록 선수들을 파괴하지는 않더라도요 왕좌의 게임: 워치의 형제단은 두 가지 형태의 승리를 가지고 있지만, 한 쪽이 다른 쪽보다 더 공허하다고 느낄 수도 있다. 승리는 플레이어가 선물 인프라를 개선하고 침입자로부터 안전하게 보호할 때 발생합니다. 이것은 플레이어가 건물 보관, 도로, 정착촌을 조합하여 10점을 획득할 때, 벽을 안전하게 지키기 위해 3명 이상의 경비원을 고용할 때, 선물을 보호하면서 위신을 높이기 위해 개발 카드를 구입할 때 표시됩니다.
하지만 만약 와일들링스가 경기 내내 벽을 세 번 돌파한다면, 대체적인 승리가 일어난다. 이렇게 되면 나이트워치의 형제단이 더 이상 결정을 미룰 수 없게 되어 게임은 즉시 종료된다. 장벽의 보초를 가장 많이 지키는 플레이어가 로드 커맨더라는 칭호를 얻고 게임을 이깁니다.
—출판사의 설명
왕좌의 카탄 게임: 워치의 형제단은 카탄의 고전적인 정착민 베이스 게임에 바탕을 두고 있습니다. 이 게임에서 선물에 포함된 각 지역은 목재, 벽돌, 양모, 곡물, 광석의 다섯 가지 자원 중 하나를 공급합니다. 그러나 불모지 빙원에서는 아무것도 생산하지 못합니다. 플레이어들은 나이트 워치의 형제들의 역할을 맡아 도로, 정착촌, 유지군을 건설하거나 순찰을 위한 경비병을 모집하거나 개발 카드를 구입하여 북쪽에 대한 장악력을 강화한다. 이러한 각각의 행동은 승점을 부여함으로써 플레이어들에게 더 높은 힘과 인정을 가져다 준다. 이 목표는 원래 카탄의 플레이어들에게 친숙하게 다가갈 것이며, 먼저 10점을 획득한 플레이어가 게임에서 승리하고 나이트 워치의 새로운 사령관이 된다.
하지만 이건 말처럼 쉽지 않아 기프트를 둘러싼 지역이 배신할 수 있으니까 장벽 북쪽에서 온 야만인들은 그들 자신의 명예 규칙을 따라 넘어왔고, 이는 종종 웨스테로스의 법과 충돌한다. 그들의 계급 중 한 명인 토르문드 자이언츠베인은 기프트를 돌아다니며 기사단의 지원을 위해 보내진 자원들을 강탈하면서 이 땅에 대한 워치의 주장을 존중하지 않는다. 토르문드가 장벽 남쪽으로 도망치는 동안, 와일들링 병력은 프로스트팡스에 모여 워치의 방어를 뚫어 웨스테로스의 풍요로운 땅으로 퍼져나갈 때를 기다리고 있었다. 플레이어는 선물 안에 건물을 짓는 것 외에도 야인 습격자로부터 왕국을 방어하기 위해 전략적으로 자원 균형을 유지해야 합니다.
각 플레이어는 웨스테로스의 교도소에서 최대 7명의 형제들을 모집할 수 있다. 와일딩스가 공격할 때, 각 플레이어는 가드를 사용하여 맹공을 막아야 합니다. 와일딩스보다 더 많은 경비원이 있다면 장벽은 무너지지 않을 거야. 만약 없다면, 야만인들은 선물을 침략하고 정착지를 약탈하고 그 안에 보관한다. 하지만 충성심은 지나칠 뿐이며, 경비병들은 클라이머들에게서 벽을 지키는데 소용이 없으며, 만약 그들이 자이언트와 마주친다면, 적어도 한 명의 경비병들은 그의 자리를 떠날 수 밖에 없다.
각각의 선수들은 또한 플레이 순서에 따라 그들의 노력을 도울 영웅이 있다. 첫 번째 플레이어는 로드 커맨더인 저 모르몬트의 재능을 활용하고, 두 번째 플레이어는 샘웰 탈리와 함께 하며, 세 번째 플레이어는 보웬 마쉬와 함께 일하며, 네 번째 플레이어는 마스터 빌더 오셀 야윅의 서비스를 사용할 것이다. 각 영웅은 각 플레이어에게 게임을 하는 동안 최대 두 번까지 사용할 수 있는 고유한 능력을 제공합니다. 영웅의 능력이 사용되면 플레이어는 영웅을 보유하거나 11명의 영웅 중 다른 영웅을 선택할 수 있다. 플레이어는 영웅들의 능력을 전략에 반영하여 빠르게 승리 포인트를 얻고 워치 내에서 명성을 얻어야 합니다.
와일들링의 침공은 워치의 형제들과 사령관으로서의 당신의 능력을 시험하는 가장 진실된 시험입니다. 장벽에서의 실패는 기프트에 파괴적인 영향을 끼치죠 비록 선수들을 파괴하지는 않더라도요 왕좌의 게임: 워치의 형제단은 두 가지 형태의 승리를 가지고 있지만, 한 쪽이 다른 쪽보다 더 공허하다고 느낄 수도 있다. 승리는 플레이어가 선물 인프라를 개선하고 침입자로부터 안전하게 보호할 때 발생합니다. 이것은 플레이어가 건물 보관, 도로, 정착촌을 조합하여 10점을 획득할 때, 벽을 안전하게 지키기 위해 3명 이상의 경비원을 고용할 때, 선물을 보호하면서 위신을 높이기 위해 개발 카드를 구입할 때 표시됩니다.
하지만 만약 와일들링스가 경기 내내 벽을 세 번 돌파한다면, 대체적인 승리가 일어난다. 이렇게 되면 나이트워치의 형제단이 더 이상 결정을 미룰 수 없게 되어 게임은 즉시 종료된다. 장벽의 보초를 가장 많이 지키는 플레이어가 로드 커맨더라는 칭호를 얻고 게임을 이깁니다.
—출판사의 설명
The Brothers of the Night's Watch seek a new leader from among their ranks. Jeor Mormont wishes to promote one who can improve the infrastructure of the Gift, the bountiful and undeveloped area south of the Wall bestowed to the Watch by the Starks thousands of years ago. Drawing sustenance from the unforgiving landscape of the north offers enough challenges, but whomever takes up this task must also man and defend the Wall against the onslaught of Wildlings fighting their way into Westeros. Many brothers now compete to build, defend, and do what they can to protect Westeros, but only one shall rise above their brothers to become the new Lord Commander. But be wary — the north holds many dangers, and winter is coming.
A Game of Thrones Catan: Brotherhood of the Watch is based on the classic Settlers of Catan base game. In this game, each area in the Gift supplies one of five resources: lumber, brick, wool, grain, and ore. The barren Ice Fields, however, produce nothing. Players take on the role of Brothers of the Night's Watch and use these resources to strengthen their hold on the north by building roads, settlements, and keeps; recruiting guards for their patrol; or buying development cards. Each of these acts bring players increased power and recognition through the awarding of victory points. The objective will be familiar to players of the original Catan; the first player to achieve ten victory points wins the game and becomes the new Lord Commander of the Night's Watch.
But this is not as easy as it sounds as the area surrounding the Gift can be treacherous. Wildings from north of the Wall have crossed over and follow their own rules of honor, which often conflict with the laws of Westeros. One of their ranks, Tormund Giantsbane, does not respect the Watch's claim to the land as he moves throughout the Gift, robbing resources from the Brothers sent to provide for their Order. While Tormund runs amok south of the Wall, Wildling forces gather in the Frostfangs, awaiting an opportune moment of weakness to breach the Watch's defenses and spread throughout the fruitful lands of Westeros. In addition to building within the Gift, players must strategically balance their resources to defend the Realm from Wildling raiders.
Each player may recruit up to seven brothers from the prisons of Westeros to don their specific color and man their section of the Wall. When the Wildings attack, each player must use their guards to fend off the onslaught. If there are more guards than Wildings, the Wall stands. If there are not, the Wildings invade the Gift and pillage the settlements and keeps therein. Yet loyalty only goes so far — guards are useless defending the Wall from Climbers who slip past them, and if they encounter a Giant, at least one guard is bound to desert his post.
Each player also has a hero to aide in their toil, based on the order of play. The first player will utilize the talents of the Lord Commander himself, Jeor Mormont, while the second player will enjoy the company of Samwell Tarly, the third will work with Bowen Marsh, and the fourth will employ the services of Master Builder Othell Yarwyck. Each hero offers a unique ability to each player which they can use up to twice during the game. Once a hero's ability has been used, players have a choice to keep that hero or choose another of the eleven heroes to aide them. Players should factor the heroes' abilities into their strategy to quickly earn victory points and gain renown within the Watch.
The Wildling invasion marks the truest test of the Brothers of the Watch and your own competency as a commander. A failure at the Wall has a devastating impact on the Gift, even if it does not destroy the players. A Game of Throne Catan: Brotherhood of the Watch has two forms of victory, though one may feel hollower than the other. Victory occurs when a player has both improved the infrastructure of the Gift and successfully kept it safe from invaders. This is shown when a player has achieved ten victory points by any combination of building keeps, roads, and settlements; hiring three or more guards to keep the Wall safe; and buying development cards to increase their prestige, all while safeguarding the Gift.
However, if the Wildlings breach the wall three times throughout the game, an alternate victory takes place. If this occurs, the game ends immediately as the Brotherhood of the Night's Watch can no longer delay their decision. The player commanding the most guards holding their posts on the Wall gains the title of Lord Commander and wins the game.
—description from the publisher
A Game of Thrones Catan: Brotherhood of the Watch is based on the classic Settlers of Catan base game. In this game, each area in the Gift supplies one of five resources: lumber, brick, wool, grain, and ore. The barren Ice Fields, however, produce nothing. Players take on the role of Brothers of the Night's Watch and use these resources to strengthen their hold on the north by building roads, settlements, and keeps; recruiting guards for their patrol; or buying development cards. Each of these acts bring players increased power and recognition through the awarding of victory points. The objective will be familiar to players of the original Catan; the first player to achieve ten victory points wins the game and becomes the new Lord Commander of the Night's Watch.
But this is not as easy as it sounds as the area surrounding the Gift can be treacherous. Wildings from north of the Wall have crossed over and follow their own rules of honor, which often conflict with the laws of Westeros. One of their ranks, Tormund Giantsbane, does not respect the Watch's claim to the land as he moves throughout the Gift, robbing resources from the Brothers sent to provide for their Order. While Tormund runs amok south of the Wall, Wildling forces gather in the Frostfangs, awaiting an opportune moment of weakness to breach the Watch's defenses and spread throughout the fruitful lands of Westeros. In addition to building within the Gift, players must strategically balance their resources to defend the Realm from Wildling raiders.
Each player may recruit up to seven brothers from the prisons of Westeros to don their specific color and man their section of the Wall. When the Wildings attack, each player must use their guards to fend off the onslaught. If there are more guards than Wildings, the Wall stands. If there are not, the Wildings invade the Gift and pillage the settlements and keeps therein. Yet loyalty only goes so far — guards are useless defending the Wall from Climbers who slip past them, and if they encounter a Giant, at least one guard is bound to desert his post.
Each player also has a hero to aide in their toil, based on the order of play. The first player will utilize the talents of the Lord Commander himself, Jeor Mormont, while the second player will enjoy the company of Samwell Tarly, the third will work with Bowen Marsh, and the fourth will employ the services of Master Builder Othell Yarwyck. Each hero offers a unique ability to each player which they can use up to twice during the game. Once a hero's ability has been used, players have a choice to keep that hero or choose another of the eleven heroes to aide them. Players should factor the heroes' abilities into their strategy to quickly earn victory points and gain renown within the Watch.
The Wildling invasion marks the truest test of the Brothers of the Watch and your own competency as a commander. A failure at the Wall has a devastating impact on the Gift, even if it does not destroy the players. A Game of Throne Catan: Brotherhood of the Watch has two forms of victory, though one may feel hollower than the other. Victory occurs when a player has both improved the infrastructure of the Gift and successfully kept it safe from invaders. This is shown when a player has achieved ten victory points by any combination of building keeps, roads, and settlements; hiring three or more guards to keep the Wall safe; and buying development cards to increase their prestige, all while safeguarding the Gift.
However, if the Wildlings breach the wall three times throughout the game, an alternate victory takes place. If this occurs, the game ends immediately as the Brotherhood of the Night's Watch can no longer delay their decision. The player commanding the most guards holding their posts on the Wall gains the title of Lord Commander and wins the game.
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